طرز تهیه مانتی ترکیه ای

طرز تهیه مانتی ترکیه ای را که یک فینگرفود خوشمزه است را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد به همراه نکات پخت، ارزش غذایی و میزان کالری. جهت مشاهده دستور تهیه مانتی سیب زمینی خوشمزه با ما همراه باشید.

اخیرا بازار فینگرفودها حسابی داغه و بخش مهمی از میزهای مهمانی های تولد و عصرانه مملوء از انواع و اقسام فینگر فودها می باشد. یک مزیت فینگر فودها نسبت به سایر غذاها, حجم کوچک آن ها می باشد که این نکته باعث خوش خوراک بودن فینگر فودها شده است. پیشنهاد می کنم  شما هم اگر یک مهمانی در پیش دارید با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک فینگرفود خوشمزه و شیک را به شما آموزش دهیم. مانتی سیب زمینی علاوه بر اینکه در دسته فینگر فودها قرار می گیرد، می تواند یک پیش غذای مناسب نیز برای جشن ها و مهمانی های شما نیز باشد.

طرز تهیه مانتی

 

مواد لازم جهت درست کردن مانتی

سیب زمینی آب پز: 4 عدد بزرگ

نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه: به مقدار لازم

کره: 50 گرم

 

مواد میانی

پیاز: دو عدد کوچک

گوشت چرخ کرده: 200 گرم

نمک و زردچوبه: به میزان لازم

روغن مایع: دو قاشق غذا خوری

 

دستور پخت مانتی

مرحله اول: سیب زمینی ها را آب پز کرده اجازه می دهیم سرد شوند.

طرز تهیه مانتی سیب زمینی

 

مرحله دوم: پوست سیب زمینی ها را جدا کرده، سیب زمینی ها را با گوشکوب برقی یا میکسر له می کنیم. کره، نمک و سایر ادویه ها را به سیب زمینی ها اضافه کرده، خوب آن ها را ترکیب می کنیم.

طرز تهیه مانتی ترکیه

 

مرحله سوم: از سیب زمینی به اندازه یک نارنگی برداشته، کف دست آن را گرد می کنیم. سپس اطراف آن را بالا آورده تا شبیه به یک پیاله کوچک شود.

طرز تهیه مانتی ترکیه ای

 

مرحله چهارم: مواد میانی را آماده می کنیم. پیاز ها را رنده کرده در ظرفی با روغن سرخ می کنیم. مقداری زرچوبه و نمک به آن اضافه کرده، پس از سطلایی رنگ شدن، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می کنیم. با کفگیر چوبی یا قاشق قشنگ گوشت را از هم باز می کنیم. ادویه های دلخواه خود را به آن اضافه می کنیم. در ظرف را می بندیم، حرارت را کم می کنیم. اجازه می دهیم گوشت به خوبی بپزد. بعد از پختن و سرد شدن گوشت شروع به درست کردن مانتی ها می کنیم.

حتما بخوانید  طرز تهیه پیتزا لقمه ای ترکیه ای خوشمزه به نام پوغاچا گام به گام

طرز تهیه مانتی

 

مرحله پنجم: از مواد گوشتی به میزان دلخواه در سیب زمینی ای که در مرحله سوم آماده کردیم می ریزیم. می توانیم از مقداری جعفری خرد شده برای تزئین مانتی ها استفاده کنیم.

 

نکات پخت

  • اجازه ندهید آب ظرفی که سیب زمینی در آن می پزد، تمام شود چون در این ضصورت سیب زمینی شما خشک می شود.و برای تهیه مانتی مناسب نمی باشد.
  • برای راحتی سرو مانتی در مهمانی ها، می توانید یک کپسول کیک یزدی یا کاپ کیک زیر آن قرار دهید.
  • می توانید مقداری  کره را داغ کرده و کمی پاپریکا و نعناع خشک در آن بریزید. سپس روی مانتی ها مقداری ماست ریخته، از سس فوق روی ماست بریزید. این کار بیشتر جنبه تزئینی دارد و سلیقه ایست.
  • می توانید مقداری پنیر پیتزا روی مانتی ها قرار داده، در حد چند ثانیه در فر با شعله روشن بالا قرار دهید تا پنیر ها آب شوند.برای این کار حتما زیر مانتی ها کپسول کاپ کیک قرار دهید.

طرز تهیه مانتی ترکیه

 

ارزش غذایی

سیب زمینی و گوشت هر دو از مهمترین مواد غذایی سبد غذایی به شمار می روند. سیب زمینی حاوی مقدار زیادی نشاسته است. همچنین سیب زمینی ویتامین ث بالایی دارد که به عنوان یک آنتی اکسیدان نقش موثری در بدن ایفاء می کند. سیب زمینی یک منبع غنی از کربوهبدرات بوده مقادیری کلسیم و پتاسیم دارد. بنابراین مصرف روزانه آن به افراد در حال رشد توصیه می شود.

گوشت نیز منبع غنی آهن و پروتئین می باشد. اکثر مواد مورد نیاز بدن در گوشت یافت می شود.

به دلیل ترکیب سیب زمینی و گوشت، این غذا یک وعده غذایی کامل محسوب می شود.

 

میزان کالری

هر صد گرم از ترکیب گوشت چرخ کرده کم چرب و سیب زمینی حدود 400 کیلو کالری دارد.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

2 پاسخ

  1. سلام. من این غذا رو درست کردم. فقط نمی دونم چرا خیلی چرب شد و یه کم که خوردم دلم رو زد
    پاسخ: سلام دوست عزیز. احتمالا گوشتی که استفاده کردی چربی بالایی داشته یا پنیر پیتزای زیادی استفاده کردی. این غذا چون کالری بالایی داره مقدار کمی ازش باعث سیری میشه.

  2. البته مانتی اصل ترکیه پنیر پیتزا نداره و ترکیبی هست از چند مدل سبزیجات ریز سرخ شده اما این رسپی شما هم مانتی خوشمزه ای خواهد داشت.
    پاسخ: ممنون از توضیحاتتون دوست عزیز. ان شالله اون مانتی سبزیجات رو هم سر فرصت آموزش میدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =