طرز تهیه آرد سوخاری

بدون شک یکی از خوشمزه ترین روش پخت مرغ، گوشت و بعضی سبزیجات، سوخاری کردن آنها می باشد. غذاهای سوخاری شده مخصوصا بین بچه ها و جوان ها محبوبیت زیادی داره و همیشه سوخاری ها جزء غذاهای پرفروش فست فودها هستند. خیلی ها به دلیل نکات بهداشتی و تغذیه ای دوست دارند در خانه سوخاری درست کنند. اما از این گله مندند که طعم سوخاری خانگی شبیه طعم سوخاری های بیرونی نیست. برای حل این مشکل اول از همه باید یک آرد سوخاری خوش طعم داشته باشید.

طرز تهیه آرد سوخاری
طرز تهیه آرد سوخاری مرحله به مرحله

آرد سوخاری های مختلف و متنوعی در بازار وجود داره که البته به دلیل قیمت بالا و مواد نگهدارندش، خیلی ها دوست دارن آرد سوخاری رو هم خودشون در خانه تهیه کنند. اگه شما جزء این دسته هستید با ما همراه باشید تا طرز تهیه آرد سوخاری خانگی فوق العاده ای را به شما آموزش دهیم. روش کار بسیار ساده بوده و مواد مورد نیازش برای همه در دسترسه، با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای درست کردن آرد سوخاری

نان باگت: به مقدار دلخواه

نمک، زردچوبه، ادویه ی کاری، پودر سیر، پاپریکا، فلفل سیاه و قرمز، ادویه ی مخصوص پیتزا، و سایر ادویه های دلخواه: به مقدار مورد نیاز

طرز تهیه آرد سوخاری

 

دستور تهیه آرد سوخاری

مرحله اول: برای تهیه آرد سوخاری خانگی شما نیاز به ممقداری نان باگت دارید. نیازی نیست از نان باگت های سالم و قابل استفاده، استفاده کنید. شما می توانید ضایعات نان های باگت و تست خود را جمع کنید. روی یک آبکش یا سینی قرار بدهید، بعد از چد روز با دمای محیط خشک میشن. فقط دقت کنید که نان ها به هیچ وجه کپک زده نباشند. نان باگت های خشک شده رو با دست یک مقدار خرد و تکه تکه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه نان گیپور تابه ای خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله + نکات مهم

طرز تهیه آرد سوخاری خانگی

 

مرحله دوم: در این مرحله نوبت به برشته کردن نان باگت های خشک شده می رسد. شما می توانید این کاررا روی تابه بدون روغن با حرارت کم گاز، انجام بدید یا از فر استفاده کنید. من نان خشک های تکه شده را در ظرفی فلزی ریختم و در فر قرار دادم. حرارت فر رو روی 180 درجه سانتیگراد گذاشتم. ده دقیقه شعله ی پایین فر و ده دقیقه شعله ی بالای فر را روشن کردم تا نان ها خوب برشته بشن. مواظب باشید نان ها نسوزند.

طرز تهیه آرد سوخاری

 

 مرحله سوم: نان باگت های برشته شده رو در آسیاب ریختم و پودرشون کردم. البته مدت زمان اسیاب کردنشون بستگی به این داره که چه بافتی از پودر سوخاری می خواهید. برای اینکه بافت پودر سوخاری خیلی ریز نباشه هنگام آسیاب کردن اونو زیاد آسیاب نکنید. در آخر ادویه ها رو به پودر سوخاری اضافه کرده خوب با هم مخلوط می کنیم. بعد پودر سوخاری رو در ظرف دربسته ریخته، در یخچال یا محیط خنک نگهداری می کنیم.

طرز تهیه آرد سوخاری

 

 نکات مهم درست کردن آرد سوخاری

  • از خمیر های داخل نان باگت نیز می توانید برای تهیه آرد سوخاری استفاده کنید. فقط باید آن ها را چند روز در دمای محیط قرار دهید تا خوب خشک شود.
  • ادویه های آرد سوخاری کاملا سلیقه ای می باشد. مثلا اگر آرد سوخاری تند دوست دارید می توانید مقدار فلفل آن را بیشتر کنید یا هر طعم آرد سوخاری که می پسندید می توانید ادویه ی آن را فقط به آرد اضافه کنید.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

یک پاسخ

  1. من همیشه آرد سوخاری رو به همین روش درست می کنم خیلی به صرفه و اقتصادیه. فقط کاش برای مرغ سوخاری هم می شد از این ارد استفاده کرد. چند بار مرغ سوخاری با این آرد درست کردم مثل مرغ سوخاری های بازاری نشده.
    پاسخ: دوست عزیز سلام. بله این آرد سوخاری بسیار با صرفه و از همه مهمتر سالمه. برای مرغ سوخاری هم نیاز به آرد سوخاری با دانه های درشت یا به اصطلاح آرد سوخاری پولکی دارید. این آرد رو هم اگه زیاد آسیاب نکنید و نگذارید که کاملا پودر بشه شبیه به آرد سوخاری پولکی میشه. می تونید در حد چند تا دونه پفک همراه با باگت ها آسیاب کنید تا رنگ آرد سوخاریتون طلایی بشه. اضافه کردن مقداری زردچوبه و زنجبیل پودر شده هم می تونه آرد سوخاری رو خوش طعم تر کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + چهار =