جواب آزمایش ایدز چقدر طول میکشه تا آماده بشه

اکثر کسانی که آزمایش ایدز داده اند و یا میخواهند بدهند سوال دارند که جواب آزمایش ایدز چقدر طول میکشه تا آماده بشه یا جواب آزمایش ایدز چند روز طول میکشد تا آماده شود؟ که در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد. با نیک استار همراه باشید.

HIV مخفف Human immunodeficiency virus می باشد. یعنی ویروسی که می تواند منجر به سندروم نقص ایمنی اکتسابی شود. البته این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که فرد مبتلا دیر متوجه بیماری خود شود و شانس درمان به موقع و زود هنگام اچ آی وی را از دست بدهد.

از آن جایی که در این بیماری زمان حرف اول را می زند لازم است تا آگاهی های لازم در جامعه به افراد داده شود تا تمام افراد جامعه به دنبال هر رفتار پرخطری آزمایش اچ آی وی انجام دهند تا در صورت مبتلا شدن به ویروس اچ آی وی بتوانند اقدامات درمانی زود هنگام دریافت نمایند.

از مهم ترین مباحثی که در این زمینه مطرح می شود آشنایی با آزمایش اچ آی وی می باشد که برای بررسی وضعیت ابتلای افراد به این ویروس تنها راه انجام آزمایش خون می باشد.

جواب آزمایش ایدز چقدر طول میکشه
جواب آزمایش ایدز چقدر طول میکشه تا آماده بشه؟

همانطور که در تفسیر آزمایش ایدز نوشتیم این آزمایش به دو روش قابل انجام می باشد. در یک روش که به روش آزمایشگاهی استاندارد معروف است از فرد نمونه خون گرفته می شود. این نمونه در آزمایشگاه استاندارد مورد بررسی قرار می گیرد.

حتما بخوانید  علائم ایدز بعد از چند روز مشخص میشود؟ و راه پیشگیری سریع آن چیست؟

چنانچه از زمان مبتلا شدن فرد به ویروس اچ آی وی بیش از سه ماه گذشته باشد این آزمایش با تشخیص پادتن های ضد اچ آی وی که در خون تشکیل شده است احتمال وجود ویروس اچ آی وی در بدن فرد بیمار را تایید می کند.

جواب این آزمایش معمولا یک الی دو هفته بعد آماده خواهد شد . روش دیگری که برای آزمایش اچ آی وی استفاده می شود POC می باشد و به این صورت است که از انگشت فرد یک قطره خون گرفته می شود و در همان لحظه از نظر وجود پادتن های اچ آی وی مورد بررسی قرار می گیرد.

چنانچه نتیجه آزمایش POC مثبت باشد لازم است تا برای بررسی بیشتر از فرد آزمایش استاندارد نیز گرفته شود تا با توجه به نتایج آزمایش استاندارد بتوان در مورد ابتلا یا عدم ابتلا فرد به ویروس اچ آی وی نظر داد. بنابراین همانطور که گفته شد حداکثر زمان برای آماده شدن جواب آزمایش اچ ای وی یک الی دو هفته می باشد.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

یک پاسخ

  1. سلام من چندین بار رابطه داشتم و بعد از ۲یا۳ سال کیت ایدز من منفی شد ایا خیالم راحت باشی که به ایدز مبتلا نیستم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

همچنین بخوانید
در این مقاله، به انواع جرم گیری دندان، نحوه انجام آن، ضرورت آن در زمان‌های مختلف، و عوامل مؤثر در هزینه جرم گیری دندان می‌پردازیم.
تمیزی و روشنایی پوست صورت با ژل شستشوی مناسب، امری ضروری است. با معرفی بهترین ژل شستشوی صورت روشن کننده، پوست صورت خود را از آلودگی‌ها و آکنه‌ها پاک کرده و به رنگ و روشنایی دلخواه خود برسید.
با پاکسازی پوست، به پوستی سالم و زیبا دست پیدا کنید. مقاله حاضر روش‌های پاکسازی پوست را به صورت کامل توضیح می‌دهد. با این راهنمایی‌ها، پوستی تمیز، شفاف و درخشان را به راحتی خواهید داشت.