شارژ گوشی بدون نیروی برق

از جمله پر استرس ترین اعلان های مربوط به گوشی موبایل که در طول روز که تقریبا همگی با آن مواجه می شویم اعلان مربوط به اتمام باتری گوشی است. بدون شک در بسیاری از موارد این اتفاق زمانی رخ می دهد که در لحظه به استفاده از گوشی خود نیازمندیم. گاهی مواقع در صورت مشاهده این پیغام به پریز برق برای شارژ گوشی خود دسترسی نداریم. پس چه باید کرد؟ نگران نباشید. در این مطلب ما به شما 5 روش می آموزیم که بتوانیبد گوشی خود را شارژ کنید.

  شارژ گوشی بدون نیروی برق

 

استفاده از صدای محیط

ممکن است در ابتدا از خواندن این مطلب تعجب کنید اما بهتر است بدانید در دنیای رو به پیشرفت امروزی این امکان چندان نیز خارج از تصور نیست و در آینده ای نزدیک این واکنش می تواند سبب شارژ شدن گوشی شما شود. دانشمندان کره جنوبی موفق شدند دستگاهی را ابداع کنند که توسط آن می توان انرژی صوتی را به الکتریسته تبدیل کرد. در این صورت می توناید گوشی خود را بدون هیچگونه اتصال الکتریکی شارژ نمایید.

این دستگاه می تواند با دریافت 400 دسی بل صدای محیط مقدار 200 میلی ولت انرژی الکتریکی تولید کند. اگر در مورد طرز کار دستگاه بپرسید می توان  گفت شامل دو الکترود است و این مقدار از صدا باعث ارتعاش سیم با جنس اکسید روی میان دو الکترود خواهد شد و همین ارتعاش انرژی الکتریسیته تولید می‌کند. این دستگاه همچنان در حال توسعه است و در آینده ای نزدیک وارد بازار خواهد شد.

 

 شارژ گوشی با هندل زدن

اگر به روش قبلی برای شارژ گوشی خود بدون استفاده از الکتریسیته علاقمند نیستید ، این روش فقط ۷۵ دلار برایتان هزینه بر است، البته ناگفته نماند که بایدقدرت بدنی خوبی داشته باشید تا بتوانید چرخ دنده را با دست بچرخانید. این دستگاه BoostTurbine ۴۰۰۰ نام دارد و LED که در آن قرار دارد به شما می‌گوید که آیا اکنون با سطح انرژی تامین شده توسط چرخاندن چرخ دنده توانایی شارژ کردن گوشی شما را دارد یا خیر.

 

استفاده از وزش باد!

به عنوان روش سوم برای شارژ کردن موبایل بدون استفاده از انرژی الکتریسیته، استفاده از نیروی باد است، در این روش از دستگاهی استفاده می شود که دارای پره هایی است که می توانند به چرخش دربیایند. باد باعث به چرخش درآمدن پره‌ها خواهد شد و در نهایت از چرخش پره‌ها نیروی برق به وجود می آید. این دستگاه iFan نام دارد، این ابزار را می‌توانید هنگام دوچرخه و یا موتور سواری استفاده کنید و پس از ۶ ساعت چرخش مداوم پره‌ها می‌توانید گوشی را به طور کامل شارژ کنید!

البته توجه کنید که این روش فقط برای گوشی های شرکت apple قابل استفاده است و به این علت از این روش استفاده می شود که فاقد هر گونه آلودگی برای محیط زیست است!

 

استفاده از دمای طبیعی بدن

شاید تعجب کنید که با استفاده از این روش حتی زمانی که خواب هستید هم می‌توانید موبایل خود را شارژ کنید، البته توجه داشته باشید که باید گوشی در تمامی طول شب به بدن شما متصل باشد! این روش توسط محققان Vodafone توسعه یافته و از لحاظ ظاهری این دستگاه مانند لباسی است که در آن باید گوشی را قرار دهید، هشت ساعت شارژ شدن گوشی با این روش به اندازه ۲۴ دقیقه مکالمه برایتان انرژی تامین خواهد کرد! البته فراموش نکنید، باید دمای بدن حداقل ۳۷ درجه سانتی گراد باشد. در واقع از این روش در زمان هایی که دمای بدن شما تحت انجام فعالیت های فیزیولوژیکی بالاست مانند سالن های ورزشی نیز می توانید استفاده کنید.

