جزای مردی که زنش را کتک میزند چیست؟ کتک زدن زن چه آسیبی به کودکان میرساند؟ اگر خشونت ادامه داشت چه کنیم؟ مراحل شکایت از مردی که دست بزن دارد و نحوه اثبات دست بزن داشتن شوهر چگونه است؟ که در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد. با نیک استار همراه باشید.

جزای مردی که زنش را کتک میزند چیست

 

جزای مردی که زنش را کتک میزند

در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران بر حسن رفتار و معاشرت پسندیده زوجین تاکید شده است و از نظر اخلاقی نیز شایسته نیست زن و شوهر نسبت به هم بد رفتاری و آزار داشته باشند. سازمان جهانی بهداشت در گزارشی آورده است که در هر 18 ثانیه یک زن در جهان قربانی خشونت خانگی می شود و در ایران نیز حداقل 66 درصد از  زنان ایرانی تجربه یک بار کتک خوردن در زندگیشان را داشته اند. ( بر اساس تحقیقی که در سال 1383 صورت گرفت ). در بعضی از موارد ممکن است هنگام مشاجره یکی از زوجین عصبانی شده و اقدام به برخورد فیزیکی خشونت آمیز نماید. اگر چه در سال های اخیر مرد آزاری و کتک زدن شوهر در بسیاری از پرونده های خشونت های خانگی مشاهده می شود اما همچنان یکی از متداولترین شکایت ها در دعواهای خانوادگی کتک خوردن زن از همسرش می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی کامل این موضوع از نظر حقوقی و شرعی بپردازیم و راه های پیشگیری از این گونه اتفاقات را نیز مورد بررسی قرار دهیم. لازم است زنان سرزمینم نسبت به تمامی حقوق مدنی و انسانی و شرعی خود آگاه و واقف باشند تا کسی نتواند حقوقشان را پایمال کند و به آن ها ظلم نماید. لطفا با ما همراه باشید.

 

چرا کتک؟

خشونت های خانگی مختص به کشور ما نیست اگر چه در کشورهای جهان اسلام و جوامع مرد سالار بیشتر است. معمولا مردان توان جسمی و قدرت بدنی بیشتری از زنان دارند و همین مسئله باعث شده است که افرادی که از نظر روانی دچار ضعف شخصیت و اعتماد به نفس پایین هستند سعی بر سلطه بر جنس مخالف خود را داشته باشند. مردانی که شخصیت ها عاطفی وابسته ای دارند و شناخت درونی ضعیفی دارند افرادی هستند که ممکن است با کوچکترین جر و بحثی عصبانی شده و اقدام به برخورد فیزیکی و معمولا کتک زدن همسر نمایند.

جالب است بدانید اکثر مردانی که زن خود را کتک می زنند افرادی هستن که در کودکی و نوجوانی بارها و بارها مورد خشونت های جسمی و روانی اطرافیان خود قرار گرفته اند. این افراد حتی در جامعه و در محل کار خود نیز خشونت می بینند و از حق خود دفاع نمی کنند. در این حالت برای این افراد جابه جایی خشم اتفاق می افتد. یعنی خشم ها و احساسات سرکوب شده خود را که بروز نداده اند یک باره بر سر اعضای خانواده یا همسر خود خالی می کنند.

یکی از شایع ترین دلایل همسر آزاری و کتک زدن زن توسط شوهر اعتیاد مرد می باشد. مصرف انواع نوشیدنی های الکلی و مواد مخدر روانگردان مانند ماری جوآنا، هروئین و … باعث می شود که فرد پرخاشگر شده و با کوچکترین مسئله ای آماده حمله و آسیب رساندن به همسرش باشد.

در تحقیقات و بررسی هایی که بر روی تعدادی از مردانی که همسر خود را کتک زده بودند صورت گرفت نتایج عجیبی به دست آمد. یکی از دلایل عجیب مردها برای کتک زدن زن هایشان سنجش میزان عشق او بود. مردان بسیاری ادعا کرده بودند که همسر خود را می زنند تا ببینند آیا باز او را دوست دارد و به پایش می ماند یا نه؟! به هر حال ریشه تمام این رفتارهای خشونت آمیز مشکلات روانی و تجربه خشونت های بی شمار در زندگی می باشد و لازم است حتما این گونه افراد به روانپزشک مراجعه کنند.

مراحل شکایت از مردی که دست بزن دارد

 

نسازید و نسوزید!

زنان زیادی هستند که از ترس زندگی پس از طلاق و عواقب جدایی به قول خودشان می سازند و می سوزند و دم نمی زنند. البته ما به هیچ وجه طلاق را راه حل مناسبی برای مشکلات زوجین نمی دانیم اما در مواردی که زن دائما از سمت همسرش مورد آزار و اذیت و کتک قرار می گیرد سوختن و ساختن جایز نیست.

اکثر زنانی که دارای فرزند هستند هنگامی که از طرف همسرشان مورد خشونت فیزیکی قرار می گیرند سکوت می کنند زیرا تصور می کنند که با پیگیری قضیه و حتی طلاق آرامش بچه هایشان به هم می خورد.

مطمئنا این زنان بارها و بارها تجربه کرده اند که هنگامی که از همسرشان کتک می خورند یا مورد آزار کلامی قرار می گیرند به حدی خسته و عصبی می شوند که معمولا عصبانیت خود را بر سر فرزندانشان خالی می کنند. آنوقت با چه استدلالی می توان پذیرفت که ماندن در چنین زندگی خشونت باری باعث آرامش بچه ها شده و جدایی آرامششان را بر هم می زند؟ در چنین زندگی هایی فرزندان بیشتر از پدر و مادر آسیب می بینند زیرا هم شاهد کتک خوردن مادرشان هستند و هم مادرشان عصبانیتش را سر آن ها خالی کرده و آن ها را کتک می زند.

روان این بچه ها به شدت آسیب می بیند و به دلیل قرار گرفتن در معرض این حجم از خشونت در بزرگسالی خود خشونت طلب های قهاری خواهند شد.

 

چه آسیبی به کودکان می رسد؟

همانطور که می دانید شخصیت کودکان در سال های اولیه زندگی او تا نوجوانی مرتب در حال شکل گیری و کامل شدن می باشد و به همان نسبت مغز او نیز در حال رشد می باشد. کودکی که در این سنین ( از کودکی تا نوجوانی )  هر روز شاهد دعوا و مشاجرات پدر و مادر بوده و کتک خوردن مادرش را نظاره گر باشد هرگز رشد مغزی نرمالی نخواهد داشت و جسم و جانش مورد تعرض قرار خواهد گرفت. تحقیقات نشان داده است که کودکانی که در معرض خشونت های جسمی و حتی کلامی قرار می گیرند نسبت به هم سن و سال های خود رشد مغزی کمتری داشته و مغز کوچک تری دارند. احتمال ابتلا به افسردگی های مزمن و حتی خودکشی در این کودکان بسیار زیاد می باشد. بنابراین اگر سلامت روحی و روانی و حتی جسمی فرزندتان برایتان حائز اهمیت است او را از محیط های پر تنش و پر خشونت جسمی و کلامی دور نگه دارید.

گناه مردی که زنش را کتک میزند

 

عذاب وجدان شوهر

اکثر مردهایی که همسر خود را کتک می زنند پس از آن ابراز پشیمانی کرده و کتک زدن را ناشی از عصبانیت و خشم آنی خود می دانند. به نظر شما زن در این حالت باید چه رفتاری نشان دهد؟ بسیاری از زن ها کتک می خورند و پس از این که شوهرشان ابراز پشیمانی می کند او را می بخشند و فراموش می کنند. گذشت و بخشش خوب است اما در این مورد اگر شما کتک زدن همسرتان را فراموش می کنید فرزندتان چگونه صحنه کتک خوردن مادرش را فراموش کند؟ همین بخشیدن و فراموش کردن شما زمینه چند بار دیگر کتک خوردن خواهد بود؟ بحث من این نیست که طرف مقابل را ببخشید یا نبخشید بلکه بحث اصلی بر سر این است که بتوانید کاری کنید که دیگر این اتفاق تکرار نشود. بخشیدن کتک کاری شوهر تنها و تنها باعث تکرار مدام این چرخه می شود، او کتک می زند، عذرخواهی می کند، شما می بخشید و فراموش می کنید و دوباره روز از نو و روزی از نو. اشتباه نکنید. وقتی همسرتان ابراز پشیمانی می کند به او بگوید تو را می بخشم به شرط این که برای اصلاح این رفتار با هم نزد یک روانشناس یا مشاور خانواده برویم و از او کمک بگیریم.

 

اگر خشونت ادامه داشت چه کنید

اگر با رعایت موارد بالا و حتی مراجعه به روانشناس باز هم از شوهر خود کتک خوردید و مورد آزار و اذیت های جسمی و کلامی قرار گرفتید برای حفظ روح و روان و حتی جان خود و فرزندانتان از قانون کمک بگیرید. هرگز این وضع را برای مدت طولانی تحمل نکنید و با مراجعه به مراکز قانونی به این خشونت پایان دهید. در مراحل اولیه و معمولا در خشونت های فیزیکی می توانید از پادرمیانی بزرگ ترها برای حل مسئله کمک بگیرید. در مواردی که جان خود یا فرزندانتان در خطر است و احتمال اسیب های شدید جسمی وجود دارد می توانید از اورژانس اجتماعی ، پلیس و دادگستری کمک بگیرید.

شکایت از مردی که دست بزن دارد

 

مجازات مردی که زنش را کتک بزند

در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران تنبیه زوجه توسط زوج ممنوع است و زوج نمی تواند با هیچ توجیهی همسر خود را کتک بزند. بنابراین اگر شوهر زن را کتک بزند مانند سایر افرادی که اقدام به صدمه، ضرب و جرح کرده اند مجرم شناخته می شود و قابل تعقیب کیفری بوده و قصاص، دیه و زندان شامل حال او خواهد شد.

البته قانونی وجود ندارد که بتوان با استناد به آن زوجه را از تکرار خشونت و کتک زدن زوجه منع کرد اما این مورد از طرف دادگاه به او تذکر داده می شود. اگر چه این تذکر صرفا جنبه اخلاقی دارد اما رعایت نکردن آن موجب می شود در دفعات بعد قاضی تقاضای حداکثر مجازات برای فرد بنماید.

طبق ماده 14 قانون آیین دادرسی کیفری سال 1392 شاکی می تواند از متهم جبران تمام ضرر و زیان های مادی و معنوی ناشی از جرم را مطالبه کند. به طور مثال در کتک زدن زن توسط شوهر دادگاه می تواند مرد را علاوه بر پرداخت خسارت مالی به عذرخواهی و اعاده حیثیت از زن نیز الزام کند.

 

مراحل شکایت از مردی که دست بزن دارد

در خشونت های خانگی نیز مانند هر جرم دیگری در مرحله اول شاکی باید به تنهایی یا با توکیل به وکیل اقدام به طرح شکایت کند. طبق ماده 66 قانون آیین دادرسی کیفری سال 1392سازمان های مردم نهادی که در زمینه حمایت از حقوق زنان، کودکان، محیط زیست و … فعالیت می کنند نیز می توانند نسبت به جرایم اتفاق افتاده نسبت به شاکی اعلام جرم نمایند و در تمام مراحل دادرسی شرکت کنند.

طبق ماده 567 قانون مجازات اسلامی سال 1392 اگر کتک زدن شوهر باعث آسیب و غیبی در بدن زن نشود و هیچ نشانه ای نیز باقی نگذارد ضمان منفی می باشد اما در موارد عمدی در صورت مصالحه نکردن طرفین متهم به حبس یا شلاق تعزیری درجه هفت محکوم خواهد شد.

همچنین طبق ماده 19 قانون مزبور مجازات حبس از 91 روز تا 6 ماه و شلاق از 11 تا 30 ضربه است. طبق ماده 614 قانون مجازات اسلامی سال 75 هر کس از روی عمد و اختیار به دیگری ضرب یا جرحی وارد کند که باعث نقصان یا شکستگی یا از کار افتادن یکی از اعضای بدن او شود یا باعث مرض دائمی او شود یا منجر به از بین رفتن یا نقص در حواس پنجگانه او شود یا باعث از بین رفتن عقل او دیوانه شدنش شود در مواردی که امکان قصاص وجود ندارد چنانچه اقدام او باعث اخلال در نظم و امنیت جامعه و یا ترس از تکرار دوباره جرم شده باشد به 2 تا 5 سال حبس محکوم خواهد شد و اگر شاکی در خواست دیه نماید متهم محکوم به پرداخت دیه نیز خواهد شد.

اگر ضربه و جرح وارده باعث اتفاقات فوق نشود و ضربه با اسلحه و چاقو امثال آن باشد متهم به 3 ماه تا 1 سال حبس محکوم خواهد شد. اگر زندگی در کنار مردی که قبلا اقدام به ضرب و جرح زنش کرده است برای زن خطر جانی داشته باشد می توان از قانون مدنی کمک گرفت. بر اساس ماده 115 قانون مدنی اگر بودن زن و مرد در یک خانه امکان ضرر مالی، جانی و حیثیتی برای زن داشته باشد زن می تواند مسکن علی حده انتخاب کند و اگر این امر در دادگاه ثابت شود دادگاه حکم به بازگشت زن به خانه را نخواهد داد و تا وقتی که بر اساس حکم دادگاه از بازگشت به خانه معذور است نفقه او بر عهده مرد می باشد و باید به زن پرداخت شود.

