طرز تهیه سوپ مرغ کرمی

طرز تهیه سوپ کرمی مرغ خوشمزه مجلسی به 3 روش با آموزش مرحله به مرحله همراه با نکات مهم پخت، در ادامه به آموزش درست کردن سوپ مرغ کرمی به 3 روش می پردازیم. با ما همراه باشید.

سوپ های کرمی به سوپ هایی گفته می شود که کاملا غلیظ و کرمی شکل هستند. این سوپ ها بسیار خوشمزه و مجلسی بوده و در اکثر رستوران های مطرح دنیا سرو می شود.

علاوه بر ظاهر زیبا عطر و طعم فوق العاده ای نیز دارد. اگر می خواهید یک غذای مناسب به عنوان پیش غذا در روزهای سرد سال سرو کنید انواع سوپ های کرمی را به شما پیشنهاد می دهیم. غلظت این نوع سوپ ها تقریبا شبیه حلیم می باشد. و به دلیل راحتی بلع و هضم برای کودکان و سالمندان نیز یک گزینه بسیار عالی و مناسب محسوب می شود.

نکته جالب اینجاست که این سوپ های کرمی علاوه بر این که می تواند به عنوان سوپ و یک غذا سرو شود می تواند به عنوان یک سس خوشمزه نیز در کنار  بسیاری از غذاها سرو شود. در ادامه سه روش برای پخت سوپ کرمی مرغ را به صورت گام به گام آموزش داده ایم. جهت مشاهده آموزش ها با نیک استار همراه باشید.

 

روش اول/ طرز تهیه سوپ کرم مرغ برای 4 الی 6 نفر

 

مواد لازم

  • کره: یک دوم پیمانه یا 113 گرم
  • پیاز: یک عدد متوسط خرد شده
  • ساقه کرفس: دو عدد خرد شده
  • هویج: سه عدد متوسط پوست کنده شده و خرد شده
  • آرد گندم: یک دوم پیمانه به علاوه یک قاشق غذاخوری یا 72 گرم
  • آب مرغ یا آب گوشت: هفت پیمانه یا 1.6 لیتر
  • جعفری تازه: سه شاخه
  • آویشن تازه: سه شاخه ( اختیاری )
  • برگ بو: یک عدد ( اختیاری )
  • مرغ پخته شده و خرد شده: دو و سه چهارم پیمانه یا 385 گرم
  • خامه صبحانه: یک دوم پیمانه یا 118 گرم
  • نمک: یک قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • جعفری خرد شده برای تزیین: دو قاشق غذاخوری

 

طرز پخت

مرحله اول: کره را داخل قابلمه ریخته روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود. سه دقیقه طول می کشد تا کره ذوب شود.

طرز تهیه سوپ کرمی خوشمزه

مرحله دوم: وقتی کره ذوب شد یک عدد پیاز سایز متوسط را خرد کرده و به آن اضافه کنید. سپس هویج های خرد شده و کرفس های خرد شده را به آن اضافه کنید. کمی مواد را هم بزنید. در قابلمه را ببندید و صبر کنید تا با حرارت ملایم سبزیجات تفت بخورند و کمی پخته شوند. پخته شدن سبزیجات حدودا 12 الی 15 دقیقه طول می کشد. هر دو الی سه دقیقه یک بار در قابلمه را بردارید و سبزیجات را کمی هم بزنید این کار به پخته شدن یکنواخت سبزیجات خرد شده کمک می کند.

طرز تهیه سوپ مرغ کرمی

مرحله سوم: پس از پخته شدن سبزیجات آرد را به آن اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید و در قابلمه را ببندید و حدودا دو الی سه دقیقه دیگر صبر کنید تا آرد کمی تفت بخورد و بوی خامی ندهد.

طرز تهیه سوپ مرغ کرمی خوشمزه

مرحله چهارم: دو دقیقه پس از اضافه کردن آرد نوبت به اضافه کردن آب مرغ یا گوشت می باشد. در نکات تهیه در مورد روش تهیه آب مرغ یا آب گوشت توضیح داده می شود. آب مرغ یا گوشت را به سوپ اضافه کرده و صبر می کنیم تا به جوش بیاید. معمولا هفت الی هشت دقیقه طول می کشد تا آب سوپ به جوش بیاید. هنگام به جوش آمدن آب مرتب مواد داخل قابلمه را هم بزنید تا ارد به خوبی با آب مخلوط شود و گلوله گلوله نشود و سوپ غلیظ شود.

