قانون مهریه دادن در ایران تغییر نمود

تغییر قانون مهریه در ایران در حال تصویب نهایی می باشد نمایندگان مجلس قانون جدیدی را برای مهریه تصویب نموده و روانه مجلس کردند این قانون شامل همه زوج ها می شود و مهریه در حین ازدواج هر فردی به قیمت همان روز در عقد نامه ثبت می شود و افرادی که فکر می کنند قیمت سکه اگر گران شود مهریه آنها نیز گران تر می شود بدین گونه نخواهد بود در ادامه جزئیات بیشتر تغییر قانون مهریه در حین طلاق و مهریه گرفتن زن را در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

تغییر قانون مهریه
تغییر قانون مهریه

عضو کمیسیون قضایی مجلس جزئیاتی از طرح نمایندگان درباره قانون مهریه را تشریح کرد.

محمدعلی پورمختار با اشاره به مطرح شدن طرح جدید برخی از نمایندگان برای تغییر قانون مهریه، گفت: با توجه به اینکه چندین هزار نفر به دلیل بدهی مهریه در زندان هستند، بنابراین یکی از اهداف این طرح کاهش تعداد زندانیان مهریه است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت سکه سبب فشار آمدن به بدهکاران مهریه شده است، افزود: در گذشته احکامی صادر شده که فرد باید ماهانه یک سکه پرداخت کند در آن زمان قیمت سکه یک میلیون تومان بود و بدهکار می‌توانست آن را بپردازد؛ اما در حال حاضر قیمت سکه به 5 میلیون افزایش یافته که پرداخت برای فرد بسیار دشوار شده است؛ بنابراین باید این احکام از سوی دادگاه‌ها تعدیل شود.

حتما بخوانید  همسر دومم گفت باید از شر «رها»خلاص شویم/ از خیابان ناصرخسرو قرص خریدم و با آبمیوه به او دادم/ جسدش را کنار جاده رها کردم

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به پیشنهاد دیگر نمایندگان درباره مهریه، اظهار داشت: براساس پیشنهاد نمایندگان محاسبه مهریه بر اساس قیمت سکه و طلا در زمان انعقاد عقد ازدواج انجام می‌شود. پورمختار در تشریح این پیشنهاد گفت: اگر مهریه خانمی 50 سکه است و در زمان انعقاد عقد ازدواج قیمت سکه یک میلیون بوده در صورتی که خانم بخواهد مهریه خود را به اجرا بگذارد این میزان تعدیل شده و اگر قیمت سکه 5 میلیون شده باشد، باید 10 سکه دریافت کند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس تاکید کرد: همچنین طبق طرح مذکور 14 سکه به عنوان معیار محاسبه مهریه در محاکم قضایی تعیین شده است. پورمختار تصریح کرد: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه طرح مذکور را در کمیسیون بررسی و چکش کاری می‌کنیم.

 

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
نظرات

یک پاسخ

  1. مهریه از هدیه بسیار اندک جهت اظهار محبت به دلیل ضعف قانون تبدیل به بدعت مهریه های سنگین ، ابزار گروکشی ، باج خواهی ، و دخالت خانواده دختر در امور زوجین و مغلوب کردن داماد و از زندگی ساقط کردن مردان شده است . قوانین پیش نویس شده و مرد ستیز ازدواج و عقد نامه در ایران باعث شده تا به طمع پول بنیان یک زندگی متلاشی و یک مرد را از عرصه ی زندگی ساقط کنند و دادگاههای فرسایشی به طمع مهریه مردان را از قشر فعال جامعه تبدیل به افراد سرخورده می کند . زنان با خیانت و ابزار مهریه هر ستمی بر مردان می کنند و مردان بخت برگشته در قانون مزخرف ایران بعد از طلاق برای همیشه از زندگی ساقط خواهند شد و زنان با پول مهریه به دنبال عیاشی و شوهران جدید می روند . مگر ازدواج و قانون طبیعت بساط کاسبی و باج خواهی است و چرا مردان باید زیر بار ستمی چون مهریه بروند ؟ مرد نیز به اندازه ی زن از زندگی و آرامش سهم دارد و آرامش حق مردان است . ازدواج در ایران برای مردان یک جرم و اشتباه بزرگ و واقعا مسخره است یک مرد با ازدواج متهم و بدهکار شود . این قوانین به درد جامعه امروز که زنان وضع بهتری از مردان دارند نمیخورد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

همچنین بخوانید
رکنا: تولیدکنندگان محتوا مسئول محتوایی هستند که منتشر می‌کنند. اما مدیران سایت‌ها و پلتفرم‌ها خودشان محتوایی ارائه نمی‌کنند و صرفا فضا را برای ارائه محتوا آماده می‌کنند. کار آن‌ها ایجاد امکان دانلود، آپلود، اشتراک‌گذاری و ذخیره محتوا است و سایت‌هایی مثل «دیوار»، «آپارات» و «یوتیوب» در این رده قرار می‌گیرند.
رکنا: عضو قضائی شورای رقابت طی نامه‌ای از دادستان کل کشور خواستار پیگیری اقدامات غیرقانونی وزارت صمت و خودروسازان در خصوص افزایش قیمت شد و تأکید کرد؛ اقدام خودروسازان قطعاً دادگستری را با انبوهی از پرونده‌های قضائی روبه رو می‌کند.