 

زن چگونه کتک زدن شوهرش را اثبات کند؟

همانطور که دیدید در این متن به بررسی عواملی که باعث می شود مرد بر روی زن دست بلند کند و چاره اندیشی برای این مسئله پرداختیم. خوشبختانه قانون به مرد اجازه هیچ گونه ضرب و جرحی نسبت به زن را نمی دهد و به شدت با مردی که زن خود را کتک می زند برخورد می کند. البته حمایت قانون در شرایطی شامل حال زن می شود که بتواند کتک خوردن خود را در دادگاه اثبات کند که معمولا برای اثبات آن نیاز به برگه معاینه پزشک قانونی می باشد. زن پس از این که از شوهر خود کتک می خورد باید بلافاصله به نزدیکترین کلانتری محل خود مراجعه کرده و با معرفی نامه کلانتری برای معاینه به پزشک قانونی مراجعه کند. البته این در مواردی موثر است که ضرب و جرج باعث آسیب عینی به زن شده باشد یعنی آسیب و صدمه ای که با چشم یا سونوگرافی و رادیولوژی قابل مشاهده باشد. در این صورت پزشک قانونی برگه ای مهر و موم شده مربوط به میزان ضرب و جرح به شاکی می دهد و شاکی با استناد به آن می تواند از متهم طرح شکایت کند.

شکایت از مردی که دست بزن دارد

 

نظر اسلام در مورد کتک زدن زن

یکی از مباحثی که اختلاف بر سر آن بسیار است و عده زیادی با بهره گیری از آن به اسلام می تازند مسئله کتک زدن زن در اسلام می باشد. عده ای معتقدند اسلام به مرد اجازه می دهد که همسرش را کتک بزند و اسلام را دین ظلم به زن می نامد. برای روشن کردن این مطلب در ابتدا به آیه ای اشاره می کنیم که این افراد این استدلالات را بر اساس آن بیان می کندند.

قرآن کریم می فرماید: «الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِلْغَیْبِ بِمَا حَفِظَ اللَّهُ وَاللَّاتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلَا تَبْغُوا عَلَیْهِنَّ سَبِیلًا إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلِیًّا کَبِیرًا» (آیه ۳۴ سوره نساء)

یعنی: «مردان سرپرست زنانند به دلیل آنکه خدا برخى از ایشان را بر برخى برترى داده و [نیز] به دلیل آنکه از اموالشان خرج مى کنند پس زنان درستکار فرمانبردارند [و] به پاس آنچه خدا [براى آنان] حفظ کرده اسرار [شوهران خود] را حفظ مى کنند و زنانى را که از نافرمانى آنان بیم دارید [نخست] پندشان دهید و [بعد] در خوابگاه ‏ها از ایشان دورى کنید و [اگر تاثیر نکرد] آنان را ترک کنید پس اگر شما را اطاعت کردند [دیگر] بر آنها هیچ راهى [براى سرزنش] مجویید که خدا والاى بزرگ است»

اگر با روحیه عناد و اسلام ستیزی این آیه را بخوانید می بینید که در این آیه به صراحت نوشته شده است که اگر زنان شما نافرمانی کردند در مرحله اول آن ها را پند دهید و اگر تغییری صورت نگرفت با آن ها برخوردی داشته باشید ( مثل جدا کردن جای خواب ) و اگر جواب نداد و تغییری صورت نگرفت قران می فرماید  “وَاضْرِبُوهُنَّ” یعنی آن ها را بزنید. اگر بخواهیم آیه را دقیق معنا کنیم باید اولا ببینیم در اینجا منظور از زدن چیست و ثانیا باید ببینیم منظور از زدن چه نوع زدنی می باشد.

دو دیدگاه در مورد معنای “وَاضْرِبُوهُنَّ” در این آیه وجود دارد.