طرز تهیه سوپ کرمی مرغ مرحله به مرحله

مرحله پنجم: در این مرحله می خواهیم با سبزیجات معطری که در مواد لازم گفته شد سوپ را طعم دار کنیم. از آن جایی که این سبزیجات نباید در سوپ ریخته شوند سوپ را به این روش طعم دار می کنیم. جعفری، برگ بو و آویشن تازه را از شاخه با نخ به هم متصل می کنیم و به صورتی که مشاهده می کنید آن ها را داخل سوپ قرار می دهیم تا همراه با پخت سوپ پخته شده و عطر خود را به سوپ بدهند.

طرز تهیه سوپ کرمی مرغ خوشمزه مرحله به مرحله

 

مرحله ششم: گوشت مرغ را ریش ریش کرده یا به تکه های کوچک خرد کنید. مرغ های تکه شده را در این مرحله به سوپ اضافه کنید. حرارت را کمی افزایش دهید تا سوپ مجددا به جوش بیاید. پس از اضافه کردن مرغ های خرد شده پنج دقیقه اجازه بدهید سوپ بجوشد.

طرز تهیه سوپ کرمی مرغ گام به گام

مرحله هفتم: خامه، نمک و فلفل را به سوپ اضافه کنید و حرارت را افزایش دهید تا سوپ به جوش بیاید.در این حین سوپ را مرتب هم بزنید. همین که سوپ به جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه سوپ کرمی مرغ خوشمزه گام به گام

مرحله هشتم: دسته سبزیجاتی که در سوپ قرار داده بودیم را از سوپ خارج کنید. سوپ را در چهار یا شش ظرف مناسب بریزید.

طرز درست کردن سوپ کرمی خوشمزه

مرحله نهم: روی سوپ را با جعفری خرد شده تزیین کنید. جعفری علاوه بر چشم نواز شدن سوپ به بهتر شدن طعم آن نیز کمک می کند. این سوپ خوشمزه را حتما درست کنید و از طعم بی نظیر آن در این روزهای سرد لذت ببرید.

طرز تهیه سوپ کرمی خوشمزه

 

 

روش دوم/ طرز تهیه سوپ کرمی مرغ کم کالری

 

مواد لازم

  • آب مرغ: یک پیمانه یا 355 میلی لیتر
  • شیر: سه چهارم پیمانه یا 177 میلی لیتر
  • آرد گندم: یک دوم پیمانه یا 64 گرم
  • نمک: یک دوم قاشق چایخوری یا 3 گرم
  • پودر سیر: یک چهارم قاشق چایخوری یا 1.5 گرم
  • فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چایخوری یا 1.5 گرم
  • پودر پیاز: یک دوم قاشق چایخوری یا 3 گرم
  • پودر آویشن: یک دوم قاشق چایخوری یا 3 گرم
  • مرغ پخته شده و خرد شده: یک چهارم پیمانه یا 30 گرم

 

طرز پخت

مرحله اول: آب مرغ را در یک قابلمه ریخته روی حرارت قرار دهید و پنج دقیقه صبر کنید تا به جوش بیاید. طرز تهیه آب مرغ در نکات تهیه گفته می شود.

طرز تهیه سوپ مرغ خوشمزه

مرحله دوم: آرد و شیر را در کاسه ای ریخته با هم مخلوط می کنیم. ابتدا آرد را در کاسه ریخته و شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم. می توانید از یک همزن دستی برای بهتر مخلوط شدن آرد و شیر استفاده کنید. شیر و آرد باید کاملا یک دست با هم ترکیب شوند. می توانید پس از ترکیب کردن آن ها را صاف کنید تا گلوله آردی در آن وجود نداشته باشد.

دستور تهیه سوپ مرغ کرمی

مرحله سوم: شیر و آرد را صاف کرده و به آب مرغ در حال جوشیدن اضافه می کنیم. در حین اضافه کردن مخلوط شیر و آرد سوپ را مرتب هم بزنید.

