تیم فوتبال الشرطه عراق تمایلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارد و از طرفی ترس از جرایم سنگین، باعث عدم اعلام انصراف رسمی این تیم شده است.

به گزارش “ورزش سه”، باشگاه الشرطه عراق در وضعیت عجیبی قرار گرفته است. از سال قبل کنفدراسیون فوتبال آسیا فارغ از آنکه تیم ها سهمیه حضور در رقابت های قاره را دریافت کرده اند یا نه، از تمامی کشورها درخواست کرد تا تیم های باشگاهی مدارک خود را برای دریافت مجوز حرفه ای ارسال کنند و باشگاه الشرطه یکی از تیم هایی بود که در این راستا اقدام کرد.

 

پس از آنکه AFC اقدام به بررسی مدارک تیم های عراقی کرد، النجف را به دلیل عدم داشتن صلاحیت لازم از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد و الشرطه ای که سهمیه آسیایی نگرفته بود، جایگزین این تیم شد. اما اکنون مدیران این باشگاه هیچ علاقه ای به حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارند و تمام تمرکز خود را روی رقابت های لیگ عراق گذاشته اند تا بتوانند با حفظ صدرنشینی، عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

 

با این وجود، انصراف الشرطه از حضور در این پیکارها می تواند منجر به جرایم سنگین مالی برای این تیم شود و مدیران صدرنشین فعلی لیگ عراق امیدوارند تا بدون اینکه مجبور به پرداخت جریمه مالی شده و یا از حضور در این پیکارها محروم شوند، از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دهند.

 

حمزه ضیاء خبرنگار معروف عراقی وب سایت iq-pro در گفتگویی که با خبرنگار ورزش سه داشت، به تشریح وضعیت الشرطه پرداخت. او گفت: باشگاه الشرطه جایگزین باشگاه النجفی شده است که نتوانست اجازه حضور در لیگ قهرمانان اسیا را دریافت کند ولی این تیم هنوز به طور رسمی انصراف خودشان را از این مسابقات اعلام نکرده اند.

حتما بخوانید  قانون جدید AFC تهدیدی برای فوتبال ایران!

 

این خبرنگار در ادامه گفت: دلیل عدم اعلام رسمی انصراف الشرطه از حضور در لیگ قهرمانان، ترس از جرایم سنگینی است که برای باشگاه‌هایی که از این مسابقات انصراف دهند، در نظر گرفته شده است.

 

او درباره تیم های عراقی که موفق به دریافت مجوز شده اند، گفت: از میان تیم های عراقی، تنها نیروی هوایی، الزوراء و الشرطه جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده اند که در این بین باشگاه الشرطه اعلام کرده است شرایط حضور در این پیکارها را ندارد و اگر این تیم به صورت رسمی از حضور در این مسابقات انصراف دهد، برای این تیم و فوتبال عراق جرایمی در نظر گرفته می شود.

 

پس از اینکه استقلال و پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند، الشرطه باید در دیدار پلی آف به  مصاف بنی یاس امارات برود که برگزاری این دیدار در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.