برای لاغری صورت چه بخوریم

برای لاغری صورت چه بخوریم یا چه بخوریم تا صورتمان لاغر شود؟ در این مقاله 14 مواد غذایی برای لاغر کردن صورت و استخوانی کردن صورت معرفی می کنیم که با مصرف این موادهای غذایی به صورتی لاغر و استخوانی خواهید رسید.

صورت لاغر و استخوانی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. افراد زیادی پیرو مد روز به دنبال راهی برای لاغر کردن صورت و یا استخوانی کردن صورت هستند که صورتشان لاغر و زاویه دار شود. علاوه بر این لاغر شدن صورت بسیار سخت و زمان بر می باشد. رژیم های لاغری اگرچه می تواند شکم، پاها و سایر اندام های شما را لاغر کند اما تاثیر زیادی بر لاغری صورت ندارد. در اکثر افراد معمولا صورت آخرین جاییست که چاق می شود، هنگام لاغر شدن نیز اوضاع به همین صورت است. آخرین جایی که چاق می شود آخرین جاییست که لاغر خواهد شد.

لاغر کردن صورت
برای لاغری صورت چه بخوریم

افراد زیادی چاقی صورت را بسیار آزار دهنده و کلافه کننده می دانند و معتقدند اثرات منفی بسیاری بر زیبایی فرد می گذارد. چاقی اندام هایی مثل شکم و … را می توان با پوشیدن لباس های خاص و … پنهان کرد اما تنها عضوی که چاقی آن را نمی توان پنهان کرد و سخت لاغر می شود صورت است.

اگرچه لاغری صورت با انجام ورزش هایی خاص یا رعایت رژیم غذایی لاغری امکان پذیر است اما نکته ای که برای لاغر شدن صورت باید به آن توجه کرد لاغری اصولی و مناسب صورت برای پیشگیری از افتادگی و شل شدن پوست صورت می باشد.

 

 

چه بخوریم تا صورتمان لاغر شود

بعضی از مواد غذایی باعث چاقی صورت می شوند در حالی که بعضی از غذاها باعث آب شدن چربی های زیر پوست و لاغری صورت می شوند. از غذاهایی که مصرف آن ها در دراز مدت می تواند باعث لاغری صورت شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

آووکادو: این میوه به دو دلیل باعث لاغری صورت می شود. اول اینکه این میوه سرشار از فیبر است و باعث کاهش اشتها و در نتیجه لاغری سراسر بدن می شود. دلیل دیگر وجود چربی های غیر اشباع در این میوه می باشد که این چربی ها باعث کاهش چربی صورت می شوند.

چه بخوریم تا صورتمان لاغر شود
چه بخوریم تا صورتمان لاغر شود

 

کره بادام زمینی: اگر چه کره بادام زمینی به طور کلی یک ماده غذایی پر کالری و چاق کننده می باشد، اما از آن جاییکه که مصرف آن باعث احساس سیری طولانی مدت می شود، در لاغری صورت موثر است.

لاغر کردن صورت

 

روغن زیتون: جایگزین کردن روغن مصرفی با روغن زیتون تاثیر بالایی بر لاغری کل بدن و به تبع آن لاغری صورت می گذارد. روغن زیتون کالری، کلسترول و چربی های اشباع کمتری نسبت به سایر روغن ها دارد.

لاغری صورت

 

سبزیجات: از بهترین مواد غذایی لاغر کننده صورت، سبزیجات می باشند. سبزیجات کالری بسیار پایینی دارند و خوردن سبزیجات به مقدار زیاد سبب می شود بدن برای تامین کالری مورد نیازش به سوزاندن چربی های اشباع شده اقدام کند که این امر منجر به لاغری خواهد شد. مصرف سبزیجات علاوه بر اینکه باعث لاغری صورت و لاغری کلی بدن می شود با تامین ویتامین ها و مایعات مورد نیاز بدن از افتادگی پوست و چین و چروک های پس از لاغری نیز پیشگیری خواهد کرد.

برای لاغری صورت چه بخوریم

 

شکلات تلخ: شکلات تلخ یک ماده موثر در لاغری صورت می باشد. ترکیبات موجود در شکلات تلخ محرک چربی سوزی هستند و باعث سوزانده شدن چربی های اشباع شده بدن و صورت می شوند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان بالای شکلات تلخ در شادابی پوست و پیشگیری از چین و چروک های پوست صورت موثر است.

چه بخوریم تا صورتمان لاغر شود

 

جو دو سر: معجونی که از جو دوسر طبیعی بدون اضافه کردن شکر و … تهیه می شود برای لاغری صورت بسیار موثر است. این معجون سرشار از فیبر است و با سیر نگهداشتن طولانی مدت شما باعث کاهش وزن و لاغری صورت شما خواهد شد.

لاغری صورت در یک هفته

 

چای سبز: نوشیدن روزانه دو فنجان چای سبز در دراز مدت باعث لاغری صورت شما خواهد شد. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان و محرک هایی برای افزایش سوخت و ساز بدن می باشد. مصرف چای سبز باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. متابولیسم بالای بدن از مهمترین دلایل لاغری صورت می باشد.

درمان لاغری صورت

 

انواع لوبیا: لوبیا سرشار از پروتئین و فیبر است و کالری پایینی دارد. بنابراین مصرف آن در لاغری صورت موثر است.

برای لاغری صورت چه بخوریم

 

دارچین: دارچین نیز مانند شکلات تلخ و چای سبز، سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و مصرف آن باعث افزایش سوخت و ساز بدن و سوخت چربی های اشباع شده می شود و منجر به لاغری صورت خواهد شد.

چه بخوریم تا صورتمان لاغر شود

 

فلفل قرمز: در فلفل های تند و قرمز ماده ای به نام  کپسایسین وجود دارد که باعث سوخت چربی ها و تنظیم قند خون می شود. فلفل قرمز نیز دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان می باشد و در لاغری صورت موثر است.

چگونه صورت خود را لاغر کنیم

 

لیمو: لیمو ترش یک چربی سوز قوی می باشد. آب یک لیمو ترش را بگیرید و با یک لیوان آب مخلوط کنید. مصرف روزانه یک لیوان از این نوشیدنی به صورت ناشتا نه تنها باعث لاغری صورت شما می شود بلکه در لاغری کل بدن نیز موثر است.

لاغر شدن صورت

 

مصرف غذاهای کم کالری: همانطور که در مقاله غذاهای چاق کننده برای افراد لاغر اندام توضیح دادیم مواد غذایی پر کالری باعث چاقی بدن می شوند. برای لاغری صورت باید از غذاهای کم کالری استفاده کنید. برای لاغرری صورت تا حد امکان از غذاهای آب پز یا بخار پز استفاده کنید و از سرخ کردن غذاها و خوردن غذاهای پر کالری مثل انواع فست فودها، سیب زمینی، غذاهای سرخ کردنی، شیرینیجات و … اجتناب کنید.

بذر کرفس: یکی از مواد موثر در لاغری که در بسیاری از قرص های لاغری نیز استفاده می شود بذر کرفس است. ترکیبات فیبری موجود در بذر کرفس قابلیت جذب آب بالایی دارند. بذر کرفس در معده چند برابر وزن خود آب جذب کرده و حجیم می شود. در نتیجه به فرد  احساس سیری کاذب دست می دهد و با مهار اشتها باعث کاهش کالری دریافتی بدن و سوزانده شدن چربی ها و کالری های اشباع شده برای تامین کالری مورد نیاز بدن خواهد شد که منجر به لاغری می شود.

برای لاغری صورت چه بخوریم

 

ماهی و بوقلمون: افرادی که به دنبال لاغری صورت هستند و می خواهند وزن خود را کم کنند باید گوشت مرغ، بوقلمون و ماهی را جایگزین گوشت قرمز در غذاهای خود کنند.