دستور تهیه سوپ کرمی مرغ

مرحله چهارم: در این مرحله باید ادویه ها را به سوپ اضافه کنیم. نمک، پوودر سیر، پودر پیاز، فلفل سیاه و پودر آویشن را به سوپ اضافه می کنیم. پس از اضافه کردن ادویه ها سوپ را خوب هم بزنید تا ادویه ها به طور یکنواخت در سوپ حل شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ اسفناج خوشمزه و مقوی مخصوص نوزادان و سالمندان

نحوه درست کردن سوپ کرمی مرغ

مرحله پنجم: حرارت را کم می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ به جوش بیاید. نشانه به جوش آمدن سوپ حباب های ریزی است که روی سطح سوپ به وجود می آید. سوپ را مرتب به هم بزنید و مواظب باشید که ته نگیرد. معمولا به جوش آمدن سوپ در این مرحله سه تا پنج دقیقه طول خواهد کشید.

نحوه درست کردن سوپ مرغ کرمی

 

مرحله ششم: وقتی سوپ به جوش آمد آن را سه دقیقه بجوشانید تا غلیظ شود.

روش تهیه سوپ مرغ کرمی

مرحله هفتم: مرغ های تکه شده را در سوپ بریزید و سوپ را خوب هم بزنید تا مرغ ها یک نواخت در سوپ پخش شوند. پس از یک دقیقه سوپ را از روی حرارت بردارید.

روش تهیه سوپ کرم مرغ

مرحله هشتم: سوپ را در ظرف های مناسب ریخته و تا گرم است میل کنید. اگر می خواهید آن را در یخچال نگهداری کنید از یک ظرف در بسته برای این کار استفاده کنید. اگر سوپ را رقیق تر می خواهید می توانید در مرحله اخر کمی آب به آن اضافه کنید. اگر با کالری بالا مشکلی ندارید اضافه کردن کمی خامه صبحانه سوپ شما را خوشمزه تر خواهد کرد. اگر چه این سوپ به تنهایی خوشمزه و فوق العاده خواهد بود. روی سوپ ها جعفری یا گشنیز خرد شده یا آویشن تازه بریزید تا علاوه بر طعم بهتر ظاهر زیباتری داشته باشد.

طرز تهیه سوپ کرم مرغ

 

 

روش سوم/ طرز تهیه سوپ مرغ کرمی ساده کم کالری

 

مواد لازم

  • کره: سه قاشق غذاخوری یا 43 گرم
  • آرد گندم: سه قاشق غذاخوری یا 24 گرم
  • آب مرغ: یک دوم پیمانه یا 118 میلی لیتر
  • شیر: یک دوم پیمانه یا 118 میلی لیتر
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

طرز پخت

مرحله اول: کره را داخل یک قابلمه ریخته روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. دو دقیقه زمان برای ذوب شدن کره کافی می باشد.

روش تهیه سوپ کرمی مرغ

مرحله دوم: وقتی کره ذوب شد سه قاشق غذاخوری آرد گندم را الک کرده و به کره اضافه کنید. حرارت را کم کنید و سه الی پنج دقیقه آرد را تفت دهید. مرتب ارد را هم بزنید تا ته نگیرد و نسوزد.

روش تهیه سوپ مرغ کرمی

مرحله سوم: آب مرغ و شیر را به آرد و کره تفت خورده اضافه می کنیم. خوب آن ها را هم می زنیم تا کاملا یک نواخت با هم ترکیب شوند. روش تهیه آب مرغ در نکات تهیه گفته می شود.

طرز تهیه سوپ کرم مرحله به مرحله

مرحله چهارم: سوپ را مرتب هم می زنیم تا به جوش بیاید. حدودا 5 الی 7 دقیقه طول می کشد تا سوپ به جوش بیاید. این سوپ چون دارای آرد می باشد اگر در حین به جوش آمدن مرتب هم نخورد ته می گیرد. سوپ را مرتب هم می زنیم و  صبر می کنیم تا کمی بجوشد و غلیظ شود.

طرز تهیه سوپ کرمی مرحله به مرحله

مرحله پنجم: وقتی سوپ غلیظ شد آن را از روی حرارت بر می داریم و با کمی نمک و فلفل آن را مزه دار می کنیم.

طرز تهیه سوپ کرم مرغ

مرحله ششم: پس از مزه دار کردن، سوپ را در ظرف مناسب ریخته و با کمی فلفل سیاه روی آن را تزیین می کنیم. این سوپ همانطور که از اسم آن پیداست سوپ ساده می باشد در تهیه ان از گوشت مرغ یا سبزیجات استفاده نشده است. این سوپ یک سوپ فوری و بی دردسر اما خوشمزه می باشد. البته می توانید به دلخواه کمی جعفری خرد شده، گوشت پخته شده و خرد شده مرغ و … به این سوپ اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ کرم مرغ گام به گام

در این پست سه روش برای تهیه سوپ کرمی به شما آموزش دادیم. همانطور که مشاهده نمودید این سوپ ها سریع و آسان طبخ می شوند و برای تهیه آن نیاز به مواد اولیه خاص یا غیر قابل دسترسی ندارید. توصیه می کنیم این سوپ ها را در برنامه غذایی خانواده بگنجانید به خصوص اگر کودکانی دارید که از سوپ گریزان هستند. این سوپ ها می تواند دید آن ها را در مورد طعم سوپ تغییر دهد و کودکان را علاقه مند به خوردن سوپ نماید.

 

نکات پخت

  • برای تهیه آب مرغ یا گوشت به این روش عمل کنید. مقداری مرغ با استخوان یا گوشت با استخوان به همراه یک پیاز پوست گرفته شده در قابلمه بریزید. در صورت تمایل کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. نیمی از قابلمه را از آب پر کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید. برای مرغ دو ساعت و برای گوشت گوسفند چهار الی پنج ساعت زمان بدهید تا قشنگ پخته شود و عصاره گوشت خارج شود. در این مدت قابلمه روی حرارت ملایم باشد و در آن باز نشود. پس از این مدت ظرف را از روی حرارت برداشته و آب آن را جدا کنید. می توانید آب را صاف کنید تا تکه های گوشت یا مرغ در ان وجود نداشته باشد. از این آب برای تهیه سوپ ها یا حتی بعضی از خورشت ها می توانید استفاده کنید. می توانید کمی هویج، کرفس، و .. به گوشت یا مرغ در حال پخت اضافه کنید تا خواص آب گوشت یا آب مرغ بیشتر شود. البته در سوپ هایی که در این دستور آموزش داده شد از آب مرغ یا آب گوشت ساده بدون افزودن هیچ ادویه یا سبزیجاتی استفاده کنید تا طعم نهایی سوپ ها تغییر نکند.
  • از گوشت بوقلمون یا گوشت سایر پرندگان نیز می توانید برای پخت این سوپ ها استفاده کنید.
  • بهتر است از آرد گندم کامل برای تهیه این سوپ ها استفاده کنید تا ارزش غذایی بیشتری داشته باشد.
  • بهتر است هنگام سرماخوردگی از سوپ های رقیق و حاوی سبزیجات و فاقد کره و خامه استفاده کنید. بنابراین این سوپ ها برای درمان سرماخوردگی توصیه نمی شود می توانید در این مورد از طرز تهیه سوپ سرماخوردگی کمک بگیرید.

 

ارزش غذایی

سوپ های کرمی حاوی سبزیجات سرشار از پروتئین، کلسیم، آهن و انواع ویتامین ها هستند. ویتامین های گروه ب نیز در این سوپ ها به وفور یافت می شود. آب مرغ یا گوشت که در تهیه این سوپ ها استفاده شده است سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد. روی، منگنز، کلسیم، آهن، پتاسیم و سدیم از مواد معدنی موجود در این سوپ ها می باشد. این سوپ ها به دلیل استفاده از آرد گندم کامل حاوی ویتامین های گروه B و ویتامین E و ویتامین A می باشد و برای سلامت بدن مفید می باشد. استفاده از سبزیجات تازه مانند جعفری و کرفس باعث می شود که این سوپ ها حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان باشند و ویتامین C موجود در آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

یک پاسخ

  1. من درستش کردم سوپ مرغ کرم دار خوشمزه ای در اومد، شخصا توصیه میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پنج =