طرز تهیه کوفته مرغ

پزشکان معمولا به همه افراد مخصوصا افراد میانسال و سالمند توصیه می کنند مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهند و گوشت سفید ماهی یا مرغ را جایگزین آن نمایند. اگر همیشه مرغ را به صورت معمول به شکل سرخ شده یا پخته شده در کنار برنج سرو می کنید توصیه می کنیم غذاهای جدیدی با مرغ درست کنید. کافیست مقداری مرغ ترجیحا سینه مرغ را چرخ کنید و دستورهای جدید آشپزی با گوشت مرغ را امتحان کنید. کوفته مرغ سرخ شده یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ است که با گوشت چرخ کرده مرغ تهیه می شود. در ادامه طرز تهیه کوفته مرغ سرخ شده ساده و بسیار خوشمزه و سالم را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه کوفته مرغ سرخ شده
طرز تهیه کوفته مرغ سرخ شده ساده و خوشمزه مرحله به مرحله همراه با نکات مهم

 

مواد لازم برای درست کردن کوفته مرغ ساده و خوشمزه

سینه مرغ : چهارصد و پنجاه گرم

دنبه گوسفندی( اختیاری) : صد گرم

تخم مرغ: یک عدد

پودر سوخاری: یک دوم پیمانه

پنیر پارمسان: یک چهارم تا یک دوم پیمانه

سیر: دو حبه

پونه کوهی: دو قاشق چایخوری

نمک و فلفل: یک دوم قاشق چایخوری

روغن زیتون: دو قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه کوفته مرغ سرخ شده

مرحله اول: گوشت مرغ را دوبار چرخ می کنیم. مقداری سینه مرغ و دنبه گوسفندی را با هم چرخ کرده و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم تا دنبه های چرخ شده و مرغ های چرخ شده کاملا با هم ترکیب شوند.

طرز تهیه کوفته مرغ ساده
طرز پخت کوفته مرغ سرخ شده ساده و بسیار خوشمزه گام به گام

 

مرحله دوم: تخم مرغ را در ظرفی شکسته کمی هم می زنیم. سپس پنیر پارمسان رنده شده را به آن اضافه می کنیم. پودر سوخاری، سیر رنده شده، پونه کوهی، فلفل و نمک را به مواد اضافه می کنیم. گوشت چرخ شده را به آن اضافه می کنیم و مواد را خوب با هم ترکیب می کنیم.

طرز تهیه کوفته مرغ سرخ شده
دستور تهیه کوفته مرغ ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

 

مرحله سوم: مواد را با دست ورز می دهیم. پس از مخلوط کردن مواد آن را به مدت سی دقیقه در یخچال استراحت می دهیم.

طرز تهیه کوفته مرغ
طرز درست کردن کوفته مرغ خوشمزه خانگی با آموزش تصویری

 

مرحله چهارم: مواد را از یخچال بیرون می آوریم. مقدار کمی از مواد را با دست بر می داریم و به شکل یک توپ کوچک در می آوریم. تمام کوفته ها را در ظرفی می چینیم و ده دقیقه در یخچال قرار می دهیم.

طرز تهیه کوفته مرغ ساده
طرز تهیه کوفته مرغ ساده و خوشمزه گام به گام

 

مرحله پنجم: یک تابه نچسب را روی حرارت می گذاریم تا کمی داغ شود. دو قاشق سوپخوری روغن زیتون در تابه می ریزیم. کوفته ها را به آرامی در تابه قرار می دهیم و حرارت را کم می کنیم تا کوفته ها به آرامی سرخ و مغز پخت شوند.

طرز تهیه کوفته مرغ سرخ شده
طرز پخت کوفته سرخ شده خوشمزه مرحله به مرحله

 

مرحله ششم: وقتی یک طرف کوفته ها سرخ شد آن ها بر می گردانیم تا طرف دیگرشان سرخ شود. نیازی به سرخ شدن زیاد کوفته ها نیست. همینکه سطح کوفته ها طلایی شود کافیست.

