معرفی بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

امروزه اکثر افراد از ریزش مو رنج میبرند و به دنبال راهکارهایی برای درمان ریزش مو هستند یکی از این راهکارها استفاده از شامپو برای جلوگیری از ریزش مو میباشد. در این مقاله از سایت نیک استار، به بررسی علل و درمان ریزش مو و همچنین معرفی چندین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو پرداخته‌ ایم.

بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

 

هر انسان طبیعتاً دارای 80 تا 120 هزار تار مو می‌باشد. هر فرد سالم به طور متوسط روزانه حدوداً 100 تار مو ریزش دارد و تقریبا روزانه به همین میزان نیز تار موی جدید جایگزین تار موی ریخته شده می‌ شود و به همین منوال هر سه سال یکبار، به طور کامل موها تعویض می شوند. با این‌ حال در افرادی که دارای ریزش مو هستند، مقدار ریزش مو بیش از حد معمول و یا جایگزین موهای از دست رفته کمتر از حد معمول می باشد.

قدم اول در درمان ریزش مو یافتن علت آن می‌باشد. اگر شما نیز دچار ریزش مو باشید، قطعا برای‌تان این سوالات پیش آمده که علت ریزش مو چیست؟ چه عواملی موجب ریزش مو میشوند؟ برای درمان ریزش مو چه کنم؟ و… یکی از مهمترین گزینه های درمان ریزش مو استفاده از شامپو برای جلوگیری از ریزش مو است؛ اما کدام شامپو برای جلوگیری از ریزش مو مناسب‌تر است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات در ادامه با ما همراه باشید.

 

ابتدا به طور خلاصه مهمترین عوامل موثر در ریزش مو را بیان می کنیم:

بهترین شامپو برای تقویت مو

 

۱- وراثت

اصلی ترین و مهمترین علت ریزش مو، بحث وراثت و ریزش موی ارثی است. کسانیکه دچار ریزش موی ارثی هستند، امکان دارد که حتی ریزش موی روزانه فرد از 100 تار مو کمتر باشد، اما متاسفانه این میزان ریزش مو نیز جبران نمی شود و جایگزینی موها به طور کامل انجام نمی پذیرد.

 

۲- اختلال در غده تیروئید

هر دو اختلال در غده ی تیروئید، یعنی هم کم کاری و هم پر کاری غده ی تیروئید باعث ریزش مو می شوند. مهمترین علت ریزش موی تیروئیدی، عدم تعادل در هورمون هاست. برای جلوگیری از این نوع ریزش مو، حتما باید تیروئید را درمان کرد. قابل ذکر است که این نوع ریزش مو، حتی اگر درمان شود، ممکن است تا میزان قابل توجهی بهبود یابد، اما هرگز به حالت اولیه بر نمی گردد.

 

۳- فقر آهن

یکی از عوامل ریزش مو کم خونی یا فقر آهن می باشد. سطح آهن خون به راحتی و با یک آزمایش خون ساده قابل تشخیص است. قرص های ضد بارداری،‌ دوره های سنگین قاعدگی و رژیم غذایی نامناسب خصوصاً در افراد گیاهخوار، از جمله عوامل ابتلا به فقر آهن و در نتیجه ریزش مو می باشد.

 

بهترین شامپو برای پرپشتی مو

 

۴- عدم سلامت پوست سر

کنترل نکردن چربی کف سر (که سبوره نامیده می شود و با علائمی نظیر خارش کف سر، چرب شدن سریع مو ها، احساس درد در ریشه مو ها و یا به وجود آمدن جوش هایی بر روی پوست سر ظاهر می شود)،  سوریاس (که باعث تغییراتی در پوسته سر می شود و در طی این تغییرات پوسته های ضخیم و سفید ایجاد می شود که در صورت کشیده شدن به خون می افتد)، شوره سر، بیماری های قارچی و … از مشکلاتی است که در نتیجه عدم رعایت سلامت پوست سر ایجاد می شود.

همچنین، استرس، عفونت داخلی، بیش از حد شامپو زدن، استفاده افراطی از واکس مو، ژل و استفاده از وسایل حرارتی و شیمیایی به منظور اتو کردن و یا فر کردن مو ها، رنگ کردن و کراتینه کردن به موها آسیب می رسانند. توصیه می شود هنگام استفاده از سشوار، آن را روی باد سرد تنظیم کنید.

بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

 

استفاده از شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

اگر شما نیز از آن دسته افرادی باشید که برای یافتن راهی برای درمان ریزش موی خود به پزشک و یا داروخانه مراجعه کرده باشید، حتما توصیه هایی از قبیل تعویض شامپوی فعلی خود و استفاده از مناسب ترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو را شنیده اید. اما سوال اینجاست که کدام شامپو برای جلوگیری از ریزش مو مناسب تر است؟ نظر ها برای پاسخ به این سوال متفاوت است. در ادامه مطلب به معرفی ۱۰ تا از مناسب ترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو پرداخته ایم.