دیدگاه اول: در بسیاری از ترجمه ها این کلمه به زدن معنی شده است. یعنی اگر باز هم همسر شما نافرمانی کرد او را بزنید. البته نحوه زدن نیز باید دقیقا مطابق با شرع باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برای شکایت از شوهر کجا باید رفت

دیدگاه دوم: در دیدگاه دوم  “وَاضْرِبُوهُنَّ” را ترک کردن و جدا شدن معنا می کنند. چون در چند جای قران واژه ضربوا برای سفر رفتن استفاده شده است و به معنای ترک کردن و دور شدن نیز استعمال شده است و موید این نکته آیه بعد از “وَاضْرِبُوهُنَّ” می باشد که آمده است فَلَا تَبْغُوا عَلَیْهِنَّ سَبِیلًا» یعنی از پیشرفت در مراحل تربیتی باز داشته شده است و معنای این بازداشته شدن این است که راه های دیگری نیز برای تنبیه وجود دارد.

اگر بخواهیم به دیدگاه اول استناد کنیم باید بگوییم که با توجه به این که در اسلام هر گونه جرح و ضربی که منجر به کبودی، شکستگی یا اسیب به بدن شود دیه دارد بنابراین کتک زدن باید به گونه ای انجا شود که کوچکترین آسیبی به زن نرسد و در آن صورت اساسا اسم آن را  نمی توان کتک گذاشت. علاوه بر این در روایات زیادی به خوشرفتاری با زنان و پرهیز از کتک زدن آن ها اشاره شده است. پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله می فرمایند: من تعجب می کنم از افرادی که زنان خود را کتک می زنند و حال این که خود سزاوارتر هستند به کتک خوردن تا زنانشان، زنان خود را با چوب نزنید که بر شما قصاص است بلکه با گرسنگی و برهنگی آن ها رابزنید… ( با توجه به روایاتی که در باب کرامت زن بیان شده است منظور از گرسنگی و برهنگی تنبیه زن به وسیله عدم دریافت بهترین غذاها و بهترین لباس ها میباشد. البته تمام این موارد در صورتی است که زن بارها و بارها از دستور شوهر استنکاف ورزد و صحبت و جدا کردن جای خواب و .. تغییری در او ایجاد نکند) در جایی آمده است که منظور از گرسنگی و برهنگی غذا ندادن یا برهنه نگه داشتن زن نیست بلکه منظور بسنده کردن به اقل خوراک و پوشاک است. یعنی بهترین خوراک و پوشاک را برایش فراهم نکنید.

بحث دیدگاه اسلام به کتک زدن زن را با یک حدیث دیگر از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله به پایان می بریم. ایشان می فرمایند: مردی که به صورت زنش سیلی بزند خداوند به مالک دوزخ دستور می دهد در آتش جهنم به صورت او هفتاد مرتبه سیلی وارد کند و هر کس که دستش را به موی زن مسلمانی برساند خداوند دستانش را با میخ های آتشین به هم خواهد دوخت.

با استناد به سایر روایت های مربوط به کتک زدن زن به خوبی می توان این نکته را فهمید که اسلام نه تنها مخالف کتک زدن زن است بلکه بر حفظ کرامت زن و محبت و خوشرویی شوهر با او تاکید فراوان دارد. شبیه این حدیث پیامبر که فرموده اند این که مردی به زنش بگوید که تو را دوست دارم هرگز از قلب زن بیرون نخواهد رفت.

 

سخن آخر

در این مقاله از راهکارهای قانونی و روانشناسی و اسلامی  برای مقابله با مردی که همسرش را کتک می زند سخن گفتیم ، سعی کردیم تا زنان را با حق و حقوق قانونی و شرعی خود آگاه کنیم. علاوه بر این به تبعات تحمل خشونت های کلامی و جسمی بر خودشان و فرزندانشان پرداختیم و آن ها را از این کار منع نمودیم. شما به عنوان یک خواننده فهیم چه توصیه ای در این مورد دارید؟ به نظر شما زن چگونه می تواند از خشونت های کلامی و جسمی همسرش در امان بماند؟ توصیه شما به زنانی که از شوهر خود کتک می خورند چیست و چه حرفی با مردانی دارید که دست روی همسرشان بلند می کنند؟ اگر در کودکی شاهد این گونه خشونت ها علیه مادرتان بوده اید خوشحال می شویم تجربه و حس خود را از آن شرایط با ما در میان بگذارید. منتظر خواندن نظرات آموزنده و جذاب شما خوانندگان فهیم هستیم.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