چه بخوریم تا صورتمان لاغر شود

 

به طور کلی لاغر کردن صورت بسیار آسان تر از چاق کردن آن می باشد. رژیم هایی که بدن شما را لاغر می کند در دراز مدت صورت شما را نیز لاغر خواهد کرد. در طول  انجام رژیم های لاغری صورت آب کافی بنوشید تا دچار افتادگی پوست نشوید. به جز تغذیه روش های دیگری نیز برای لاغری صورت وجود دارد. روش هایی مثل جراحی، ورزش، استفاده از ماسک های لاغری و بخور صورت با گیاهان دارویی، بهتر است برای انتخاب روش مناسب برای لاغری صورت، به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا بدون کوچکترین عارضه ای صورت خود را لاغر کنید.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

9 پاسخ

  1. اونایی که صورت لاغر دارن می خوان صورتشون رو چاق کنن و اونایی که صورت چاق دارن می خوان صورت لاغری داشته باشن عجب دنیاییه بابا هر چی هستید رو دوست داشته باشید

    1. سلام و درود دوست عزیز، دائمی یا موقت بودن نتیجه این روش ها بستگی به شما داره، اگه از این روش ها استفاده کنید و صورتتون لاغر بشه و بعد از لاغری صورت مجددا به مصرف غذاهای پر کالری و چرب و دارای کربوهیدرات بالا روی بیارید مسلما نه تنها صورت بلکه همه بدنتون چاق خواهد شد، اما اگه بعد از این که صورتتون لاغر شد به کالری دریافتی و غذایی که می خورید توجه داشته باشید و رژیم غذایی سالم و سرشار از سبزیجات داشته باشید لاغری صورتتون دائمی و ماندگاره

  2. من با ورزش و مصرف مرتب سبزیجات تونستم صورتم رو لاغر کنم، توی گوگل سرچ کنید ورزش برای لاغری صورت کلی حرکت ورزشی خوب میاره براتون که اگه مرتب و درست انجام بدید صورتتون لاغر و استخوونی میشه

    1. سلام دوست عزیز، از این که تجربه خود را در اختیار ما قرار دادید ممنونم

  3. میشه بگید این روش هایی که برای لاغری صورت نوشتید تاثیرش فقط روی صورته یا باعث لاغری کل بدن میشه؟ ممنونم

    1. سلام و درود دوست عزیز، بارها گفتم و نوشتم که ما چیزی به اسم لاغری یا چاقی موضعی نداریم، غذاها هوشمند نیستن که وقتی مثلا فلان غذا رو می خوریم بره صورت رو چاق کنه و فلان غذا باعث لاغری صورت بشه، این چاقی یا لاغری در سرتاسر بدن صورت می گیره، این غذاهایی که در اینجا به عنوان غذاهای مناسب برای لاغری صورت عنوان شده غذاهایی هستن که علاوه بر این که باعث لاغری صورت میشن به دلیل وجود مواد معدنی و ویتامین های کافی مانع از افتادگی و شل شدن پوست صورت و چین و چروک های صورت بر اثر لاغری میشن این غذاها باعث لاغری تمام بدن میشه اما تاثیری که بر صورت میگذارن قابل لمس تر و مشهود تره

  4. اخه کی دنبال لاغری صورته ؟ همه می خوان صورتشون چاق بشه کاش در مورد چاقی صورت می نوشتین

    1. سلام دوست عزیز، تا دلتون بخواد در مورد راه های چاق شدن صورت در سایت نیک استار مطلب داریم، کافیه تو قسمت سرچ عبارت چاقی صورت رو سرچ کنید تا با تعداد زیادی مقاله آموزشی برای چاقی صورت مواجهه بشید، درسته که خیلی ها دنبال چاقی صورت هستن اما افرادی هم هستند که صورت چاق و گوشتی دارند و دوست دارن صورتشون کمی لاغر و استخوانی بشه مخصوصا که چند ساله صورت لاغر و استخوانی مد هم شده، این مقاله رو برای اون دسته از عزیزان آماده کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 19 =

همچنین بخوانید
امروزه یکی از راه های باورنکردنی برای داشتن اندامی جذاب و ایده آل، کاهش وزن با لیپوماتیک است. یکی از دغدغه های فکری افراد اضافه وزن یا چربی اضافی در بدن آنهاست و با این روش کم تهاجمی و ایمن می توان به اندامی زیبا دست یافت.
تأثیر مشاوره روان‌شناسی در تناسب اندام افراد متمرکز است و نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مشاوره روان‌شناسی می‌تواند بهبود چشمگیری در وضعیت تناسب اندام افراد داشته باشد و به عنوان یکی از راهکارهای مؤثر در بهبود سلامت جسمانی و روانی فردی مطرح می‌شود.