طرز تهیه پوعاچای شوید

پوغاچای شوید ترکیه ای یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی ترکیه می باشد که شما می توانید از دستور طبخ این غذا استفاده نموده و در خانه این غذا را تهیه نموده و با عزیزانتان میل نمایید این مینی کیک را که از شوید تهیه شده است دارای مقدار زیادی ویتامین هست که برای همه افراد بخصوص کودکان بسیار مفید است در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر طرز تهیه مینی پوغاچای شوید آموزش مرحله به مرحله همراه با نکات پخت  را در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

طرز تهیه پوغاچای شوید
طرز تهیه پوغاچای شوید

مواد لازم جهت درست کردن پوعاچای شوید

  • 1  فنجان شیر
  • 1 لیوان روغن مایع
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1 بسته پکینگ پودر
  • مقداری نمک
  • مقداری شوید
  • 3 لیوان آرد
  •  مقداری پنیر پیتزا

 

روش تهیه پوغاچای شوید

ابتدا شوید ها را پاک نموده و در ظرفی ریخته خوب می شوریم و در آبکشی قرار می دهیم تا خشک شوند بعد از خشک شدن با چاقو ریز ریز نموده تا برای مینی کیک از این شوید ها استفاده نماییم.

طرز تهیه پوغاچای شوید
شوید برای تهیه پوغاچای

سفید تخم مرغ ، یک   فنجان شیر ، آرد و مقدای نمک و پکینگ پودر را داخل ظرفی ریخته و با هم مخلوط می نماییم تا خمیر مینی کیکمان را آماده نماییم کمی روغن مایع داشتیم به مخلوط خمیر اضافه نموده و با همزن  به هم می زنیم .

حتما بخوانید  طرز تهیه پیتزا لقمه ای ترکیه ای خوشمزه به نام پوغاچا گام به گام
طرز تهیه پوغاچای شوید
خمیر برای تهیه پوغاچای شوید

فقط آرد را کمک کم کم و به آرامی به مخلوط اضافه نمایید تا خمیر یک دست و صاف باشد و حالت چسبیده نداشته باشد شوید خرده شده را به خمیر اضافه نموده و هم میزنیم تا همه جای خمیر را بگیرید مانند شکل زیر

دستور پخت پوغاچای شوید
دستور پخت پوغاچای شوید

خمیر را در نیم ساعت در جای گرم مثل دمای اتاق قرار میدهیم تا کمی استراحت نمایید در این زمان سینی فر را با کاغذ شیرینی می پوشانیم و کمی روغن به کاغذ می مالیم تا همه قسمت های سینی چرب شود خمیر را در اندازه های دایره ای شکل در می آوریم و در سینی فر قرار می دهیم . یک زرد تخم مرغ داشتیم بعد از اینکه همه مینی کیک ها را در داخل سیی چیدیم در ظرفی بهم میزنیم بعد با چتکه  مخصوص شیرینی روی مینی کیک ها را  با زرد تخم مرغ می پوشانیم .

طرز درست کردن پوغاچای شوید
طرز درست کردن پوغاچای شوید

درجه فر را روی 180 الی 190 قرار داده و مینی کیک شوید را در داخل فر قرار می دهیم تا کیک شوید مان سرخ شده و بپزد 30 دقیقه بعد می توانید مینی کیک ها را برداشته و در ظرف مورد نظر گذاشته و برای خوردن سر میز ببرید نوش جان …

طرز تهیه پوغاچای شوید
طرز تهیه پوعاچای شوید

می توانید از شوید برای تزیین غذا استفاده نمایید.

طرز پخت پوغاچای شوید
طرز پخت پوغاچای شوید

 

منبع: nefisyemektarifleri.com

ترجمه شده توسط سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

4 پاسخ

  1. سلام. میشه بفرمایید این نان ها چقدر ماندگاری داره؟ می خوام به تعداد بالا برای یک مهمانی درست کنم، اگه روز قبل مهمانی درست کنم مشکلی پیش نمیاد؟ تازه می مونه؟

    1. سلام و درود
      این نان ها ماندگاری بالایی داره اگه در ظرف دربسته یا داخل پلاستیک در یخچال یا فریزر نگهداری بشه. اگه در معرض هوا باشه سطح نان ها خشک میشه. اگه داخل فریزر نگهداری می کنید نان ها رو یک ساعت قبل از مصرف در دمای اتاق قرار بدید تا نرم بشه. نانی که از فریزر خارج کردید رو داخل فر گرم نکنید چون سطحش خشک و ترک ترک میشه.

  2. سلام. پو آچای غذاست یا در کنار غذا سرو میشه؟ نمیشه داخلش رو مثل پیراشکی پر کرد؟

    1. سام و درود
      بله درسته پوآچای یک نوع نان هست که کنار غذا سرو میشه. از این خمیر می تویند برای تهیه پیراشکی گوشت استفاده کنید اما پوآچای نباید داخلش به غیر از شوید چیز دیگه ای باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − پنج =