طرز تهیه پنکیک شکلاتی

پنکیک یک صبحانه ی خوشمزه و فوریه که در اکثر کشورهای اروپایی متداوله. یک نوع نان خانگی محسوب میشه و در کشورهای مختلف به روش های مختلفی تهیه میشه. پنکیک معمولا با مربا، شکلات مایع، انواع میوه های خرد شده، خامه، عسل و شیره های گیاهی سرو میشه. ما ایرانی ها عادت به خوردن پنکیک در وعده ی صبحانه نداریم اما برای روزهایی که نان نداریم یا به عنوان یک میان وعده ی خونگی برا بچه ها می تونه گزینه ی مناسبی باشه. روش های مختلفی برای پخت پنکیک وجود داره، قبلا در اینجا روش پخت پنکیک ساده رو آموزش دادیم، امروز قصد داریم یه پنکیک شکلاتی خوشمزه رو خدمت شما آموزش دهیم. با ما در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه پنکیک شکلاتی پفکی را به صورت مرحله به مرحله و تصویری به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه پنکیک شکلاتی
آموزش طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه مرحله به مرحله

 

مواد لازم جهت درست کردن پنکیک شکلاتی

هات چاکلت : یک پیمانه (ولرم باشد)

تخم مرغ بزرگ : یک عدد

وانیل : یک قاشق چایخوری

پودر کاکائو : یک سوم پیمانه

آرد شیرینی پزی : یک پیمانه

بکینگ پودر : یک قاشق چایخوری

نمک: یک چهارم قاشق چایخوری

 

دستور پخت پنکیک شکلاتی

مرحله ی اول: هات چاکلت، تخم مرغ و وانیل را در ظرفی با هم خوب مخلوط می کنیم.

دستور پخت پنکیک شکلاتی
آموزش تصویری دستور پخت پنکیک شکلاتی خوشمزه گام به گام

مرحله ی دوم: در ظرفی مواد خشک را با هم مخلوط می کنیم. آرد، بکینگ پودر، پودر کاکائو و نمک را در ظرفی مخلوط کرده از الک درشت رد می کنیم.

طرز پخت پنکیک شکلاتی
آموزش طرز پخت پنکیک شکلاتی خوشمزه مرحله به مرحله

مرحله ی سوم: مواد خشک و تر را به آرامی با هم ترکیب کنید. با یک لیسک یا قاشق آن را هم بزنید. دقت کنید که مایع پنکیک را بیش از حد هم نزنید زیرا گلوتن آرد آزاد شده، تردی پنکیک را از بین می برد.

طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه
آموزش طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه گام به گام

مرحله ی چهارم: مایع پنکیک را به مدت سی دقیقه در دمای اتاق قرار می دهیم. این کار باعث جذب رطوبت و استراحت گلوتن شده باعث می شود پنکیک تردتر و سبکی داشته باشیم.

دستور پخت پنکیک شکلاتی خوشمزه
آموزش تصویری دستور پخت پنکیک شکلاتی خوشمزه مرحله به مرحله

مرحله ی پنجم: مقدار کمی کره یا روغن جامد در تابه ریخته، آن را روی حرارت بسیار ملایم می گذاریم تا خوب داغ شود. دقت کنید که حرارت کم باشد تا روغن نسوزد.

حتما بخوانید  طرز تهیه پنکیک صبحانه بدون شیر مرحله به مرحله + نکات پخت
طرز پخت پنکیک شکلاتی خوشمزه
آموزش طرز پخت پنکیک شکلاتی خوشمزه گام به گام

مرحله ی ششم: مقداری از مایع پنکیک را با ملاقه کف تابه می ریزیم. حرارت ملایم باشد. چند دقیقه صبر می کنیم تا روی سطح پنکیک مانند شکل زیر حباب های ریزی تشکیل شود.

