داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان

در این مطلب قصد داریم بهترین داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان جهت بارداری را به شما معرفی کنیم تا در صورت تنبلی تخمدان بتوانید آن را درمان کنید.

از قدیم‌الایام افراد به دنبال درمان‌های گیاهی و خانگی برای بیماری‌ها و مشکلات خود هستند چراکه استفاده از گیاهان هم عوارض کمتری دارد و هم می‌تواند تا حدودی مؤثر باشد.

داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان

اگر شما جزو افرادی باشید که تمایل به بارداری دارید اما با وجود اقدام به این عمل هنوز باردار نشده‌اید ممکن است به فعالیت کم تخمدان‌های خود مشکوک شوید. اگر این موضوع درست باشد شما باید قبل از هر کار به پزشک مراجعه کنید و تحت نظر او از درمان‌های گیاهی و غیر گیاهی استفاده کنید؛ اما برخی داروها وجود دارند که خود شما نیز می‌توانید با مشورت پزشک برای فعال شدن تخمدان آن را مصرف کنید. چراکه برخی از محصولات گیاهی فقط باعث می‌شوند که جریان خون در اندام تناسلی مادران بیشتر شود. در ادامه برخی از گیاهان دارویی را برای شما آورده‌ایم.

 

درمان تنبلی تخمدان با داروهای گیاهی

در زیر بهترین داروهای گیاهی را برای درمان تنبلی تخمدان و فعال شدن تخمدان معرفی نموده ایم.

 

اسب شاخ‌دار

تعجب نکنید اسب شاخ‌دار نام گیاهی بومی آمریکای باستان است و برای سقط مکرر جنین بسیار مؤثر است. این گیاه باعث افزایش ترشح هورمون‌های زنانه می‌شود و مسائل مربوط به ناباروری را درمان می‌کند. شاخ و برگ این گیاه برای زنانی که سنشان زیاد است و سابقه سقط مکرر داشتند نیز مفید است.

 

ویتاگنوس یا گیاه ۵ انگشت

این گیاه یکی از داروهای گیاهی محبوب و مفیدی است که برای درمان کیست‌های تخمدان تنظیم دوره‌های تخمک‌گذاری زنان و بی‌نظمی قاعدگی مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این گیاه خاصیت‌هایی دارد که از اختلالات قاعدگی پیشگیری می‌کند دردهای عادت ماهیانه را تسکین می‌بخشد. اختلالات خونریزی را رفع می‌کند و عوارض یائسگی را از بین خواهد برد. همچنین این گیاه باعث رفع نارسایی تخمدان‌ها و کمک به تخمک‌گذاری می‌شود. فقط باید بدانید که دوره مصرف این گیاه کمی طولانی است و باید آن را با صبر و حوصله انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان

 

شبدر قرمز

شبدر قرمز به‌صورت مکمل گیاهی و برای افزایش نرخ باروری مورداستفاده قرار می‌گیرد. این گیاه باعث می‌شود که بی‌نظمی هورمونی در زنان تنظیم شود و باعث سم‌زدایی از خون افراد می‌شود. همچنین باعث رسیدن ویتامین‌های حیاتی به بدن شما خواهد شد.

 

شیرین‌بیان

طبق تحقیقاتی که چینی‌ها انجام دادند می‌توان گفت شیرین‌بیان در بهبود نظم قاعدگی و باروری می‌تواند مؤثر باشد. از کبد و بافت‌های غشایی در معده و مسیرهای تنفسی حفاظت کند. همچنین شیرین‌بیان برای بازیافت سلامتی و بهبود بعد از بیماری بسیار مفید است. تقویت ایمنی، کاهش مشکلات مربوط به دوره یائسگی و کاهش التهاب از اثرات مصرف شیرین‌بیان هستند. توجه داشته باشید که از مصرف این گیاه در دوره بارداری پرهیز کنید. همچنین مصرف شیرین‌بیان برای افرادی که سابقه سکته مغزی بیماری‌های کلیوی دیابت بیماری‌های قلبی و مشکلات جدی قاعدگی هستند توصیه نمی‌شود.

 

شبدر چمنی

شبدر چمنی به دلیل داشتن ویتامین، کلسیم و منیزیوم کمک شایانی به سلامت بدن می‌کند. شبدر چمنی باعث افزایش قدرت باروری در بانوان می‌شود و برای تصفیه خون تنظیم هورمون‌ها و آرامش سیستم عصبی نیز بسیار مفید است.

 

جنسینگ

گیاه جنسینگ به مقابله با کاهش قوای جنسی مردان می‌پردازد. تحقیقات نشان می‌دهد که این گیاه می‌تواند ناتوانی جنسی در آقایان را درمان کند. یک گرم ریشه خشک این گیاه را به غذای خود اضافه کرده و میل کنید. دوره درمان این گیاه سه ماه است.

داروی گیاهی برای تنبلی تخمدان

 

کوه وش سیاه

از گیاه کوه وش سیاه برای درمان گرگرفتگی و سایر علائم یائسگی استفاده می‌شود. کم‌حوصلگی، تغییرات خلق‌وخوی، گرگرفتگی و خشکی واژینال را تا حدود زیادی درمان می‌کند. سرخپوستان آمریکایی‌ از این گیاه برای تسکین درد زایمان استفاده می‌کردند. این گیاه خاصیت ضد اسپاسمی دارد و در منطقه لگن جریان خون را افزایش می‌دهد. همچنین گرفتگی عضلات و کرامپ های ناحیه را از بین می‌برد و رحم را برای بارداری آماده می‌کند. بهترین زمان مصرف این گیاه نیمه اول عادت ماهیانه است.

 

دانگ کوای

همانطور که از نام آن مشخصات گیاه چینی است و برای درمان مشکلات ناباروری مفید است. مشکلات قاعدگی، خستگی و کم‌خونی جزئی را درمان می‌کند و فشارخون را تنظیم می‌کند. این گیاه همچنین باعث می‌شود که میزان استروژن تنظیم شود. این مورد شانس باروری را بالا می‌برد. گیاه دانگ کوای ضدالتهاب، تقویت‌کننده رحم، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، محرک گردش خون، محافظ کبد و درمان‌کننده آندومتریوز و غیره است. این گیاه نیز بهتر است در نیمه اول عادت ماهیانه مصرف شود.

 

یام وحشی یا سیب‌زمینی هندی

سیب‌زمینی هندی باعث افزایش تولید پروژسترون می‌شود و این موضوع شانس حاملگی را افزایش می‌دهد. مصرف این گیاه بعد از تخمک‌گذاری بهترین موقع برای مصرف آن است. چراکه مصرف آن پیش از تخمک‌گذاری ممکن است مانع از تخمک‌گذاری تخمدان شود.

 

 ماکارو

گیاه ماکارو یکی دیگر از گیاهان مفید در این زمینه است. مصرف شاخ و برگ گیاه ماکارو باعث می‌شود که میل جنسی در زنان افزایش پیدا کند. این گیاه سیستم بدن زنان را به‌صورت کامل مدیریت می‌کنند و مشکلات زنان ازجمله تخمدان پلی کیستیک را نیز حتی در سنین بالا درمان خواهد کرد.

داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان

دقت داشته باشید که باوجوداینکه داروهای گیاهی عوارض داروهای شیمیایی را ندارند اما نباید تصور کنید که مصرف آن‌ها چه زیاد و چه کنم بی‌ضرر است. این داروها را به میزان مناسب و در مدت‌زمان مناسب مصرف کنید و حتماً برای این کار با پزشک یا داروساز مشورت کنید. همچنین اگر مشغول مصرف داروی خاصی هستید حتماً این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

7 پاسخ

  1. ممنون از معرفی بهترین داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان ، امیدوارم که هم برای من هم برای دوستانی که این مقاله رو مطالعه میکنن و به دنبال درمانش هستند درمان بشه.

    1. سلام و درود
      در مورد تنبلی تخمدان مقالات زیادی در سایت وجود داره که توصیه می کنم حتما آن ها رو مطالعه کنید چون در یک کامنت من نمی تونم قشنگ و کامل در مورد علائم تنبلی تخمدان صحبت کنم، ولی به طور کلی تنبلی تخمدان یعنی تخمدان در آزاد کردن تخمک ناتوانه یا کنده که این در مرحله اول باعث توقف قاعدگی یا کند شدن قاعدگی میشه. فواصل طولانی بین قاعدگی ها از مهم ترین نشونه های تنبلی تخمدانه، نظم هورمون های بدن در این بیماری به هم می خوره، چاقی زیاد، موهای زاید و ضخیم و جوش های زیاد روی پوست از دیگر نشانه های تنبلی تخمدانه.

  2. سلام ممنون بابت مقاله مفیدتون خیلی دنبال درمان گیاهی تنبلی تخمدان بودم، فقط یه سوال؟ این گیاهایی که نوشتید تو ایران پیدا میشه؟ چون بعضیهاشو نوشتید بومی آمریکا و …

    1. سلام و درود دوست عزیز . بله فکر می کنم تمام این گیاهان دارویی رو بتونید از عطاری ها تهیه کنید. البته نیازی هم به تهیه تمام این داروها نیست شما یک یا دو مورد از این داروها رو تهیه کنید و مدت طولانی به صورت منظم استفاده کنید جواب خواهید گرفت.

  3. سلام من چند ساله که دچار تنبلی تخمدان هستم و تو این چند سال تحت نظر دکتر بودم و مدام قرص های هورمونی ld و قرص های مشابه اون رو مصرف می کردم. مصرف طولانی مدت ان قرص ها خیلی برام بد بوده و کلا بدنم داغون شده، در مورد تنبلی تخمدان در حال سرچ بودم که به مقاله سایت شما رسیدم. یه کم امیدوار شدم فقط می خوام بدون این درمان های گیاهیبرای منی که چند سال از داروهای شیمیایی استفاده می کردم هم جواب میده و مناسبه؟

    1. سلام و درود دوست عزیز متاسفانه بعضی از پزشک ها از عوارض مصرف طولانی مدت قرص ها و داروهای هورمونی بی خبر هستن و برای درمان تنبلی تخمدان مدام این داروها رو تجویز می کنند. من توصیه می کنم قبل از هر چیز شما به یک متخصص طب سنتی یا اسلامی مراجعه کنید تا کامل چکاب شوید و داروی مناسب دریافت کنید. اما اگه تمایل دارید می تونید یکی از این داروهای گیاهی مناسب برای درمان تنبلی تخمدان رو برای یه مدت معین و منظم مصرف کنید تا ببینید که برای شما جواب میده یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + چهار =

همچنین بخوانید