 

استفاده از سبزیجات برای شارژ کردن باتری موبایل

فرض کنید هنگامی که مشغول خوردن کلم هستید بتوانید گوشی خود را شارژ کنید. تعجب نکنید. محققان با استفاده از تکنولوژی گرفتن برق از سبزیجات موفق به اختراع روشی برای شارژ گوشی بدون اتصال به برق شدند.  برای این کار چیزی حدود ۸۰۰ سیب و سیب زمینی که با سیم‌های مس و روی به هم متصل هستند بر روی یک دیوار قرار گرفتند و برق تولیدی در این روش ۲۰ mAh همراه با قدرت متوسط 6 ولت بوده است.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

6 پاسخ

  1. ممنون از مطلبی که قرار دادین. من یه جایی خوندم که میشه حتی با استفاده از گرمای تن انسان هم از شب تا صبح گوشی رو شارژ کرد. جالبه داره کم کم روش هایی میاد برای شارژ کردن وسایل که حتی نمی تونیم باورشون کنیم. تولی برق از میوه هم که خیلی وقته توی بورس اومده و داره کم کم گسترده میشه . کلا روش های تولید برق دارن هر روز از قبل گسترده تر میشن.

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که مطلب براتون جالب بده. بله روش های تولید برق هر روز دارن گسترده تر و جذاب تر و در عین حال باور نکردنی تر میشن. آره منم شنیدم که میشه از گرمای تن انسان هم برق تولید کرد و این پایه و اساسش وجود یه جریان ضعیف برق توی بدن هست. در مورد تولید برق از میوه هم که اشاره کردین باید بگم هنوز به مرحله اجرا نرسیده و فعلا در مرحله تست هستش اما بعید نیست اون هم به زودی به یکی از روش های اساسی برای تولید برق تبدیل بشه

  2. خیلی مطلب خوبی بود. ممنون. استفاده از چرخ دنده الانشم داره بعضی از جاها انجام میشه. البته نه فقط برای باتری گوشی بلکه دینام ماشین هم که ماشین های قدیمی به صورت هندلی داشتن یه نمونه از تولید برق با استفاده از چرخ دنده بود که باعث می شد برق به سیستم نیروی محرکه ماشین منتقل بشه و ماشین رو روشن کنه. الان روش های زیادی برای این کار وجود دازره اما خب بعضیلاشون مثل همین چرخ دنده دیگه منسوخ شدن و تقریبا ازشون توی جاهای اینجوری استفاده نمیشه.

    1. سلام دوست عزیز. درسته. تا بوده همین بوده و تا هست همین هست. استفاده از این ابزار هیچوقت نه قدیمی میشه و نه از بین میره اما ممکنه کمتر مورد استفاده قرار بگیرن. بله. در مورد ماشین های هندلی هم همینطور بوده. اما خب اون چرخ دنده ای که قراره برای شارژ گوشی استفاده بشه مطمئنا فرق داره با چرخ دنده هایی که شما می فرمایید.

  3. سلام. ممنون از مطلبتون. یه سوال داشتم. من شنیدم با استفاده از میوه هم میشه برق تولی کرد یا اینکه باتری رو شارژ کرد ؟ درسته ؟

    1. سلام و درود
      بله دوست عزیز. امکان تولید برق اما به صورت کم و با سرعت پایین چند سالی هست که با استفاده از میوه ها فراهم شده. یه نمونه رو براتون مثال میزنم. با استفاده از میوه هایی از خانواده مرکبات مثل لیمو و همچنین با استفاده از سیب زمینی می توان انرژی الکتریکی مورد نیاز یک لامپ برق را تامین کرده و آن را روشن کرد. انجام این آزمایش جالب، ساده و بی خطر است.
      باتری جدید الکتریکی که با استفاده از سیب زمینی کار می کند می تواند یک منبع ارزان قیمت تولید برق برای کشورهای در حال توسعه باشد. لامپی که با این باتری های مقرون به صرفه کار می کند، حداقل شش برابر اقتصادی تر از باتری هایی است که هم اکنون در کشورهای در حال توسعه مورد استفاده هستند.
      بررسی ها نشان داده است برق به دست آمده از سیب زمینی آب پز ده برابر بیشتر از سیب زمینی خام است. یک باتری سیب زمینی می تواند تا بیست ساعت برق تولید کند که با آن می توان دستگاه های کم مصرف پزشکی و روشنایی را روشن کرد. این روش می تواند به میلیون ها نفر در مناطق فقیر جهان کمک کند تا با هزینه پایینی برق مورد نیاز خود را تامین کنند.
      بررسی ها نشان داده است تولید روشنایی با این روش شش برابر ارزان تر از چراغ های نفتی است و در مقایسه با باتری های معمولی پنجاه بار ارزان تر تمام می شود. البته برخی منتقدان می گویند که برق تولیدی با این روش کم است و تولید مقادیر فراوان آن بسیار هزینه بر است. اسید موجود در مرکبات مثل لیمو است که می توانند جریان برق را هدایت کنند.
      ما فکر می کنیم که تغییر میوه از لیمو به سیب زمینی باعث افزایش میزان برق تولیدی شود؛ زیرا مواد تشکیل دهنده سیب زمینی به گونه ای است که جریان برق را بیشتر هدایت می کند و باعث می شود میزان برق تولیدی بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =