ممکن است سپاهان بعد از هفته ها صدرنشینی، در هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال جایگاه خود را از دست بدهد. 

به گزارش “ورزش سه”، هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال در حالی امروز با هفت دیدار در شهرهای رفسنجان، گرگان، تهران، رامسر، گنبد، یزد و ورامین پیگیری خواهد شد که سه تیم مدعی سپاهان اصفهان، شهرداری ارومیه و پیکان در مثلث قدرت برای تعیین جایگاه تیم‌های اول تا سوم قرار دارند و البته هراز آمل نیز جایگاه این سه تیم را تهدید می کند. 

تیم صدرنشین سپاهان هفته شانزدهم را با میهمانی در گنبد آغاز خواهد کرد؛ آن هم در شرایطی که شاگردان رحمان محمدی‌راد در تیم سپاهان، سه هفته ناکامی پشت سرگذاشته‌اند و علاوه بر هفته آخر دور رفت، دو هفته آغازین دور برگشت را هم مقابل حریفان متحمل شکست شده‌اند. در چنین شرایطی سپاهان این هفته به دنبال پیروزی است. در طرف مقابل شاگردان عظیم جزیده در تیم شهرداری گنبد هم در تلاشند تا از رتبه دهمی خود فاصله بگیرند.

شهرداری ارومیه تیم دوم جدول رده‌بندی که در حال حاضر 12 برد و 33 امتیاز در کارنامه دارد، در رامسر به مصاف هورسان خواهد رفت. شاگردان مسعود آرمات در تیم هورسان 5 برد و 17 امتیاز دارند و فعلا بیشتر از رتبه سیزدهمی جدول بالا نیامده‌اند. البته هورسان رقابت نزدیکی با تیم‌های یازدهم و دوازدهم جدول یعنی سایپا و شهرداری ورامین دارد و در صورت برد و شگفتی‌سازی مقابل شهرداری ارومیه، شاید بتواند نیم‌نگاهی به ارتقا جایگاه داشته باشد. این درحالی است که شاگردان محمدرضا تندروان در تیم شهرداری قطعا به دنبال استفاده بهینه از لغزش احتمالی فولاد سپاهان در صدر جدول هستند.

خودروسازان پیکانی بعد از پیروزی هفته گذشته مقابل فولاد مبارکه سپاهان، در هفته شانزدهم میزبان آذرباتری ارومیه خواهند بود. رقابتی که اگر به سود پیکان تمام شود، باز هم رتبه این تیم را در جدول دستخوش تغییر نخواهد کرد مگر این که شهرداری ارومیه گوی و میدان را به تیم دوازدهم جدول واگذار کند.

حتما بخوانید  کمپدلی: ولاسکو گفت در ایران موفق می شوی

تقابل تیم‌های چهارم و ششم جدول رده‌بندی، از جمله رقابت‌های جذاب هفته شانزدهم خواهد بود؛ جایی که تیم لبنیات هراز آمل در یزد به مصاف شهداب می‌رود. شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات، 10 برد و 28 امتیاز دارند و در جایگاه چهارم ایستاده‌اند. شهداب یزد اما 8 برد و 22 امتیاز کسب کرده و درحالی در رتبه ششم قرار دارد که در رقابت تنگاتنگی با راه‌یاب ملل مریوان (8 برد، 23 امتیاز و رتبه پنجم) است. تغییر رتبه لبنیات و شهداب به نتیجه دیدارشان در این هفته و عملکرد رقبایشان در بازی‌های غیرمستقیم دارد.

این هفته تیم‌های راه‌یاب ملل مریوان، شهداب یزد، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان و شهرداری گنبد که به ترتیب در رتبه‌های پنجم تا دهم جدول قرار دارند، هر کدام با اختلاف یک الی دو امتیاز رقابت نفس‌گیری برای تغییر و تعیین جایگاه دارند.

سایپا و شهرداری ورامین هم به عنوان تیم‌های یازدهم و دوازدهم جدول برگزارکننده نبرد جذاب قعرجدولی‌ها خواهند بود.

 

برنامه کامل هفته شانزدهم لیگ برتر به قرار زیر است:

*رفسنجان، سالن 9 دی، ساعت 16
مس رفسنجان – فولاد سیرجان ایرانیان

*گرگان، سالن امام خمینی(ره)، ساعت 16
پاس گرگان – راه‌یاب ملل مریوان

*تهران، خانه والیبال، ساعت 16
پیکان – آذرباتری ارومیه

*رامسر، مجموعه شهید صدر، ساعت 16
هورسان رامسر – شهرداری ارومیه

*گنبد، سالن المپیک، ساعت 16
شهرداری گنبد – فولاد مبارکه سپاهان

*یزد، سالن شهداب، ساعت 16
شهداب یزد – لبنیات هراز آمل

*ورامین، سالن گل‌عباسی، ساعت 16
شهرداری ورامین – سایپا

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.