طرز تهیه پیتزا لقمه ای پوغاچا

پوغاچا یا پوآچا یک نوع پیراشکی میباشد که آن را میتوان با توجه به ذائقه خود مواد داخل آن را انتخاب نمود. حتی میتوان آن را به شکل زیر مانند یک پیتزا لقمه ای آماده نمود. پوغاچا اصالتا متعلق به شهر استابول در کشور ترکیه است. و این پیراشکی ترکیه ای در ایران پیتزا لقمه ای نیز نامیده می شود این پیتزا را می توانید به تعداد مهمان هایتان تهیه نموده و به عنوان پیش غذا سر میز غذا بگذارید. در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر طرز تهیه پیتزا لقمه ای پوغاچا را مشاهده نمایید.

طرز تهیه پیتزا لقمه ای پوغاچا یا پوآچا
طرز تهیه پیتزا لقمه ای پوغاچا یا پوآچا

این پیتزای پوغاچا Poğaça توپی شکل می باشد و در داخل از گوشت استفاده نمی شود افرادی که بیماری نقرس و رژیم غذایی دارند می تواند از این غذا استفاده نمایند چون مانند پیتزا دارای پنیز پیتزا کمتری می باشد و چربی زیادی داخل این پیتزا وجود ندارد افراد سالمند و کسانی که کلسترول خونشان بسیار زیاد می باشد این پیتزا برایشان مناسب است این پیتزا را به راحتی می توانید در خانه تهیه نمایید و مورد استفاده قرار دهید.

برای مواد داخل پوغاچا بسته به ذائقه می‌توان مثلا از گوشت چرخ کرده با فلفل دلمه یا سوسیس و پنیر پیتزا یا ترکیبات غیرگوشتی مثل پوره سیب‌زمینی پخته شده همراه جعفری یا هر ترکیب مناسب دیگر استفاده کرد.

 

مواد لازم جهت درست کردن پیتزا لقمه ای پوغاچا

2 فنجان شیر

1 فنجان ماست

1 فنجان روغن مایع

1 فنجان آب

1 قاشق غذا خوری نمک

3 قاشق غذا خوری پودر قند

آرد تا جایی که لازم باشد

1 کاسه پنیر پیتزا

چند دانه زیتون پخته شده برای تزیین

1 عدد گوجه فرنگی بزرگ

1 عدد فلفل دلمه سبز بزرگ

سوسیس

مخلوط زرده تخم مرغ و 2 قاشق چایخوری روغن زیتون برای روی پیتزا

خمیر مایه یا مخمر نان مقداری

 

طرز پخت پیتزا لقمه ای پوغاچا

ابتدا مواد داخل پیتزا را آمده می نماییم سوسیس ها را با سلیقه خودتان خرد نموده و فلفل دلمه سبز و گوجه فرنگی را طبق شکل زیر خرد نمایید پنیر پیتزای شما باید رنده شده نباشد تا شما در اندازه های دلخواه برش داده و داخل پیتزا های لقمه ای خود قرار دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه پیتزا مخصوص خوشمزه در هواپز مرحله به مرحله
طرز تهیه پیتزا لقمه ای پوغاچا یا پوآچا
طرز تهیه پیتزا لقمه ای پوغاچا خیلی خوشمزه

الان نوبت تهیه خمیر پیتزای پوغاچا می باشد شیر و ماست را داخل ظرف قرار داده و بهم می زنید مقداری نمک و پودر قند داشتیم به مایع کیک اضافه می نماییم کمی مخمر نان به خمیرتان اضافه نمایید تا خمیرتان پف نماید ترفند مهمی که باید در تهیه خمیر در نظر بگیرید همیشه آرد را کم کم و به آرامی داخل مایع اضافه نمایید تا خمیر نرم داشته باشید و در فر حین پخت په نماید .

طرز تهیه پیتزا پیراشکی لقمه ای پوغاچا یا پوآچا
طرز تهیه پیتزا لقمه ای پوغاچا خانگی

بعد از مخلوط نمودن خمیر خمیر ها را در اندازه های دلخواه برش داده و دایره ای یا توپی نمایید و در خای گرم و یا در دمای اتاق نگه داشته و اجازه دهید تا خمیر استراخت نماید بعد با ته استکان خمیرها را باز نموده تا مواد پیتزا را روی آنها قرار دهید.

طرز تهیه پیتزا لقمه ای پوغاچا یا پوآچا
طرز تهیه پیتزا پیراشکی لقمه ای پوغاچا خوشمزه

بعد طبق شکل زیر موادمان را روی خمیرها چیده و بگذارید تا پیتزاهایمان را در سینی فر قرار داده تا برای طبخ داخل فر قرار دهید.

طرز تهیه پیتزا لقمه ای
طرز تهیه پیتزا پیراشکی لقمه ای پوآچا لذیذ

مخلوطی از زرده تخم مرغ و روغن زیتون داشتیم با چتکه روی پیتزاهایمان می مالیم تا در فر رنگش تغییر نموده و طلایی شود.

طرز تهیه پیتزا پیراشکی لقمه ای
طرز تهیه پیتزا لقمه ای پوآچا خوشمزه

پیتزاهای مان در داخل فر که از قبل داغ نموده ایم قرار می دهیم درجه فرتان را روی 190 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت 30 دقیقه منتظر بمانید تا پیتزاها بپزد. شما می توانید از کنجد سیاه برای تزیین پیتزاها استفاده نمایید.

طرز تهیه پیتزا لقمه ای
طرز تهیه پیتزا لقمه ای خوشمزه

سینی پیتزا را از فر در بیاورید و بگذارید کمی پیتزا ها خنک شود پیتزا های لقمه ای پوغاچا  را در ظرف مخصوص قرار داده و برای پذیرایی از مهمان ها و عزیزانتان آماده می باشند نوش جان…

 

منبع: nefisyemektarifleri.com

ترجمه شده توسط نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

2 پاسخ

  1. سلام. میتونیم مواد پیراشکی داخل این نان ها بریزیم و روشو بپوشونیم کاملا؟

    1. سلام دوست عزیز. در دستور پخت گفتیم که این نان ها داخلش گوشت قرار نمیدن البته شما می تونید از خمیر این نان برای تهیه پیراشکی استفاده کنید اما اگه می خواین پوقاچای ترکی رو درست کنید باید به همین روشی که در دستور گفته شده عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 10 =