7 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر
    همسرم مرا میزند خیلی بدجور. قبلاً سالی یکبار بود الان به ده روز یکبار رسیده.
    و فقط یکبار رفتم پزشکی قانونی و برگه گرفتم.
    بقیه موارد جوری زده که کبود نشده. می‌دونه کجا ها بزنه کبود نشه.
    الان من باید چه کار کنم و چگونه ثابت کنم مرا می زند؟ به خانوادش هم میگم میگن تو عصبانیش کردی اونم تو رو زده. برادرش هم زنش را می‌زده و در شرف طلاق هستند.
    من باید چه کنم؟؟

  2. شوهر من بعضی وقتها به یه بهونه ای منو میزنه مثلا یه بار بهش زنگ زدم دیدم هی می گی اینجا ماست نداره اونجا نداره برم یه جا دیگه بخرم شک کردم گفتم یعنی سوپر ماست نداره بعدم اومد طبق معمول منو زد وهمش دا د میزنه که همسایه ها را صدا کنه ۶ر چند وقت یکبار یهدکاری می کنه آدم را به شک می اندازد و بعدم که می زنه خودشم داد میزنه که شهود الکی درست کنه نمی دونم درمانده شدم نمی دونم به کجا پناه ببرم پول وکیل ندارم

  3. بنظرم هر کی هر جور تربیت شده امکان تغییرش نهایتا ۴۰ درصده
    بنده ۳ سال آبروی شوهرم رو حفظ کردم و من رو دوبار راهی بیمارستان کرد ک تو بیمارستان دروغ گفتم ک مشکلی براش پیش نیاد هر کاری ک باب میلش نبود انجام میدادم با مشت اینقد میزد تو سرم ک میفتادم. همه جور حمایتش میکردم به امید تغییر مشاوره نمیومد وقتی اجبارشد برای بهداشت فرداش تنها خواستتم مرکز مشاوره و گفت جدا شو حامله بودم اونموقع الانم با مشاوره حرف زدیم اونو کرد بیرون گفت ۵ سال بیاری و ببریش بهت قول نمیدم درست شه جدا شو. خواهش میکنم با اولین کتک آروم نشینید یا درستش کنید اگه قابل درست شدنه یا تمومش کنید عمر عزیز آدم حیف میشه
    من با ی بچه ی بی گناه فقط پناه اوردم خونه پدرم برای اینکه منو زد بچه ی ۱ سالم نیومد تو بغلم اشکامو پاک میکرد

  4. خدا لعنت کنه مردایی که کتک میزنن.یکی ش همسر من و برادرانش و پدرش که آتش به قبرش بباره.
    میدونم بدترین عذاب انتظارشونو میکشه

    1. ان شاالله خدا لعنت کنه اون مردی وه به پسرش کتک زدن زنش را آموزش داد

  5. سلام مردانی که زنانشونو کتک میزنن نمیدونن چه بلایی سر بچه‌هاشون میارن اللخصوص اگه اون بچه دختر باشه
    من الان یک زن 24ساله‌ام از بیماری روحی رنج می‌برم بیشترشبا از خواب می‌پرم چرا؟ به خاطر اینکه من هر روز کتک خوردن مادرم رو شاهد بودم
    بابام مامانمو میزد و مامانم هم منو برای تلافی‌های پدرم میزد همسرم خیلی باهام مدارا کرده وگرنه تا مرز بستری شدن رفتم
    الان از مادر و پدرم فرار کردم با همسرم همسرم قدغن کرده ملاقات‌مون چونکه به محض دیدن‌شون حالم بد میشه.

    1. سلام و درود کاربر گرامی
      اگر میخواهید حالتون خوب بشه این فیلم رو تماشا کنید، دوبلش هست.

      فیلم کلبه The Shack 2017

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هفت =

همچنین بخوانید
قیمت آهن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در تولید محصولات فلزی و ساخت و سازها است. از قرن ها پیش، آهن به عنوان یک منبع اصلی برای تولید واحدهای صنعتی و مصارف مختلف به کار می‌رفته است. بنابراین، تغییرات در قیمت آهن می‌تواند تاثیرات عمیقی بر اقتصاد و صنعت داشته باشد.
بازار پر از برندها و مدل های مختلف بخارشوی است که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب بهترین بخارشوی، نیازمند شناخت دقیق نیازها و انتظارات شما است.
حوله‌ نخی یزدی، از انواع منسوجات سنتی یزد است. با پیشرفت تکنولوژی و فرایند تهیه‌ نخ ویسکوز، به دلیل جذب آب بسیار بیشتر آن نسبت به نخ، بیشتر از نخ ویسکوز تولید می‌شوند. باتوجه به تبحر بالای بافندگان یزدی، از کیفیتی بی‌نظیر هم برخوردارند.