طرز تهیه کیک زبرا

آموزش تصویری طرز تهیه کیک زبرا خوشمزه مرحله به مرحله به همراه نکات مهم پخت، جهت درست کردن کیک زبرا با بافت و یک دستور عالی گام به گام با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک زبرا
طرز تهیه کیک زبرا مرحله به مرحله

 

برای وقت‌هایی که حوصله‌ی تزیین کیک ها رو ندارید، کیک زبرا یک گزینه‌ی بسیار مناسبه، چون با کمی دقت یک کیک بسیار زیبا خواهید داشت که برای سرو در مهمانی‌های شما نیاز به هیچ تزیینی نداره و علاوه بر اون بسیار خوش عطر و طعمه. با نیک استار در ادامه‌ی مطلب و آموزش مرحله به مرحله پخت این کیک جذاب و خوشمزه همراه باشید.

 

مواد لازم برای درست کردن کیک زبرا

تخم مرغ: شش عدد

آرد سفید: چهار پیمانه

شیر: یک پیمانه

روغن مایع: یک پیمانه

شکر: دو پیمانه

بکینگ پودر: دو قاشق مرباخوری

وانیل: یک قاشق چایخوری

 

دستور پخت کیک زبرا

مرحله اول: تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته، شکر و وانیل را به آن اضافه می کنیم. با درجه ی تند همزن به مدت پنج دقیقه آن ها را به خوبی مخلوط می کنیم. تا به صورت یه مایع کش دار کرم رنگ در بیاید و حجمش تقریبا دو برابر شود.

طرز تهیه کیک زبرا بدون فر

 

مرحله دوم: به هم زدن ادامه می‌دهیم تا مواد به شکل زیر در بیاید.

طرز تهیه ی کیک زبرا

 

مرحله سوم: یک پیمانه روغن را به مواد اضافه می کنیم و حدود یک دقیقه با همزن به خوبی مخلوط می کنیم. سپس یک پیمانه شیر را نیز به آن اضافه کرده با دور تند همزن به مدت یک دقیقه خوب هم می زنیم.

طرز تهیه کیک زبرا با تصویر

 

مرحله چهارم: آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده، سه بار از الک رد می کنیم. سپس آرد الک شده را کم کم به موادمان اضافه کرده و با درجه ی پایین همزن در حدی که مواد با هم ترکیب شوند آن ها را هم می زنیم.

طرز درست کردن کیک زبرا

 

مرحله پنجم: مواد را به دو قسمت تقسیم می کنیم. به یک قسمت یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کرده با قاشق خوب با هم مخلوط می کنیم.

طرز پخت کیک زبرا

 

مرحله ششم: کف قالب مورد نظر را کاغذ روغنی گذاشته یا چرب و آرد پاشی می کنیم. سپس هر گوشه ی قالب چهار ملاقه از مواد ساده ی کیک ریخته، بلافاصله روی آن ها از مواد کاکائویی به همان مقدار می ریزیم. سرعت عمل در این مرحله بسیار مهم است. باید قبل از اینکه مواد ساده پخش شوند مواد کاکائویی را روی آن بریزیم و این کار را به تناوب تکرار کنیم تا مواد تمام شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه کیک اسفنجی ساده خوشمزه مرحله به مرحله + نکات اسفنجی

دستور پخت کیک زبرا

 

مرحله هفتم: با خلال دندان از وسط دایره ها به سمت بیرون دایره ها خط‌های منظمی می کشیم تا به شکل زیر در بیاید.

طرز تهیه کیک زبرا خوشمزه
طرز تهیه کیک زبرا گام به گام

مرحله هشتم: فر را از یک ربع قبل روی دمای 180 درجه روشن می کنیم. سپس کیک را در طبقه ی وسط فر قرار می دهیم. مدت زمان استاندارد برای پخت این کیک چهل دقیقه می باشد اما ممکن است به دلیل استاندارد نبودن دمای فر شما مدت زمان پخت کیک بیشتر یا کمتر از زمان استاندارد شود. برای چک کردن پخته شدن کیک بعد از سی دقیقه با خلال دندان یا چنگال آن را تست کنید اگر چنگال تمیز بیرون آمد و کیکی به آن نچسبیده بود نشان می دهد کیک شما پخته شده است. برای تازه ماندن کیک آن را در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید.

 

نکات پخت

  • برای نتیجه ی بهتر می توانید از ابتدا مواد کیک را به دو قسمت کرده از یک قسمت یک قاشق یا هر مقدار دلخواه آرد کم کنید و به جای آن پودر کاکائو به آن اضافه کنید.
  • پودر کاکائو را الک کنید بعد به کیک اضافه کنید.
  • برای تهیه ی کیک زبرا می توانید از رنگ های خوراکی نیز استفاده کنید و مثلا یک قسمت مواد را با اضافه کردن یک قطره رنگ خوراکی به رنگ دلخواه در بیاورید.
  • برای ریختن همزمان چهار ملاقه از مواد ساده در قالب بهتر است از کسی کمک بگیرید.
  • می توانید از ابتدا این کیک را به صورت زبرای ساده درست کنید. یعنی از ابتدا یک ملاقه مواد ساده کف ظرف ریخته و روی آن یک ملاقه از مواد رنگی و به تناوب این کار را تکرار کنید.
  • هر گز زودتر از نیم ساعت در فر را باز نکنید پف کیک از بین می رود.
  • به جای وانیل می توانید به مقدار دلخواه پودر پوست پرتقال یا پودر هل سبز به مواد کیک اضافه کنید.

 

ارزش غذایی

این کیک به دلیل دارا بودن شیر و مقدار زیادی تخم مرغ و آرد دارای مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد و به عنوان یک میان وعده ی کامل به شمار می رود. دارای کربوهیدرات، چربی، پروتئین، قند و فیبر می باشد و همچنین دارای مقادیری ویتامین a,e,d.k می باشد و مواد معدنی نظیر کلسیم، فسفر،سدیم، پتاسیم ، منیزیم و سلیم در مقادیر کم در آن وجود دارد.

 

میزان کالری

هر صد گرم از این کیک حدودا 430 کیلو کالری انرژی دارد.

 

منبع: NikStar.IR

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =