مقدار خونریزی بعد از پاره شدن پرده بکارت فرد باکره چقدر است؟ آیا این خونریزی خطرناک است؟ درد پارگی پرده بکارت چقدر است و راههای کاهش درد آن چیست؟

پرده بکارت و مباحث مورد به آن یکی از تابوهای جامعه ما می باشد و معمولا زنان و دختران جوان اطلاعات کافی در مورد آن ندارند. شاید یکی از دلایلی که باعث ترس از شب زفاف در بین زنانی که تازه ازدواج کرده اند می شود همین عدم شناخت و نداشتن آگاهی کافی در مورد پرده بکارت می باشد. سوالاتی مانند درد پارگی بکارت چقدر است و میزان خونریزی پرده بکارت چقدر است ذهن بسیاری از دختران و زنان جوان را به خود مشغول کرده است. نیک استار قصد دارد در این مقاله به این گونه سوال ها پاسخ دهد و به بررسی این موارد بپردازد. با ما همراه شوید.

خونریزی پرده بکارت

 

خونریزی پرده بکارت چه مقدار است و آیا این خونریزی خطرناک است؟

شاید اگر بگوییم اولین دغدغه زنان در شب زفاف این سوال است، بیراه نگفته باشیم. زنان از شب زفاف می ترسند زیرا نمی دانند پارگی پرده بکارت چگونه اتفاق می افتد و میزان خونریزی پرده بکارت چقدر است و درد پارگی بکارت چه مقدار است و مواردی از این قبیل.

ابتدا باید یاد آور شویم که پرده بکارت بافت نازکی است از جنس مخاط واژن که ورودی مهبل را پوشانده است. فاصله پرده بکارت از ورودی واژن بین ده تا هجده سانتی متر است. یعنی دخول کمتر از ده سانتی متر نباید منجر به پارگی پرده بکارت شود. پرده بکارت شکل یکسانی ندارد و در بدن افراد مختلف شکل های مختلفی دارد. حتی جالب است بدانید حدود 03. درصد از زنان جهان به طور مادرزادی فاقد پرده بکارت هستند و پرده بکارت آن ها به حدی کوچک است که دیده نمی شود.

خونریزی پاره شدن بكارت

حال که با ماهیت پرده بکارت آشنا شدید باید بدانید که خونریزی ناشی از پارگی پرده بکارت کاملا جزئی و ناچیز و البته طبیعی می باشد. لازم است بدانید که تنها عامل پاره شدن پرده بکارت رابطه جنسی نمی باشد بلکه عواملی مانند ورزش های سنگین، بلند کردن اجسام خیلی سنگین، ضربه ی شدید به مهبل مثل لگد خوردن، تصادف، جراحی های مهبل و وارد شدن جسم خارجی به مهبل می تواند باعث پاره شدن پرده بکارت شود. خونریزی ناشی از پارگی پرده بکارت در حد چند قطره بوده و زود متوقف می شود. معمولا در اولین رابطه جنسی زن و شوهر پارگی پرده بکارت اتفاق می افتد و خونریزی ناشی از پاره شدن بکارت اگرچه جزیی و ناچیز است اما حدودا سه الی چهار ساعت ممکن است به طول بیانجامد و زن در این زمان معمولا دچار لکه بینی می شود.

 

 

علائم پارگی پرده بکارت چیست؟

همانطور که گفتیم پرده بکارت یک بافت نازک بر روی ورودی مهبل می باشد که بر اثر عواملی مثل رابطه جنسی، ورزش های سنگین و … دچار پارگی می شود. اولین نشانه پاره شدن پرده بکارت درد است. پاره شدن پرده بکارت به طور معمول با درد و خونریزی همراه است. البته خونریزی بعد از پارگی پرده بکارت بسیار ناچیز است و به طور مثال قابل مقایسه با خونریزی دوران قاعدگی در زنان نیست یا دردی مشابه به آن ندارد. حتی در بعضی از زنان ورزشکار که بدنی بسیار قوی دارند ممکن است پس از پاره شدن پرده بکارت هیچ خونریزی و دردی وجود نداشته باشد.

خونریزی بعد از پاره شدن پرده بکارت

در بعضی موارد ممکن است که ضخامت پرده بکارت به حدی زیاد باشد که با رابطه جنسی و دخول پاره نشود و نیاز به جراحی داشته باشد. همچنین پرده بکارت بعضی از زنان به گونه ای است که با دخول و … پاره نمی شود و در نتیجه خونریزی و دردی به دنبال اولین رابطه جنسی آن ها اتفاق نمی افتد. برای آگاهی بیشتر از این مسئله توصیه می کنیم مقاله آیا امکان دارد پارگی بکارت بدون خونریزی باشد را مطالعه نمایید. به هرحال به طور معمول پس از پاره کردن پرده بکارت دردی سریع و قابل تحمل رخ می دهد و به دنبال آن خونریزی خفیفی اتفاق خواهد افتاد.

حتما بخوانید  تشخیص پرده بکارت سالم و تشخیص پرده بکارت آسیب دیده با عکس

 

 

درد پارگی پرده بکارت چقدر است و راههای کاهش درد پاره کردن پرده بکارت چیست؟

دردی که یک زن هنگام پاره شدن پرده بکارت خود احساس می کند رابطه مستقیم با فیزیک بدن او دارد. در بعضی از زنان این درد به صورت یک دفعه ای و ناگهانی و البته شدید ولی قابل تحمل اتفاق می افتد. دسته ی دیگری از زنان درد خفیفی را برای زمانی طولانی تر تجربه می کنند و زنانی نیز هستند که پارگی بکارت آن ها تنها با یک سوزش خفیف همراه بوده و درد قابل توجهی ندارد. حتی پارگی بکارت برای عده ای از زنان بدون درد و سوزش است به طوری که اصلا متوجه آن نمی شوند. از آن جایی که اکثر زنان از درد ناشی از پارگی پرده بکارت می ترسند و بابت آن بسیار استرس دارند لازم است نکاتی که باعث کم شدن درد ناشی از پاره شدن پرده بکارت می شود را یادآوری کنیم.

 

عواملی که باعث کاهش درد ناشی از پاره شدن پرده بکارت می شود

استفاده از ژل های روان کننده: استفاده از ژل های روان کننده در اولین رابطه جنسی تاثیر زیادی در کاهش درد ناشی از رابطه جنسی دارد. سوای از درد پاره شدن پرده بکارت اولین رابطه جنسی معمولا با درد همراه است. استفاده از این ژل ها باعث لغزنده شدن واژن و مهبل می شود و این امر باعث دخول راحت تر و در نتیجه درد کمتر در حین رابطه جنسی میشود.

 

حفظ آرامش: استرس و اضطراب باعث تنگ شدن واژن و مهبل می شود و در نتیجه دخول به سختی و با درد صورت می گیرد. در نتیجه درد پارگی پرده بکارت مضاعف می شود. بنابراین برای اینکه اولین رابطه جنسی زن و شوهر بدون درد و با لذت انجام شود بهتر است هر دو آرام و بدون استرس باشند . رابطه جنسی نیز باید با آرامش و بدون هرگونه خشونتی پیش رود و هرگاه زن درخواست قطع رابطه را داشت همسرش باید مراعات کرده و رابطه را قطع کند و درک کند که این مسئله تنها به علت استرس بیش از حد همسرش است و استرس او نیز به دلیل ترس از درد پاره شدن بکارت می باشد.

خونریزی پرده بکارت

پیش نوازش قبل از رابطه جنسی: امروزه متخصصان روانشناسی جنسی ثابت کرده اند که معاشقه و پیش نواز قبل از دخول تاثیر قابل توجهی بر کاهش درد در حین رابطه جنسی می گذارد. بر اثر همین پیش نوازش ها مایعی لغزنده در واژن ترشح می شود که دارای ترکیبات تسکین دهنده درد می باشد. این مایع به دخول راحتتر و کاهش قابل توجه درد در حین رابطه جنسی کمک می کند. بنابراین برای انجام یک رابطه جنسی لذت بخش و مخصوصا در اولین رابطه جنسی انجام عشق بازی و پیش نوازش قبل از رابطه جنسی ضروری می باشد و شاید بتوان گفت اصلی ترین عامل کاهش درد پارگی پرده بکارت و لذت بردن از رابطه جنسی می باشد.

 

استفاده از اسپری بیحسی: در مواردی که زن استرس بالایی دارد و استرس بالای او مانع از انجام رابطه جنسی در شب زفاف می شود استفاده از اسپری بیحسی یک گزینه معقول به نظر می رسد. البته اسپری بیحسی فقط برای این استفاده می شود که زن هنگام پارگی پرده بکارت دردی حس نکند. استفاده از این اسپری باعث بیحسی واژن زن شده و آلت تناسلی مرد نیز در صورتی که از کاندوم استفاده نکند بی حس خواهد شد. در نتیجه در این روش زن از رابطه جنسی لذتی نمی برد و تنها مزیت آن پارگی بدون درد پرده بکارت می باشد. از آن جاییکه مردها در صورت بی حسی بیش از حد آلت تناسلیشان قادر به برقراری رابطه جنسی نیستند بهتر است در این روش از کاندوم استفاده کنند. بهتر است از این روش به عنوان آخرین راه برای کاهش درد پارگی پرده بکارت استفاده شود .

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

16 پاسخ

  1. سلام من دخترم و ۱۴ سالمه
    از رو شیطنت و یسری حس ها در حمام با اب خود ارضایی کردم
    بعد از حمام مایع سفید رنگی خارج میشه که خیلی کم لک خون داره.
    ممکنه خودارضایی با اب باعث پارگی پرده ام شده باشه؟
    خیلی نگرانم
    الان چند ساعتی هست که لک بینی دارم ولی خونریزی و درد نداشتم
    میشه لطفا راهنماییم کنید.

