طرز تهیه لازانیا بدون فر

آموزش تصویری طرز تهیه لازانیا بدون فر در قابلمه با دستور پخت عالی مرحله به مرحله به همراه نکات مهم پخت، جهت درست کردن این لازانیا خیلی خوشمزه با ما همراه باشید.

طرز تهیه لازانیا
طرز تهیه لازانیا مرحله به مرحله

لازانیا از اون دسته غذاهاییه که به دلیل کالری بالاش و سنگین بودنش جزو غذاهای روزمره و همیشگی به شمار نمیره اما انقدر خوشمزه و لذیذه که بعضی وقتا هوس خوردنش از سر آدم نمیفته و هر جوری شده باید خودمونو مهمون یه برش لازانیا کنیم. علاوه بر این برای مهمانی ها لازانیا یک غذای بی دردسر و فوق العادست و چون برش کوچکی از اون یه نفر رو سیر می کنه یک غذای مناسب برای مهمانی هاست.

 

یکی از اجزای مهم لازانیا که تاثیر چشم گیری در طعم اون داره، سس بشامل هست. اگه سس بشامل شما خوب و خوشمزه با رعایت نکاتی که گفته می شه تهیه بشه، در نهایت لازانیای خوشمزه با بافتی عالی خواهید داشت. دستورات مختلفی برای پخت لازانیا وجود داره، قبلا در سایت طرز تهیه لازانیا در فر رو آموزش دادیم. لازانیایی که اینجا آموزش خواهیم داد برای پخت نیازی به فر نداره و به راحتی در یک قابلمه ی معمولی شما می توانید اونو آماده کنید. با نیک استار در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا به صورت مرحله به مرحله و گام به گام دستور پخت لازانیای خیلی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده یا سویا: دویست گرم

قارچ: یک پیمانه خرد شده

فلفل دلمه ای: یک عدد

پیاز: یک عدد

کالباس یا سوسیس خرد شده : در صورت تمایل یک دوم پیمانه

رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، پاپریکا، ادویه ی کاری، پودر آویشن: به میزان لازم

لازانیای پیش پخت: یک بسته

پنیر پیتزای رنده شده: به میزان لازم

 

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

آرد: یک دوم پیمانه

شیر: 3 پیمانه

کره: 60 گرم

نمک، فلفل، اویه ی لازانیا: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه سس بشامل با طعمی بی نظیر

مرحله اول: کره را در ظرف گودی ریخته روی حرارت کم قرار می دهیم. آؤد را الک کرده و بلافاصله به کره اضافه می کنیم.

طرز تهیه لازانیا بدون فر

مرحله دوم: آرد و کره را مرتب هم می زنیم. حرارت باید کم باشد تا رنگ آؤد تغییر کرده، به شکل زیر در آید.

طرز تهیه لازانیا در قابلمه

مرحله سوم: شیر را به مواد اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم. حرارت را کم زیاد می کنیم. شیر را مرحله به مرحله به اؤد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا گلوله گلوله نشود. ادویه ی لازانیا که معمولا در بستهی لازانیا قرار دارد را به آن اضافه می کنیم. در صورت تمایل از نمک، فلفل و ادویه های دیگر استفاده می کنیم.

طرز تهیه لازانیا خوشمزه

مرحله چهارم: مواد را روی حرارت مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود و به شکل زیر در بیاید. سس بشامل ما آماده است، اجازه می دهیم کمی خنک شود.

طرز تهیه لازانیا مرحله به مرحله

 

دستور پخت لازانیا بدون فر

مرحله اول: پیاز و فلفل دلمه ای را نگینی خرد کرده در روغن سرخ می کنیم.

طرز تهیه لازانیا گام به گام

مرحله دوم: قارچ هایی که ریز خرد کرده ایم را به مواد اضافه می کنیم. برای سرخ شدن قارچ ها حرارت را کمی زیاد می کنیم. بعد از اینکه آب قارچ ها کشیده شد، حرارت را کم می کنیم.

دستور پخت لازانیا

مرحله سوم: گوشت چرخ کرده یا سویا را به همراه کالباس یا سوسیس خرد شده به غذا اضافه می کنیم. من از سویا و کمی ژامبون خرد شده استفاده کردم. ژامبون طعم بهتری به لازانیا می دهد اما از نظر ارزش تغذیه ای مصرف آن توصیه نمی شود. شما می توانید از گوشت چرخ کرده به تنهایی استفاده کنید.

آموزش تصویری طرز تهیه لازانیا

مرحله چهارم: رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه می کنیم .

طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده

مرحله پنجم: ادویه ها را در صورت تمایل به میزان دلخواه به غذا اضافه می کنیم. خوب مواد را با هم مخلوط  می کنیم.

