طرز تهیه کباب تابه ای مرغ

آموزش تصویری طرز تهیه کباب تابه ای مرغ فوق‌العاده خوشمزه با یک دستور عالی و مرحله به مرحله به همراه نکات مهم پخت، جهت درست کردن کباب تابه ای با مرغ چرخ کرده به صورت گام به گام با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب تابه ای
طرز تهیه کباب تابه ای مرحله به مرحله

 

بسیار پیش اومده که تازه به منزل رسیدید و وقت کافی برای درست کردن ناهار یا شام ندارید. اگر مثل من تمایلی به غذاهای بیرونی ندارید حتما دنبال غذاهایی می‌گردید که زمان زیادی برای پخت نیاز نداشته باشن. در این بخش از آموزش آشپزی می‌خواهیم یک کباب تابه‌ای خوشمزه رو به شما آموزش بدیم، کباب تابه ای یکی از این غذاهای فوریه. یک غذای خوشمزه و مقوی که در مدت زمان کمی می‌توانید آماده کنید. با نیک استار همراه باشید تا در ادامه یک دستور ساده و امتحان شده برای پخت یک کباب تابه ای مرغ خوشمزه و منسجم به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای درست کردن کباب تابه ای مرغ

سینه‌ی مرغ: یک عدد 

پیاز: یک عدد رنده شده

سیر: دو حبه رنده شده

زعفران، نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه کباب تابه ای با مرغ چرخ کرده
طرز تهیه کباب تابه ای مرغ مرحله به مرحله

 

طرز پخت کباب تابه ای مرغ

مرحله اول: سینه مرغ را همراه با پیاز و سیر رنده شده، دو بار چرخ می‌کنیم.

طرز پخت کباب تابه ای مرغ

 

مرحله دوم: زعفران را دم کرده یک قاشق از زعفران دم کرده را همراه با مقداری نمک ، فلفل و زردچوبه به مواد اضافه می کنیم. مواد را خوب ورز می‌دهیم. یک ساعت مواد را در یخچال می گذاریم تا عطر و طعم زعفران به خورد مواد برود. و هنگام پخت، کباب‌های  منسجم‌تری داشته باشیم.

طرز درست کردن کباب تابه ای مرغ

 

مرحله سوم: مقداری کره ( من از کره‌ی حیوانی استفاده کردم) کف تابه می‌ریزم. 

آموزشی تصویری تهیه کباب تابه ای مرغ

 

مرحله چهارم: تابه را روی حرارت می‌گذاریم. همسن که کره آب شد، از روی حرارت برمی‌داریم، مواد را به آرامی کف تابه پخش می‌کنیم. از پشت قاشق برای صاف کردن مواد استفاده می‌کنیم.

حتما بخوانید  قیمت مرغ چه زمانی پایین می آید؟ / مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی پاسخ داد

دستور پخت کباب تابه ای مرغ

 

مرحله پنجم: درب تابه را می‌گذاریم، روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ابتدا کباب ها آب می اندازند. سپس کم کم آب آن خشک شده سرخ می‌شوند. وقتی یک طرف کباب‌ها سرخ شد، کباب را پشت و رو می‌کنیم تا سمت دیگر آن نیز سرخ شود. سپس با کفگیر چوبی ، برش زده به دلخواه تزئین می‌کنیم.

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ
طرز تهیه کباب تابه ای مرغ گام به گام

کباب تابه ای مرغ

 

نکات پخت

  • برای پخت انواع کوکو و کباب تابه ای بهتر است از تابه ی رژیمی استفاده شود. 
  • به جای مرغ می‌توانید از سینه‌ی بوقلمون یا شترمرغ یا گوشت چرخ‌کرده نیز استفاده کنید. ترکیب گوشت‌های فوق نیز ممکن می‌باشد.
  • برای سهولت کار هنگام برگرداندن کباب‌ها، می توانید همان موقع آن‌ها را برش بزنید.
  • هنگامی که یک طرف کباب تابه‌ای ها پخت و خواستید آن را پشت و رو کنید می‌توانید مقداری گوجه‌ی نصف شده و فلفل دلمه‌ای خرد شده، اطراف تابه بگذارید. و هنگام سرو با کباب میل کنید.
  • برای جذب بیشتر آهن کباب تابه‌ای، کمار آن از مصرف لبنیات خودداری کرده همراه با لیموترش یا گوجه یا سبزی خوردن مصرف شود.

 

ارزش غذایی

این غذا از گوشت تهیه شده است و چون شرایط پخت آن در دمای پایین است اکثر خواص گوشت را داراست. بسته به نوع گوشت مصرفی دارای آهن، پروتئین، اسیدهای چرب، سدیم و پتاسیم می باشد و طیف گسترده ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در انواع کباب تابه ای وجود دارد.

 

میزان کالری

هر صد گرم کباب تابه ای، حدودا 177 کیلو کالری انرژی وارد بدن ما می‌کند برای سوزاندن این مقدار انرژی 25 دقیقه پیاده‌روی کافیست.

 

منبع: NikStar.IR

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 19 =