حتما بخوانید  معرفی ۱۰ تا از بهترین شامپو برای موهای خشک و وز و آسیب دیده

بهترین شامپو برای تقویت مو و پرپشتی مو

 

شامپو آلپسین

شامپو آلپسین به دلیل دارا بودن کافئین، موجب ترمیم و تقویت ساقه و ریشه مو می شود. این شامپو حالات غیر طبیعی مو را به حالت اولیه آن باز می گرداند. این محصول همچنین ترشح چربی پوست سر را کنترل می کند و موجب جلوگیری از زود چرب شدن مو ها و پوست سر می شود. یکی دیگر از ویژگی های مثبت شامپو آلپسین ابریشمی و شانه پذیر کنندگی موهاست.

 

شامپو سینره

یکی از گزینه های مناسب شامپو برای جلوگیری از ریزش مو شامپو آلپسین می باشد. این شامپو ضد ریزش مو با تحریک ریشه مو باعث رشد موهای جدید می شود و به دلیل اینکه حاوی مواد آنتی آندروژنیک است، هم موجب کاهش ریزش مو می شود و هم به مرور، سطح چربی مو ها را به حالت نرمال می رساند.

 

شامپو ایو روشه

این محصول حاوی عصاره گیاهی لوپین می باشد که گردش خون مویرگی در کف سر را بهبود بخشیده و در نتیجه تغذیه مو را تقویت و مو ها را درخشنده، لطیف و مقاوم تر می کند. شامپو ضد ریزش مو ایو روشه با دارا بودن قدرت پاک کنندگی ملایم، از پوست سر محافظت کرده و موجب افزایش جریان خون در ریشه موها می گردد.

 

شامپو فولیکا

شامپو ضد ریزش و رشد دهنده مو فولیکا، حاوی کافئین، كینین، ویتامین B7، ویتامین B6، زینک سولفات و عصاره آرنیکا می باشد و با انتقال مواد مورد نیاز به مو، پیاز مو ها را فعال و تقویت کرده و به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

 

شامپو اکوفن بایول

شامپو تقویتی و ضد ریزش مو اکوفن، با دارا بودن ویتامین های E، PP، B5، زینک، منیزیم و پروتئین هیدرولیز شده گندم جهت تقویت و محافظت مو، مناسب برای مو های شکننده. نازک و ضعیف می باشد که موجب پرپشت شدن و افزایش درخشندگی و استحکام مو ها می شود. این شامپوی کاملاً گیاهی به رفع خارش و سوزش پوست سر نیز کمک می کند.

 

شامپو آنافاز دوکری

شامپو ضد ریزش مو آنافاز دوکری، با داشتن ترکیباتی نظیر GP4G یا دی گوانوزین تترا فسفات (افزایش دهنده سطح انرژی سلول ها) ، توکوفرول نیکوتینات (گشاد کننده عروق) ، ویتامین B5، B6 و نئوروسین (افزاینده فاکتور رشد عروقی VEGF) یک گزینه مناسب شامپو برای جلوگیری از ریزش مو است.

 

شامپو سریتا

این محصول گیاهی با دارا بودن عصاره های بابونه ،‌رزماری ، گزنه ، نعناع فلفلی (منتول) ، مریم گلی و ویتامین های B5 و B6 و پروتئین جوانه گندم تار مو ها را ترمیم و فولیکول های مو را تقویت می کند و موجب افزایش خون رسانی به پوست سر ، حالت پذیری، لطافت و درخشندگی مو می شود و از اثر گذاری آلودگی هوا بر موی سر جلوگیری می کند.

 

شامپو کلییر

شامپو ضد ریزش مو کلییر،‌ با فرمولاسیون نوتریوم ۱۰، از ترکیب عصاره های گیاهی و ده نوع ماده مغذی ساخته شده است و به افزایش مقاومت و استحکام مو کمک می کند. این شامپو با نفوذ در هر سه لایه پوست سر، آن را به طور عمیق تغذیه کرده و به افزایش سلامت پوست سر کمک می کند. استفاده مداوم از شامپو ضد ریزش مو کلییر ،‌ شما را در برابر شوره ایمن می سازد.

 

شامپو کینین کلوران

شامپوی ضد ریزش مو کینین، حاوی عصاره کینین (افزاینده گردش خون مویرگی) ، ویتامین های B5 (مرطوب کننده) ، B6‌ (کاهنده ترشح چربی سر) ، B8 (کمک به ساخت کراتین) می باشد که به تقویت موهای شکننده و نازک کمک می کند و با تحریک مؤثر پیاز مو ، تغذیه مو ها را قوی کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

 

شامپو هگور

شامپو ضد ریزش مو حاوی آلفا هیدروکسی اسید (افزاینده سطح تنفس پوست سر) ، ارگانیک سیلسیوم (مرطوب کننده) و لیپو پروتئین ‎های جو دو سر (ترمیم کننده) است که با ایجاد لایه ای محافظ بر روی مو، از مو در برابر آسیب های خارجی را محافظت می کند.

 

نحوه استفاده از شامپو ضد ریزش مو

موهای خود را خیس کرده و سپس شامپو را روی موهای خود ریخته و به نرمی ماساژ دهید. پس از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه موهای خود را با آب ولرم آبکشی نمایید.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

5 پاسخ

  1. سلام. ممنون از مطلبی که قرار دادین. شامپو فولیکا بیشتر برای موهای چرب کاربرد داره و زیاد ربطی به ریزش مو نداره. من یه مدت استفاده کردم. خوب موها رو خشک می کنه و چربی مو رو می گیره اما در مورد جلوگیری از ریزش مو ازش چیزی ندیدم واقعا. اما در کل مقاله خوبی بود. ممنون

  2. سلام امیدوارم با این شامپوها بتونم جلوی ریزش موی شوهرم رو بگیرم .ممنون از مطلب کاربردیتون

    1. سلام و درود
      دوست عزیز توصیه می کنم ابتدا علت ریزش موی همسرتون رو پیدا کنید بعد اگه مشکل خاصی نداشتن از این شامپوها برای توقف و درمان ریزش موی ایشون استفاده کنید.

  3. سلام مطلب خوبی بود ممنونم. من از وقتی که زایمان کردم دچار ریزش مو شدم و بابت این مسئله خیلی ناراحتم، دکتر هم رفتم بهم قرص تقویتی داده یک هفته س دارم مصرف می کنم اما ریزش موهام فرقی نکرده و کمتر نشده شما می تونید راهنماییم کنید؟

    1. سلام و درود دوست عزیز، معمولا اکثر خانم ها در دوران بارداری دچار ریزش مو میشن و این ریزش مو به خاطر تغییر در سطح هورمون های بدن به وجود میاد و با زایمان و پس از این که سطح هورمون های بدن به حالت توازن و نرمال برگشت ریزش مو متوقف میشه، در یک کتاب خوندم که بعضی از زن ها در دوران بارداری ریزش مو ندارند و دقیقا ریزش موی اونا بعد از زایمان و در دوران شیر دهی اتفاق می افته و این نوع ریزش مو در موارد نادر تا دو سال و در اکثر موارد تا سال اول بعد از زایمان ادامه داره و بعد به اتمام می رسه. علت ریزش موی شما ممکنه کمبود مواد معدنی و آهن ناشی از شیردهی و زایمان باشه که احتمالا تشخیص پزشکی که بهش مراجعه کردید این بوده که برای شما قرص تقویتی تجویز کرده، به مصرف این قرص ها ادامه بدید تا تموم بشن و بعد منتظر نتیجه باشید. البته این احتمال هم وجود داره که ریزش موهای شما به علتی که در بالا نوشتم اتفاق افتاده باشه که در این صورت باید صبر کنید تا این مشکل به مرور و با گذشت زمان حل بشه. اگه ریزش موی خیلی شدیدی دارید و شدت اون به جای کاهش در حال افزایشه توصیه می کنم به یک متخصص مراجعه کنید تا با تجویز آزمایش لازم وضعیت شما رو بررسی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =

همچنین بخوانید
ایمپلنت cmi یک ایمپلنت کره ای است، که به علت مقرون به صرفه بودن و کیفیت مناسب، در سطح جهان محبوبیت زیادی دارد. در این مقاله به بررسی کامل ایمپلنت کره ای cmi به همراه تاریخچه و انواع آن می پردازیم.
در این مقاله، به انواع جرم گیری دندان، نحوه انجام آن، ضرورت آن در زمان‌های مختلف، و عوامل مؤثر در هزینه جرم گیری دندان می‌پردازیم.
پیشرفت‌های برجسته هوش مصنوعی در علم پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل تشخیص بیماری‌ها، پیش‌بینی نتایج درمانی و بهبود مدیریت بیماران است. این تکنولوژی‌ها تأثیر بزرگی بر بهبود سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های درمانی دارند.
تعویض دریچه قلب با دریچه مصنوعی یا بافتی به منظور بهبود عملکرد قلب استفاده می‌شود. این روش جراحی خطراتی از جمله عفونت‌ها، خونریزی و مشکلات قلبی را می‌تواند به همراه داشته باشد.