طرز پخت لازانیا

مرحله ششم: لازانیا ها را از جعبه خارج کرده، در ظرفی مقداری آب ولرم می ریزیم. لازانیاها را در آب ولرم به مدت 3 دقیقه قرار می دهیم. لازانیاهای پیش پخت نیاز به جوشاندن در آب ندارند و تنها با قرار گرفتن در اّب ولرم در مدتی کوتاه قابل استفاده می باشند. روش پخت لازانیاهایی که پیش پخت نیستن را در نکات پخت توضیح خواهیم داد.

حتما بخوانید  طرز تهیه لازانیا خوشمزه در فر با سس مخصوص مرحله به مرحله + نکات مهم

طرز پخت لازانیا بدون فر

مرحله هفتم: کف قابلمه را کمی چرب می کنیم. چنانچه می خواهید لازانیا را در همان ظرف پخت سرو کنید می توانید از دیس های کریستال یا چینی زیبا برای چیدن لازانیاها استفاده کنید. من چون بعد از پخت لازانیا را از قابلمه خارج کرده، برش می زنم و در ظرفی دیگر سرو می کنم در این مرحله از قابلمه استفاده نمودم. کف قابلمه را چرب کرده لازانیاها را از آب خارج کرده، کف ظرف می چینیم.

طرز پخت لازانیا در قابلمه

مرحله هشتم: روی ورقه های لازانیا مقداری سس بشامل در حد یک یا دو قاشق می ریزیم و سس را در سطح ورقه پخش می کنیم. مقداری از مواد روی آن می ریزیم و با قاشق آن را در سطح لازانیا پخش می کنیم، سپس مقداری سس بشامل روی آن ریخته، کمی پنیر پیتزا روی آن می ریزیم و سپس ورقه های لازانیا را روی آن می گذاریم. مجددا مراحل فوق را انجام می دهیم.

طرز درست كردن لازانيا بدون فر

مرحله نهم: سومین یا چهارمین لایه ی لازانیا را که چیدیم، روی آن فقط سس بشامل و پنیر پیتزای فراوان می ریزیم. قابلمه را هم می توانیم در فر قرار دهیم، هم اینکه روی گاز با حرارت خیلی کم آن را قرار می دهیم و حدودا 40 دقیقه صبر می کنیم تا پنیر ها آب شوند و لازانیا پخته شود. سپس از قابلمه خارج کرده، برش می زنیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

طرز درست كردن لازانيا در قابلمه
طرز تهیه لازانیا مرحله به مرحله

نکات پخت

  • لازانیاهای معمولی که روی بسته بندی آن ها عبارت پیش پخت نوشته نشده است، برای پخت نیاز به زمان طولانی تری دارند. به این صورت که آن ها را مانند ماکارانی باید در آب جوش قرار دهیم و صبر کنیم تا ورقه های لازانیا نرم شوند و وقتی یکی را بر می داریم خم شود، در این زمان آن ها را آبکش کرده، مقداری آب سرد روی آن می ریزیم و در آبکش می گذاریم تا آب آن برود و سپس بقیه مراحل مانند لازانیای پیش پخت می باشد.
  • ورقه های لازانیا چنانچه روی هم قرار بگیرند به سرعت به هم می چسبند، هنگام جوشاندن ان ها یا هنگام قرار دادن آن ها در آبکش تا حد امکان آن ها را روی هم قرار ندهید. یا آن ها را به آرامی از هم جدا کنید.
  • چنانچه کودکان از این غذا مصرف می کنند سوسیس یا ژامبون را حذف کرده از گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای و قارچ فراوان استفاده کنید تا یک غذای مقوی برای فرزند شما باشد.
  • شما می توانید لازانیا ها را در فر بپزید. به این منظور لازانیا ها را پس از چیدن در ظرف مورد نظر به مدت نیم ساعت در فر با دمای 180 درجه ی سانتیگراد قرار دهید. سپس در مرحله ی آخر شعله ی گریل ( بالای فر) را روشن کنید تا پنیرها آب شده، در صورت تمایل برشته شود.

 

ارزش غذایی لازانیا

لازانیا یک غذای پرکالری و سنگین است اما به دلیل استفاده از لازانیا، گوشت و قارچ و … دارای ارزش تغذیه ای مناسبی می باشد.

لازانیا دارای کربوهیدرات، کلسترول، فیبر، قند، چربی و پروتئین می باشد. بیشترین ویتامین موجود در این غذا، ویتامین A و C می باشد. همچنین دارای ویتامین های E ، K D و انواع ویتامین B می باشد. بیشترین ماده ی معدنی این غذا، پتاسیم، سدیم و کلسیم می باشد، همچنین از مواد معدنی دیگر این غذا می توان به فسفر، آهن، سلنیم، مس، منگنز، منیزیم و روی اشاره کرد.

 

میزان کالری لازانیا

هر صد گرم از این غذا حدودا 200 کیلو کالری انرژی دارد که برای سوزاندن آن 25 دقیقه پیاده روی تند مناسب می باشد. کالری این غذا با استفاده از گوشت، سس بشامل و پنیر پیتزای کمتر، کاهش می یابد.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هجده =