طرز تهیه خاگینه پاپیونی

آموزش تصویری طرز تهیه خاگینه خوشمزه مجلسی به شکل پاپیون مرحله به مرحله به همراه نکات مهم پخت جهت دادن طعمی ایده آل، جهت درست کردن این خاگینه پاپیونی با ما همراه باشید.

طرز تهیه خاگینه پاپیونی
طرز تهیه خاگینه مرحله به مرحله

خاگینه ها از جمله غذاهای شیرینی هستند که هم به عنوان غذا و هم به عنوان یک جور شیرینی خاص و خوشمزه به شمار می روند. موادی که برای  پخت خاگینه استفاده می شود تقریبا شبیه مواد کیک می باشد با این تفاوت که خمیر خاگینه در روغن سرخ می شود و سپس مانند بامیه در شهد قرار داده می شود. با نیک استار در ادامه این آموزش همراه باشید تا با یک دستور ساده و به صورت آموزش تصویری مرحله به مرحله و گام به گام طرز پخت این شیرینی‌های خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای درست کردن خاگینه

آرد: دو پیمانه

تخم مرغ: دو عدد

ماست: یک دوم پیمانه

روغن مایع: دو قاشق غذاخوری

بکینگ پودر: دو قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای تهیه شربت خاگینه

شکر: دو پیمانه

آب: دو پیمانه

زعفران: آب کرده و غلیظ یک قاشق غذاخوری

گلوکز مایع: یک قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه شربت خاگینه

آب و شکر را روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید، سپس زعفران و گلوکز مایع را به آن اضافه می کنیم و پس از اینکه یک دقیقه جوشید، آن را از روی حرارت بر می‌داریم  و صبر می کنیم تا کاملا خنک شود.

طرز تهیه شربت خاگینه

 

طرز پخت خاگینه

مرحله اول: تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته، وانیل را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی به خوبی مواد را با هم ترکیب می کنیم.

طرز درست کردن خاگینه

 

مرحله دوم: ماست را اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا تمام مواد خوب با هم ترکیب شوند.

طرز پخت خاگینه

 

مرحله سوم: آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده، پس از الک کردن به مواد اضافه می کنیم و خوب مواد را با هم مخلوط می کنیم تا به صورت یک خمیر نچسب در بیاید.

دستور تهیه خاگینه پاپیونی

 

مرحله چهارم: خمیر را خوب ورز می دهیم. می توانیم برای ورز دادن خمیر از روش ضربه زدن استفاده کنیم، به این صورت که خمیر را روی سطح محکم و تمیزی حدود صد بار می کوبیم ( خمیر را با دست بلند کرده با شدت به سطح می کوبیم). بعد از اینکه خمیر را خوب ورز دادیم، دیواره های ظرفی را چرب کرده، خمیر را در آن قرار می دهیم. روی خمیر را می پوشانیم و در جای گرم به مدت یک ساعت قرار می دهیم تا خمیر عمل بیاید.

 

مرحله پنجم: بعد از یک ساعت خمیر آماده ی کار می شود. از خمیر  دایره هایی کوچک با قالب جدا کرده، وسط آن را مثل پاپیون تاب می دهیم، سپس با مقداری خمیر یک نوار باریک درست کرده به دور پاپیون ها می پیچانیم. تمام خمیر را به این شکل درست می کنیم.

طرز تهیه خاگینه مرحله به مرحله

 

مرحله ششم: در ظرفی مقدار زیادی روغن می ریزیم، وقتی روغن خوب داغ شد خاگینه ها را به تعداد کم در آن ریخته، صبر می کنیم تا خوب سرخ شود و طلایی رنگ شود، پس از سرخ شدن بلافاصله خاگینه ها را در شربتی که خوب خنک شده قرار می دهیم و پس از چند دقیقه آن ها را از شربت خارج کرده در آبکش قرار می دهیم تا شهد اضافی آن خارج شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم. برای تزیین نیز می توانید از پودر پسته، بادام یا نارگیل استفاده کنید.

طرز تهیه خاگینه پاپیونی گام به گام

 

نکات مهم پخت

  • استفاده از گلوکز مایع اختیاری است و شما می توانید به جای آن از یک قاشق چایخوری آب لیمو استفاده کنید.
  • چنانچه طعم هل را می پسندید می توانید مقداری پودر هل به جای وانیل به مواد اضافه کنید، این کار خاگینه های شما را بسیار خوشمزه تر خواهد کرد.
  • اگرچه باید  پس از اضافه کردن آرد خمیر نچسبی به دست بیاید اما چون آردها با هم تفاوت دارند ممکن است با مقدار آردی که در دستور گفته شده است خمیر شما هنوز چسبندگی داشته باشد، شما مجاز هستید تا نصف پیمانه آرد اضافه به خمیر اضافه کنید و چنانچه چسبندگی خمیر برطرف نشد از ورز دادن برای رفع آن کمک بگیرید زیرا در صورت اضافه کردن مقادیر بیشتری آرد، خاگینه های شما کاملا سفت می شوند.

 

ارزش غذایی

خاگینه یک میان وعده ی بسیار مغذی و خوشمزه به شمار می رود. حاوی پروتئین، امگا 3 و اسیدهای چرب ضروری می باشد. شامل ویتامین های گروه a,b و e بوده و همچنین دارای کلسیم، فسفر، سلنیم، سدیم و پتاسیم می باشد.

 

کالری غذایی

یک تکه ی ده در ده سانت از خاگینه ( تقریبا معادل دو خاگینه پاپیونی) حدودا  70 کیلو کالری انرژی دارد که برای سوزاندن آن ده دقیقه پیاده روی تند کافیست.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =