تبلیغات
خانه » آشپزی » غذا با گوشت » ۶ روش مزه دار کردن ماهی سالمون جهت دادن طعمی ایده آل

۶ روش مزه دار کردن ماهی سالمون جهت دادن طعمی ایده آل

طرز مزه دار کردن ماهی سالمون

ماهی سالمون که به آن ماهی آزاد نیز می گویند جزو ماهی های چرب بوده و در آب های شیرین زندگی می کند. این ماهی در رده ی ماهیان آزاد قرار می گیرد. جالب است بدانید ماهی سالمون از خانواده ی ماهی قزل آلا می باشد، با این تفاوت که گوشت آن نارنجی رنگ است.

ماهی سالمون منبعی غنی از ویتامین D و E می باشد. نسبت به سایر ماهی ها از پروتئین و امگا ۳ بیشتری برخوردار است.

این ماهی برای افزایش سلامت قلب بسیار مفید می باشد و از حملات قلبی جلوگیری می کند. این ماهی برای سلامت مغز و کنترل فشار خون نیز مفید است.

طرز مزه دار کردن ماهی سالمون

طرز مزه دار کردن ماهی سالمون

گوشت ماهی سالمون نسبت به سایر ماهی ها کمی سفت تر است بنابراین روش های پخت این ماهی می تواند کمی متفاوت باشد.

لازم به ذکر است که به گفته ی کارشناسان شیلات ماهی سالمون در آب های ایران وجود ندارد و آنچه در بازار به عنوان ماهی سالمون عرضه می شود یک نوع ماهی قزل آلای پرورشی است که به دلیل استفاده از رنگ گیاهی مجاز در غذاهایی که به آن داده می شود، گوشت آن ماهی دارای رنگدانه های نارنجی قرمز رنگ می باشد. البته همانطور که گفتیم ماهی سالمون از خانواده ی ماهی قزل آلا می باشد و طعم آن ها کمی شبیه به هم است با این تفاوت که ماهی سالمون گوشتش به طور طبیعی نارنجی رنگ بوده و درصد چربی بسیار بالایی دارد. اگر در ایران ماهی سالمون یافت شود وارداتی بوده از کشورهای اطراف مثل نروژ به اینجا وارد شده است.

نحوه مزه دار کردن ماهی سالمون

نحوه مزه دار کردن ماهی سالمون

ماهی سالمون اصل و تازه بسیار خوش طعم بوده، بوی ضخم ماهی نمی دهد و حتی بدون اضافه کردن ادویه جات معمول می توان آن را پخت. در ادامه به چند روش برای طعم دار کردن ماهی سالمون و پخت یک ماهی خوشمزه اشاره خواهیم کرد.

۱) یک دوم پیمانه زعفران دم کرده، آب یک لیمو ترش تازه، نمک و فلفل سیاه را مخلوط کرده، با قلم مو روی سطح ماهی ها را به این سس آغشته کنید. سپس به مدت دو ساعت در ظرف را بسته آن را در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت ماهی را در روغن کم با حرارت کم سرخ کنید.

۲) ماهی سالمون به دلیل چربی بالایی که دارد می تواند بدون روغن نیز طبخ شود. به این صورت که مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و زنجبیل به سطح ماهی بزنید سپس آن را در تابه ی رژیمی بدون روغن با حرارت کم بپزید. در این حالت خود ماهی روغن پس می دهد و در روغن خودش سرخ می شود.

۳) مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر و سس مایونز را با هم ترکیب کرده روی سطح ماهی بمالید، یک لیمو ترش را ورقه ورقه کرده، ورقه ها را روی ماهی قرار دهید. روی ماهی را با کاغذ آلومینیم بپوشانید و به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۶۰ درجه در فر بپزید. در پایان کاغذ آلومینیم را از آن جدا کرده، سطح ماهی را به مدت دو الی سه دقیقه گریل کنید.

طرز مزه دار کردن ماهی سالمون

طرز مزه دار کردن ماهی سالمون

۴) مقداری پیاز و سیر خرد کنید. مقداری سبزی معطر خرد شده مانند پیازچه، برگ سیر، تره و … به آن اضافه کنید. زعفران دم کرده و پودر آویشن و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید. ماهی را در این مخلوط به مدت دو ساعت قرار دهید. سپس ماهی را از آن خارج کرده، مواد را از سطح ماهی پاک می کنیم (بر اثر حرارت می سوزد و ماهی بد طعم می شود) سپس ماهی را با روغن کم سرخ می کنیم.

۵) ماهی سالمون اگر تازه باشد بسیار خوشمزه است، می توانید تنها با اضافه کردن مقداری نمک و فلفل آن را طبخ نمایید. مقداری نمک و فلفل به سطح آن بزنید، سپس ماهی را در تابه ی رژیمی یا معمولی با حرارت کم سرخ کنید. برای سرخ کردن از یک قاشق روغن زیتون استفاده کنید و حرارت همواره پایین باشد.

۶) همانطور که گفتیم ماهی سالمون در دریاهای ایران وجود ندارد و سالمون های ایرانی، وارداتی هستند. به همین دلیل تازه نمی باشند و طعم ماهی تازه نمی دهند. یکی از روش هایی که با آن می توانید به انواع ماهی یخ زده، طعم ماهی تازه بدهید، خواباندن ماهی در شیر است. این روش در مورد ماهی سالمون نیز موثر است و چنانچه می خواهید سالمون شما طعم یک ماهی تازه داشته باشد، بهتر است آن را به مدت یک ساعت در مخلوط شیر، نمک و زعفران بخوابانید. سپس آن را در آرد سوخاری یا آرد گندم معمولی بغلتانید و در روغن کم با حرارت پایین سرخ نمایید.

روش مزه دار کردن ماهی سالمون

روش مزه دار کردن ماهی سالمون

در اینجا شش روش برای طعم دار کردن ماهی سالمون به شما پیشنهاد دادیم که مطمئنا با استفاده از این روش ها ماهی های خوش طعم تری خواهید داشت. از این روش ها برای طعم دار کردن اکثر ماهی های شمال می توان استفاده کرد. ماهی نقش موثری در بهبود عملکرد مغز، قلب و سلول های بدن ایفا می کند، بنابراین سعی کنید حداقل هفته ای یک بار، آن را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

 

منبع: نیک استار

دیدگاه ها

ایمیل شما نمایش داده نمی شود

نوشتن دیدگاه