  2. سلام من دخترم ۱۳ سالمه از روی شیطنت و کنجکاوی رفتم حمام اومدم خود ارضایی کنم ته ژیلت و کردم تو وقتی دراوردم دیدم ۲ یا ۳ قطره خون اومد و بعدش قطع شد در صورتی که ته ژیلت کلش ۵ یا ۶ سانت بود الانم میترسم میگم نکنه پردم پاره شده باشه ترخدا جوابمو بدید بعدش هم درد نداشت و دوره ته ژیلته چین چین بود و پلاستیکی میگم شاید به خاطر اون زخم شده و اصلا پردم پاره نشده ترخدا جوابمو بدید خیلی میترسم نمیتونم برم دکتر چون مامانم نمیدونه و نمیتونم بهش بگم

    1. سلام

      باید توسط پزشک معاینه شود تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

    2. سلام من چندین بار برا دیدن واژن در اینه لبه های اطراف ش و کشیدم ولی اصلا بهش دست نزدم و چهارده روز از پریود قبلیم گذشته بود که خونریزی شدیدی به مدت 6 روز داشتم من همیشه که پریود میشم خونریزی کمی دارم اما الان نگرانم نمیدونم پریود م نامنظم شده یا به پرده اسیبی رسیده لطفاً راهنمایی کنید

      1. سلام و درود

        پرده بکارت زمانی آسیب میبیند که شی ای را وارد واژن شود یا با پرده تماس پیدا کند و شما هیچ یک از این کارها انجام نداده‌اید اما برای تشخیص و یافتن علت خونریزی به پزشک مامایی مراجعه نمایید.

  3. سلام ببخشید من خواهرم دو ضربه پشت هم لگد به لا پام از جلو زد اولش خیلی چیزی نشد وخون هم نیامد ولی بعد از چند ساعت تازه یادم افتاد نکنه بکارتم آسیب دیده و دلم از حال رفت و درد ی هم داشتم بدون خونریزی ولی هر بار حس میکردم مایعی بیرون میاد ولی سفیدی بود
    آیا ممکنه بکلرت آسیب دیده؟
    راهی بجز معاینه هست؟مثل عکس

    1. سلام و درود
      با دیدن عکس امکان پذیر نیست بهتر است که توسط پزشک معاینه شود.

  4. سلام میشه لطفا بگید با استرس و ترسی که از دخول و پاره شد بکارت داریم چه کنیم؟ من دو ماهه عقد کردم اما هنوز جرات رابطه ندارم

    1. سلام و درود دوست عزیز. این مشکلی که شما می فرمایید اگه ادامه دار بشه بسیار خطرناکه و از نظر روحی باعث آزار شما خواهد شد. توصیه می کنم همراه با همسرتان به متخصص سکسولوژیست مراجعه کنید .

  5. ممکنه خونریزی بکارت زیاد باشه؟ چون شما نوشتید کمه من موردی رو سراغ دارم که اینجور نبوده

    1. سلام و درود دوست عزیز، طبیعی و نرمالش اینه که خونریزی بعد از پارگی بکارت کم و در حد چند قطره خون باشه، اگه فردی دچار خونریزی شدید شده باید به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنه تا علت این اتفاق مشخص بشه

  6. منم چون قبلش سرچ کرده بودم در سایتهای پزشکی دارم میگم که این مطلب درست نیست.

  7. پرده بکارت در دهانه واژن قرار گرفته است و فاصله آن از ورودی واژن ده تا هجده سانتی متر نیست. لطفا این جمله را اصلاح کنید.

    1. دوست عزیز این یه مطلب کاملا علمیه و شما می توانید در سایت های پزشکی صحت این مطلب رو چک کنید. موفق باشید.

  8. دوستم سر همین قضیه جدا شد. پارگی بکارتش با خونریزی همراه نبود و شوهرش کلی بهش شکاک شده بود. هر چقدر هم که گفت بریم دکتر معاینه کنه اون قبول نکرد و انقدر به دوستم تهمت زد که اخرش جدا شدن. التماس تفکر قبل از انتخاب همسر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

همچنین بخوانید
ایمپلنت cmi یک ایمپلنت کره ای است، که به علت مقرون به صرفه بودن و کیفیت مناسب، در سطح جهان محبوبیت زیادی دارد. در این مقاله به بررسی کامل ایمپلنت کره ای cmi به همراه تاریخچه و انواع آن می پردازیم.
پیشرفت‌های برجسته هوش مصنوعی در علم پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل تشخیص بیماری‌ها، پیش‌بینی نتایج درمانی و بهبود مدیریت بیماران است. این تکنولوژی‌ها تأثیر بزرگی بر بهبود سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های درمانی دارند.
تعویض دریچه قلب با دریچه مصنوعی یا بافتی به منظور بهبود عملکرد قلب استفاده می‌شود. این روش جراحی خطراتی از جمله عفونت‌ها، خونریزی و مشکلات قلبی را می‌تواند به همراه داشته باشد.