ذوب آهن در سرمای تبریز موفق شد سه امتیاز حساس را از تراکتور بگیرد و به جایگاهش در جدول رده بندی سر و سامانی بدهد.

به گزارش “ورزش سه”، در یکی از دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر، تراکتور و ذوب آهن به مصاف هم رفتند. جایگاه دو تیم در جدول رده بندی به نحوی بود که تساوی به درد هیچ کدام از دو طرف نمی خورد و سرمربیان دو تیم نیز با هدف کسب پیروزی تیمشان را روانه میدان کردند.

این بازی با حملات ذوبی ها آغاز شد و تیم مهدی تارتار در همان دقایق ابتدایی چند فرصت را به روی دروازه حریف خلق کرد که ناموفق بود. در ادامه بازی سرد و کسل کننده دنبال می شد تا اینکه ذوب آهن توانست در چهارمین دقیقه از وقت های تلف شده صاحب یک ضربه پنالتی شود که آرمان قاسمی آن را وارد دروازه کرد.

 

در نیمه دوم نیز بازی بیشتر در میانه میدان دنبال می شد و تبریزی ها نیز تلاش خاصی برای رسیدن به گل تساوی انجام ندادند و در نهایت ذوب آهن توانست به 6 هفته ناکامی خود پایان داده و سه امتیاز شیرین را کسب کند. با این پیروزی تیم تارتار به رتبه دهم جدول رده بندی صعود کرد و تراکتور تا جایگاه چهاردهم سقوط کرد.

 

گزارش دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب آهن را در همین صفحه از “ورزش سه” دنبال کنید:
بازی از هفته دوازدهم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر
چهارشنبه: 08/10/1400 ؛ ساعت: 15:00
ورزشگاه: بنیان دیزل تبریز /  بدون تماشاگر
گروه داوری: حمید حاج‌ملک / کمک ها: یعقوب حجتی – هیوا بهمنی ؛ داور چهارم: کمیل غلامی / ناظر: علیرضا یزدانی

 

ترکیب تراکتور:
مهدی حقیقت
عبدالله حسینی
آرش قادری
عبدالله ناصری
محمد مسلمی‌پور
ابوالفضل رزاق‌پور (82- محمد قادری)
اکبر ایمانی
بهزاد سلامی (82- رضا دهقانی)
پیمان بابایی
علی دشتی (82- محمدعباس زاده)
سامان نریمان جهان
سرمربی: زونیمیر سولدو

 

 

ترکیب ذوب آهن:
حبیب فرعباسی
حامد نورمحمدی
سیدمحمد قریشی
پویا پورعلی
محمد سلطانی‌مهر (80- سینا اسدبیگی)
مسعود ابراهیم‌زاده
رضا خالقی‌فر (64- عارف رستمی)
میلاد جهانی (64- مرتضی خراسانی)
آرمان قاسمی
سجاد دانایی (80- حسین ابراهیمی)
محمد خدابنده‌لو (78- سجاد جعفری)
سرمربی: مهدی تارتار

 

 

کارت زرد:
پیمان بابایی (45)، آرش قادری (72) و اکبر ایمانی (82) از تراکتور
آرمان قاسمی (14) از ذوب آهن

 

 

شرح گل:

تراکتور صفر – ذوب آهن یک (دقیقه 45+4: آرمان قاسمی): محمد خدابنده لو پس از تصاحب یک توپ وارد محوطه جریمه تراکتور شد که با خطای آرش قادری سرنگون گردید و حاج ملک داور مسابقه در سوت خود دمید و یک خطای پنالتی به سود ذوب آهن اعلام کرد. آرمان قاسمی پشت این توپ ایستاد و در حالیکه مهدی حقیقت به سمت توپ پریده بود اما ضربه این بازیکن وارد دروازه شد و ذوبی ها از حریف خود پیش افتادند.

حتما بخوانید  تراکتور با یک غایب بزرگ مقابل پرسپولیس

 

* شرح نیمه اول:

نیمه اول این دیدار با حملات ذوبی ها آغاز شد. شاگردان تارتار در چند نوبت دروازه تراکتور را تهدید کردند که با واکنش های مهدی حقیقت گلر تبریزی ها این فرصت ها از دست رفتند. در دقایق پایانی نیمه نخست خدابنده‌لو در موقعیتی تک به تک با حقیقت قرار گرفت که سنگربان تراکتور با صورت خود مانع از باز شدن دروازه تیمش شد و یک موقعیت فوق العاده را از حریف گرفت.

در حالیکه بازی رو به پایان بود، خدابنده‌لو با تصاحب توپ وارد محوطه جریمه شد که پس از خطای آرش قادری درون محوطه جریمه سرنگون شد و حاج‌ملک به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید و قاسمی این توپ را وارد دروازه حریف کرد تا ذوب‌آهن با برتری یک بر صفر راهی رختکن شود.

 

 

* شرح نیمه دوم:
با وجود اینکه تصور می شد تراکتور به دلیل میزبانی در این مسابقه بتواند در نیمه دوم طوفانی ظاهر شود، اما اینگونه نبود و نیمه دوم در میانه میدان و بدون موقعیت خاصی دنبال می شود و تبریزی ها از خلق موقعیت عاجز بودند. در دقیقه 70 تراکتور بالاخره توانست دروازه میهمان را تهدید کند. پاس علی دشتی روی خط محوطه جریمه به ابوالفضل رزاق پور رسید و شوت محکم این بازیکن با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه  به بیرون رفت.

 

در دقیقه 78 ابوالفضل رزاق پور یک بار دیگر صاحب موقعیت شد. یک ارسال از سمت راست به درون محوطه جریمه نصیب این بازیکن شد و شوت او با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه دو تیم بدون ایجاد هیچ موقعیت خاصی تنها در میانه میدان بازی را ادامه می دادند تا در نهایت بازی با همان یک گل به سود ذوب آهن به پایان رسید.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 10 =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.