راههای جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی

بهترین راههای جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی یا شب زفاف شامل وسایل و روش‌های متعددی است که فرد می‌تواند برای پیشگیری از حاملگی از آنها استفاده کند. خانم‌هایی که تازه عروس هستند و به فکر راههای جلوگیری از بارداری در شب اول ازدواج هستند این پست را از دست ندهند. در این مطلب بهترین روشهای جلوگیری از بارداری را برای شما آماده کردیم.

راههای جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی

 

روشهای جلوگیری از بارداری

در زیر بهترین راههای جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی یا شب زفاف را معرفی نموده و هر یک از روشهای جلوگیری از حاملگی را به طور کامل توضیح داده ایم.

 

استفاده از کاندوم مردانه

کاندوم مردانه غلافی است که روی آلت نعوظ یافته پیش از دخول قرار می‌گیرد. و به وسیله ایجاد مانع در برابر عبور اسپرم از حاملگی پیشگیری می‌کند.

کاندوم فقط می‌تواند یک‌ بار استفاده شود. به بعضی از انواع آن ماده شیمیایی برای از بین بردن اسپرم اضافه شده است. اضافه نمودن این ماده اسپرم کش، از نظر علمی نشان نداده است که می‌تواند اثر مضاعفی در جلوگیری از بارداری نسبت به کاندوم تنها داشته باشد.

از آنجا که این وسیله به عنوان یک مانع مکانیکی عمل می‌کند از تماس مستقیم با اسپرم، ترشحات تناسلی، عفونی و چرک و زخمه‌ ای تناسلی جلوگیری می‌کند.

راههای جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی

بیشتر کاندوم‌ها از سمغ لاتکس و درصد کمی از آنها از روده گوسفند (که به نام پوست گوسفندی خطاب می‌شوند) ساخته شده‌اند. کاندوم‌ های ساخته شده از پلاستیکی به نام پلی اورتان از سال 1994 در آمریکا به فروش می‌رسند. کاندوم‌ های لاتکسی از موثرترین روش‌ها برای کاهش خطر عفونت ناشی از ویروس‌هایی که باعث ایجاد ایدز، سایر بیماری‌های وابسته به ایدز و دیگر بیماری‌های منتقله از راه جنسی می‌شوند، هستند. برای افرادی که به لاتکس حساس هستند کاندوم‌های پلس اورتان جایگزین مناسبی هستند.

بعضی کاندوم‌ها لغزنده شده هستند. این مواد لغزنده حفاظت علیه بارداری یا بیماری‌های منتقله از راه جنسی را افزایش نمی‌دهند. مواد لغزنده بدون چربی مانند ژل آبکی یا ژل K-Y، می‌توانند در همراهی با کاندوم‌های لاتکسی یا پوست گوسفندی استفاده شوند. اما مواد لغزنده چرب مانند ژل پترولیوم (وازلین) لوسیونها یا روغن بچه یا روغن ماساژ نباید استفاده شوند چرا که باعث ضعیف شدن و پاره شدن کاندوم می‌گردند.

 

استفاده از کاندوم زنانه

کاندوم زنانه که در سال 1993 توسط اداره دارو و غذا تأیید شد، حاوی یک غلاف لغزنده پلی اورتان که از نظر ظاهری کاملاً مشابه کاندوم مردانه است می‌باشد. انتهای بسته آن که یک حلقه انعطاف پذیر دارد در داخل مهبل قرار داده می‌شود در حالی که انتهای باز آن بیرون قرار داده می‌شود و تا اندازه‌ای لب‌ها رامی‌پوشاند.

کاندوم زنانه هم مانند کاندوم مردانه بدون نسخه در دسترس است و فقط برای یک‌ بار مصرف می‌باشد و نباید در همراهی با کاندوم مردانه استفاده شود چرا که باعث لغزیدن و خروج از محل می‌شود.

 

استفاده از قرص‌های ضد بارداری

قرص‌های ضد بارداری معمولی بیش از ٣٠ سال است که به بازار عرضه شده‌اند. آنها حاوی دو نوع هورمون ترکیبی مختلف می‌باشند: استروژن و پروژستوژن. این دو هورمون انسانی از هورمون‌هایی که توسط تخمدان ساخته می‌شود تقلید می‌کنند. قرص‌های ضد بارداری مختلف ترکیبات گوناگونی دارند. پزشک شما در انتخاب نوع مناسب قرص ضد بارداری شما را راهنمایی و برای شما نسخه‌ای تجویز می‌کند.

قرص‌های ضد بارداری مانع از تخمک گذاری و چسبیدن تخمک به بافت سطحی رحم می‌شوند. چنانچه از قرص‌های ضد بارداری به نحو صحیح استفاده گردد، می‌توانند وسیله‌ ای مطمئن برای جلوگیری از بارداری باشند. برای خرید قرص‌های ضد بارداری نسخه پزشک لازم است.

زنان سیگاری بالای ٣٥ سال نباید قرص‌های ضد بارداری مصرف کنند. این توصیه شامل زنان مبتلا به لخته خون، سرطان سینه، حمله قلبی یا سایر بیماری‌های قلبی، یا بیماری‌های کبدی شدید نیز می‌گردد.

حتما بخوانید  آموزش پاره کردن پرده بکارت بدون درد در شب زفاف یا اولین رابطه جنسی

 

استفاده از چسب ضد بارداری

چسب ضد بارداری نیز یک روش هورمونی برای پیشگیری از بارداری است. این چسب، نازک و بژ رنگ است، مانند باند زخم و حاوی همان هورمون‌ هایی است که در قرص‌های ضد بارداری وجود دارد.

راههای جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی

 

شیوه‌ ی استفاده از چسب ضد بارداری

این چسب روی پوست بکار رفته و یک هفته در جای خود می‌ماند و کاربرد بسیار راحتی هم دارد.

می‌توانید این چسب را روی باسن، شکم، بالای بازو و یا کمرتان بچسبانید. در قسمتی که می‌خواهید این چسب را بکار ببرید و اطراف آن، از کرِم و لوسیون و … استفاده نکنید. این چسب تا سه هفته، هر هفته باید تعویض شود ویک هفته هم از چسب استفاده نکنید.
به گزارش نبض ما، چسب ضد بارداری حاوی استروژن و پروژستین است که با حبس تخمک‌ها در تخمدان‌ها و غلیظ کردن ترشحات رحم، مانع بارداری می‌شود.

 

پروژسترون تزریقی

آمپول دپو ورا که هر دو ماه یک‌ بار در بازو یا باسن تزریق می‌شود.

راههای جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی

دپو ورا از سه طریق از بارداری پیشگیری می‌کندتخمک گذاری را مهار می‌کند، مخاط دهانه رحم را برای جلوگیری از دستیابی اسپرم به تخمک تغییر داده و آستر رحم را برای جلوگیری از لانه گزینی تخمک بارور شده، تغییر می‌دهد.

تزریق پروژسترون در جلوگیری از بارداری بسیار مؤثر است، چرا که نیاز به تلاش بسیار کمی از سوی زن برای جلوگیری از حاملگی را بردارد. «زنی که از این روش استفاده می‌کند به راحتی هر سه ماه یک‌ بار یک تزریق توسط پزشک دریافت می‌کند».

 

 

آگاهی از باروری

به این روش، روش طبیعی پیشگیری از بارداری یا پرهیز دوره‌ ای هم گفته می‌شود. آگاهی از باروی مستلزم پرهیز از ارتباط جنسی یا استفاده از روش‌های سد کننده پیشگیری از بارداری در روزهایی از چرخه قاعدگی زن است که احتمال بیشتری برای حاملگی‌ اش وجود دارد.

از آنجا که اسپرم تا حدود 7 روز می‌تواند در راه‌های تناسلی زنانه باقی بماند و تخمک تا 24 ساعت پس از آزاد شدن قابل بارور شدن است، یک زن می توند از رابطه جنسی 7 روز پیش از تخمک گذاری تا 24 ساعت پس از آن باردار شود.روش‌ها یی که تخمین می‌ زنند چه زمانی یک زن بارور است بستگی به چرخه قاعدگی، تغییرات مخاط دهانه رحم یا تغییر در درجه حرارت بدن دارد. این روش می‌تواند اثر بخش باشد ولی احتیاج به یک زوج بسیار با انگیزه و هوشمند برای اثر بخشی این روش است.

 

روش صرف‌نظر کردن (withdrawal)

در این روش که قطع رابطه جنسی هم خوانده می‌شود، مرد آلت تناسلی خود را قبل از انزال از مهبل خارج می‌کند. در صورتی که اسپرم وارد مهبل نشود از بارداری پیشگیری می‌شود.

اثر بخشی این روش بستگی به توانایی مرد برای صرف‌ نظر کردن پیش از انزال دارد. این روش هیچ حفاظتی علیه عفونت‌های منتقله از راه جنسی مانند ایدز ندارد. بیماری‌های عفونی به وسیله تماس مستقیم با ضایعات سطحی و مایع پیش انزالی قابل انتقال است.

 

نکته

البته روش‌های دیگری هم برای جلوگیری از بارداری وجود دارد اما به طور معمول از روش‌های بالا برای منع بارداری استفاده می‌شود در شب اول ازدواج، با توجه به اینکه پرده بکارت خانم‌ها هنوز آسیب ندیده است این روش‌ها مناسب است. بعد از گذشت ماه‌ها اگر به مدت طولانی قصد بارداری ندارید می‌توانید از روش‌هایی مانند، آی یو دی (وسیله داخل رحمی)، بستن لوله‌ها در زنان (توبکتومی) استفاده کنید.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

10 پاسخ

  1. سلام خانوم ها لطفا اگه واقعا بچه نمی خواین به این روش ها اکتفا نکنید دوست من سه تا بچه داشت و واقعا بچه نمی خواست رفت کلی هزینه کرد آی یو دی گذاشت اما بعد از سه ماه باردار شد و الان خیلی ناراحت و آشفته س و مدام میگه می خوام سقطش کنم. لطفا از روش های خیلی مطمئن تری برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید تا مجبور به کشتن یک موجود بیگناه نشید

    1. سلام و درود
      ممنون از مشارکتتون بله متاسفانه همانطور که گفته شد این روش ها قطعیت صد در صدی ندارن و همیشه احتمال خطا و بارداری وجود داره، البته اگه روش های پیشگیری از بارداری با دقت و اطمینان انجام بشه احتمال بارداری خیلی کم میشه و در حد صفره . مثلا آی یو دی نیاز به چکاب منظم داره و اگه این چکاب صورت نگیره تاثیری در پیشگیری از بارداری نخواهد داشت و مواردی از این قیبل که کم هم نیست متاسفانه

  2. اگه از این روش ها استفاده نکنیم و رابطه جنسی بدون محافظت داشته باشیم در شب زفاف، حتما باردار میشیم؟

    1. سلام و درود دوست عزیز، هر رابطه جنسی محافظت نشده ای احتمال بارداری رو در شما به وجود میاره منتها این که احتمال بارداری چقدر باشه بستگی به موارد زیادی داره از جمله این که رابطه جنسی در چه روزی از چرخه سیکل قاعدگی انجام شده، مثلا یک هفته مانده به آغاز قاعدگی احتمال بارداری با رابطه جنسی بسیار کمه زیرا تخمک روز چهاردهم سیکل آزاد میشه و دو الی حداکثر سه روز زنده می مونه بنابراین یک هفته پس از تخم گذاری قاعدتا احتمال بارداری نزدیک به صفره چون عملا تخمک زنده ای وجود نداره که منجر به بارداری بشه. بنابراین مهم ترین عامل زمان انجام رابطه جنسیه، مثلا اگر در بازه زمانی یک الی دو روز قبل از تخمک گذاری تا یک الی دو روز بعد از تخمک گذاری رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید احتمال بارداری بسیار بالاست و اگه رحم آماده باشه و اسپرم موفق به لانه گزینی بشه باردار خواهید شد. پیشنهاد می کنم مقالاتی که در این زمینه در سایت نیک استار وجود داره رو با دقت مطالعه کنید تا با چرخه قاعدگی و روز تخمک گذاری و مواردی از ای قبیل به خوبی آشنا شوید.

  3. اولین باره در مورد چسب بارداری چیزی می شنوم میشه بیشتر توضیح بدید؟ روش قابل اطمینانیه؟ اگه بشه از چسب استفاده کرد که خیلی خوبه و به نظرم به روش های دیگه ارجحیت داره

    1. سلام و درود دوست عزیز. چسب های ضد بارداری یکی از جدیدترین محصولات ضد بارداریه که هنوز استفاده از اون زیاد متداول نشده و مردم بهش اعتماد نکردن، چسب ضد بارداری یه چسبیه شبیه چسب زخم منتها مربع شکله و میشه به قسمت های مختلف بدن اونو چسبوند، مکانیسم عملش تقریبا شبیه قرص های ضد بارداریه، وقتی چسب به بدن چسبیده میشه تا سه هفته می تونه باقی بمونه و بعد باید از بدن جدا بشه و یک هفته نباید از چسب استفاده کرد و مجددا پس از یک هفته میشه از چسب ضد بارداری استفاده کرد. این چسب ها در مدتی که روی پوست هستند به صورت تدریجی استروژن و پروژسترون آزاد می کنند که از طریق پوست جذب میشه، این هورمو ن ها مانع آزاد شدن تخم از تخمدان ها میشن و با غلیظ کردن ترشحات رحم از بارداری پیشگیری می کنند. اگه دچار اضافه وزن نباشید ای چسب ها تا 98 درصد در پیشگیری از بارداری کارایی خواهند داشت.

  4. سلام مطلب خیلی جالب و مفیدی بود. ممنون. من یک جا خوندم که حتی کاندوم هم نمیتونه صد در صد جلوی بارداری رو بگیره و هیچ روشی صد در صدی نیست

    1. سلام و درود دوست عزیز، بله درسته تمام روش های جلوگیری از بارداری اگرچه مناسب و موثر هستند اما نه به صورت صد در صد و احتمال اینکه یک نفر با وجود انجام این روش ها باردار شود وجود دارد اگرچه این احتمال بسیار بسیار ضعیف است اما قابل انکار نیست.

    1. سلام و درود دوست عزیز، قبول دارم که الان به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی سطح اطلاعات جنسی مردم بالا رفته اما هستند افرادی که اطلاعات چندانی از موضوعات جنسی ندارند و اگر هم دارند اطلاعاتشان ناقص یا حتی اشتباهه. هدف ما از این مقالات اموزش آگاه کردن این گونه افراد و معرفی روش های مناسب و صحیحه. اگر حرف شما صحیح بود آمار سقط جنین به علت بارداری ناخواسته انقدر بالا نبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =

همچنین بخوانید
ایمپلنت cmi یک ایمپلنت کره ای است، که به علت مقرون به صرفه بودن و کیفیت مناسب، در سطح جهان محبوبیت زیادی دارد. در این مقاله به بررسی کامل ایمپلنت کره ای cmi به همراه تاریخچه و انواع آن می پردازیم.
پیشرفت‌های برجسته هوش مصنوعی در علم پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل تشخیص بیماری‌ها، پیش‌بینی نتایج درمانی و بهبود مدیریت بیماران است. این تکنولوژی‌ها تأثیر بزرگی بر بهبود سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های درمانی دارند.
تعویض دریچه قلب با دریچه مصنوعی یا بافتی به منظور بهبود عملکرد قلب استفاده می‌شود. این روش جراحی خطراتی از جمله عفونت‌ها، خونریزی و مشکلات قلبی را می‌تواند به همراه داشته باشد.