حتما بخوانید  طرز تهیه کوفته ریزه مجارستانی اصل خوشمزه مرحله به مرحله + نکات پخت

مرحله هفتم: کوفته ها را پس از سرخ شدن از تابه خارج کرده روی یک دستمال روغن گیر قرار می دهیم.

مرحله هشتم: کوفته ها را در ظرف مناسب بچینید و از طعم بی نظیر این غذای ساده و خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه کوفته مرغ ساده
آموزش تصویری درست کردن کوفته مرغ ساده خیلی خوشمزه با دستور پخت عالی

 

نکات پخت

  • استفاده از دنبه گوسفندی در این غذا اختیاری می باشد. اضافه کردن آن باعث خوشمزه تر شدن کوفته ها خواهد شد زیرا چربی مرغ بسیار کم است.
  • پونه کوهی برای طعم دار کردن این غذا استفاده می شود. در صورتی که به آن دسترسی ندارید می توانید آن را حذف کنید.
  • می توانید به جای پودر سوخاری از پودر نان خشک شده استفاده کنید. همچنین می توانید از روش تهیه آرد سوخاری خانگی برای تهیه آرد سوخاری استفاده نمایید.
  • پنیر پارمسان باعث چرب شدن این غذا می شود اگر خوردن غذای چرب برای شما مضر است می توانید آن را حذف کنید.
  • مراحل قرار دادن خمیر گوشت در یخچال را می توانید حذف کنید اما قرار دادن مواد کوفته ها در یخچال باعث انسجام بیشتر آن ها هنگام سرخ شدن و طعم بهتر کوفته ها خواهد شد.
  • این غذا را می توانید در کنار پلو، پاستا یا با نان سرو کنید. حتی می توانید از کوفته مرغ سرخ شده برای تهیه پیتزا استفاده کنید.

 

ارزش غذایی

کوفته مرغ سرخ شده یک غذای بسیار خوشمزه و سالم می باشد. حتما این کوفته ها را با حرارت کم در روغن زیتون سرخ کنید تا خواص آن حفظ شود. این غذا سرشار از پروتئین است. آهن، پتاسیم، سدیم و منیزیم از دیگر مواد معدنی موجود در این غذا می باشند. گوشت مرغ در مقایسه با گوشت گاو و گوسفند چربی اشباع شده کمتری دارد و به دلیل درصد بالای پروتئین غذایی مناسب برای سالمندان و ورزشکاران می باشد. گوشت مرغ حاوی ویتامین های گروه ب مانند نیاسین و ب 6 می باشد و در کنترل قند خون، پیشگیری از آلزایمر و تنظیم متابولیسم بدن نقش موثری دارد. کودکان معمولا تمایلی به خوردن گوشت مرغ یا گوشت گوسفندی ندارند و به همین دلیل اکثرا دچار کم خونی و کمبود ویتامین می شوند، برای حل این مشکل شما می توانید گوشت مرغ یا گوسفند را چرخ کنید و با آن این کوفته های خوشمزه را بپزید. مطمئن باشید کودک شما با علاقه زیاد آن ها را خواهد خورد.

 

میزان کالری کوفته مرغ

هر صد گرم کوفته مرغ سرخ شده حدودا 225 کیلو کالری انرژی دارد که برای سوزاندن این مقدار انرژی بیست و پنج دقیقه پیاده روی تند مناسب می باشد.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

2 پاسخ

  1. سلام. ممنون از دستور این کوفته های جذاب. می تونم به جای استفاده از گوشت مرغ از گوشت بوقلمون استفاده کنم؟ طعمش تغییر نمی کنه؟

    1. سلام دوست عزیز. بله شما می تونید از گوشت چرخ کرده بوقلون یا حتی شتر مرغ هم برای تهیه این کوفته های خوشمزه استفاده کنید. فقط باید به یه نکته توجه کنید. گوشت بوقلمون یه طعم خاصی داره و به اصطلاح ساره برای برطرف کردن این مشکل چند حبه سیر رو همراه گوشت بوقلمون چرخ کنید. سینه بوقلمون برای چرخ کردن مناسب تره البته از ران بوقلمون هم می تونید استفاده کنید. امیدوارم این غذا رو درست کنید و از طعمش لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 2 =