طرز درست کردن پنکیک شکلاتی
آموزش طرز درست کردن پنکیک شکلاتی خوشمزه مرحله به مرحله

مرحله ی هفتم: وقتی سطح پنکیک از حباب های ریز پوشیده شد، زمان برگرداندن آن می باشد. با کمک یک کفگیر به آرامی پنکیک را بر می گردانیم و چند دقیقه صبر می کنیم تا طرف دیگر آن پخته و طلایی شود.

دستور درست کردن پنکیک شکلاتی
دستور درست کردن پنکیک شکلاتی پفکی خوشمزه با آموزش تصویری
طرز تهیه پنکیک شکلاتی
طرز پخت پنکیک شکلاتی پفکی با آموزش تصویری

مرحله ی هشتم: پنکیک ها را روی دستمال آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود.

دستور پخت پنکیک شکلاتی
دستور پخت پنکیک شکلاتی پفکی با آموزش تصویری

مرحله ی نهم: پنکیک ها را با خامه ی فرم گرفته و سس شکلات تزیین کرده، سرو می کنیم.

 

نکات پخت

  • برای پخت پنکیک میوه ای می توانید آّب میوه ی مورد نظر را به جای هات چاکلت به مواد اضافه کنید.
  • می توانید از آرد کامل گندم برای پخت این پنکیک استفاده نمایید.
  • چنانچه هات چاکلت آماده ندارید، از ترکیب یک فنجان آب جوش ، یک الی دو قاشق چایخوری پودر کاکائو، یک قاشق چایخوری شکر و یک تکه شکلات تلخ آن را تهیه نمایید.
  • مایع پنکیک را به مقدار مناسب در تابه بریزید تا بیش از حد بزرگ نشود و قابل برگرداندن باشد. ضخامت پنکیک ها باید حدود یک سانتی متر باشد. غلظت مایع پنکیک باید مثل ماست باشد، به طوری که وقتی آن را در تابه می ریزید ضخامت پنکیک مانند شکل باشد و بیش از حد پهن و نازک نشود.
  • برای گرم کردن پنکیک های سرد شده آن ها را چند ثانیه در مایکروویو یا فر گرم کنید.

 

ارزش غذایی

پنکیک سرشار از انرژی، کربوهیدرات، قند و کلسترول می باشد. دارای ویتامین های گروه B و مقادیری ویتامین A و E می باشد. دارای پروتئین و املاح معدنی نظیر کلسیم ، روی و پتاسیم  می باشد.

 

کالری غذایی

هر صد گرم پنکیک شکلاتی حدودا 253 کیلو کالری انرژی به بدن می رساند که برای سوزاندن این مقدار انرژی سی و پنج دقیقه پیاده روی تند مناسب می باشد.

 

منبع: نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

4 پاسخ

  1. این پنکیک خیلی عالیه من یک بار با این دستور پنکیک درست کردم چون عالی شد دیگه شده دستور ثابت و همیشگی پنکیک های من. فقط خودم هر دفعه یه چیزی بهش اضافه می کنم. چون شکلاتیه و بچه ها متوجه نمیشن خیلی وقت ها یک قاشق از آردش رو جایگزین سبوس گندم می کنم تا ارزش غذاییش بالا بره، اینجوری صبحانه بچه هام مقوی تر و سالم تره خوشمزه گیش هم که سر جاشه. ممنون خلاصه

  2. سلام عرض می کنم بابت رسپی این پنکیک تشکر می کنم. من یک بار درست کردم این پنکیک رو خیلی عالی بود فقط می خوام این بار کمتر شکلاتی باشه. امکانش هست هات چاکلت رو حذف کنم و به جاش از شیر استفاده کنم؟

    1. سلام و درود
      دوست عزیز خواهش می کنم خوشحالم ک هاز رسپی راضی بودید. بله امکانش هست. حتی می تونید مقدار پودر کاکائو رو کمتر کنید و به جاش آرد اضافه کنید اگه دوست دارید کمتر شکلاتی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − یک =