برای زیبایی جنین چه بخوریم

همان‌طور که همه ما میدانیم عوامل زیادی در زیبایی فرزند تأثیر دارند. ژنتیک و وراثت یکی از عوامل اصلی است. فرزند شما یا شبیه شما خواهد شد یا پدرش! اما این را نیز میدانیم که تغذیه مادر در دوران بارداری تأثیر زیادی روی سلامت و زیبایی فرزندش خواهد داشت. یکی از پرسش‌های اساسی مادران باردار این است که چه خوراکی‌هایی باعث زیبایی فرزندشان در آینده خواهد شد. به‌عنوان یک مادر، تغذیه شما چه قبل از دوران بارداری، چه حین بارداری و چه پس‌ازآن و در دوران شیردهی، تأثیر بسیار زیادی روی سلامت نوزادتان خواهد داشت. پس باید به تغذیه خود بسیار دقت کنید.

برای زیبایی جنین چه بخوریم
برای زیبایی جنین چه بخوریم و برای جلوگیری از زشت شدن چه نخوریم؟

پیش از بارداری

اگر قصد باردار شدن دارید و رژیم غذایی مناسبی ندارید، بهتر است پیش از اینکه فرد جدیدی را به خانواده اضافه کنید به فکر اصلاح رژیم غذایی خود باشید. گنجاندن مواد معدنی و ویتامین‌ها در برنامه غذایی و مصرف مکمل‌های موردنیاز زا فراموش نکنید. مصرف مکمل‌های حاوی فولیک اسید برای همه زنانی که قصد باردارشدن دارند و مشکل سلامتی ندارند، توصیه می‌شود. این مکمل‌ها در تشکیل سلول‌های مغزی نقش دارند. طبق تحقیقات انجام‌شده احتمال تولد بچه‌های ناسالم از نظر ذهنی در زنانی که قبل بارداری فولیک اسید مصرف کرده‌اند 40 درصد کمتر است. اسفناج، عدس و غلات منابع طبیعی فولیک اسید به شمار می‌روند.

یکی دیگر از این مواد، منابع غذایی حاوی امگا سه هستند. ماهی، گردو، گوشت قرمز، اسفناج، لوبیا و تخم‌مرغ از منابع طبیعی حاوی امگا سه به شمار می‌آیند. میوه و سبزی‌ها، غذاهای غنی از آهن و پروتئین‌ها نیز باید مصرف شوند.

 

دوران بارداری

برای زیبایی جنین چه بخوریم
برای زیبایی جنین چه بخوریم و برای جلوگیری از زشت شدن چه نخوریم؟

غذاهایی که جنین را سالم و زیبا می‌کند

مصرف میوه و سبزی‌ها در این دوران توصیه می‌شود. سیب برای زیبایی کودک مؤثر است. اگر در ماه هشتم بارداری، بارها، سیبی را در دست بگیرید و بر روی آن سوره یوسف را بخوانید و بخورید، خداوند به شما کودکی زیبا عطا خواهد کرد. خوردن خربزه هم در زیبایی کودک تأثیر دارد. همچنین شیر نیز در این امر بی‌تأثیر نیست. مصرف آب آناناس و یک قاشق عسل می‌تواند در زیبایی و سلامت پوست نوزاد و مادر مؤثر باشد.

حتما بخوانید  زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد و برای زیبا شدنش چکار کنیم؟

 

برای زیبا شدن جنین چه بخوریم

از روغن ماهی، روغن زیتون، کنگر، هویج، کاسنی، زرشک، شکر و نعنا به‌عنوان دوستداران کبد یاد می‌شود. اگر می‌خواهید نوزادتان رنگ و روی خوبی داشته باشد، این مواد را مصرف کنید.

گفته می‌شود شیره نارگیل هم در زیبایی نوزاد بی‌تأثیر نیست و اگر مشکل دیابتی ندارید و قندتان لب مرز نیست و دچار دیابت بارداری نیز نیستید، شیره نارگیل مصرف کنید.

بادام و گردو را نیز در برنامه غذایی خود بگنجانید. پرتغال دارای ویتامین ث است که برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین ضروری است. از مصرف آن غافل نشوید. همچنین برای داشتن نوزادی با چشمان زیبا، مصرف رازیانه توصیه شده است. مصرف کندر نیز باعث باهوش شدن کودک می‌شود.

جهت مشاهده خوراکی های زیبا کننده دیگر، برای جنین، به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله 11 خورکی زیبا کننده جنین را مطالعه نمایید جهت مشاهده مطلب بر روی زن باردار چه بخورد که فرزندش زیبا شود کلیک کنید.

 

غذاهایی که ممکن است جنین را زشت کنند

از خوردن غذاهای تند در بارداری اجتناب کنید چراکه ممکن است باعث ایجاد لک‌هایی بر بردن نوزادتان شود. از فست فود ها دوری کنید. غذاهای مانده مصرف نکنید. ادویه تند مانند خردل، دارچین و نعنا به مقدار زیاد نخورید. خیارشور، نوشابه، سوسیس کالباس، غذاهای کنسروی، چای و قهوه، سرکه، مصرف زیاد گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی، نمک به‌خصوص در سه ماه آخر بارداری و غذاهای آماده مصرف نکنید.

 

نکته

مصرف کردن یا نکردن هرکدام از این مواد، بهتر است تحت نظر پزشک و با مشورت او باشد.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

8 پاسخ

  1. خانوما تو دوران بارداری اصلا غذاهای مونده و کنسروی نخورید چون رنگ صورت جنین تیره میشه، کاسنی و کاهو باعث روشنی پوست جنین میشه تا می تونید کاسنی و کاهو بخورید.

    1. سلام و درود دوست عزیز ممنون از این که تجربه تون رو در اختیار ما قرار دادید، البته مصرف هر چیزی در دوران بارداری باید در حالت اعتدال باشه. مصرف بیش از حد کاهو یا کاسنی رو توصیه نمی کنم.

  2. تو یه کتابی خوندم که اگه پدر و مادر قبل از بارداری به و گلابی بخورن فرزندشون زیبا میشه. من که هنوز مجردم ولی گفتم دوستان استفاده کنن بچه هاشون خوشکل بشه

    1. سلام دوست عزیز از این که تجربه خود رو در اختیار ما قرار دادید ممنونم.

  3. سلام. من تو دوران بارداری خیلی سیب قرمز می خوردم این دستورالعمل خواندن سوره یوسف به سیب قرمز رو هم 7 بار انجام دادم. الان دخترم خیلی خوشکله البته به مامان باباش رفته ولی بازم خیلی قشنگ و نازه و همه دوسش دارن

    1. سلام دوست عزیز، چهره فرزند معمولا شبیه به پدر و مادر میشه اما همونطور که گفتید مواردی وجود داره که واقعا تجربه ثابت کرده باعث زیبایی جنین میشه، یکی از این موارد همین مصرف سیب قرمز و خواندن سوره یوسف به سیب قرمز و خوردن اون سیب هست.

  4. سلام. من باردارم علاقه شدیدی به پیتزا و سوخاری ها دارم. یعنی همش هوس می کنم . خیلی خودمو کنترل کردم که هفته ای یک بار بیشتر فست فود نخورم. الان دیدم نوشتید بچه زشت میشه خیلی عذاب وجدان دارم و می ترسم . الان ماه چهارم هستم ازین به بعد فست فود نخورم تاثیر قبلی ها میره؟

    1. سلام و درود دوست عزیز. فست فودها مضرترین و بی خاصیت ترین غذاها هستن و مصرفشون در حالت طبیعی هم ضررهای زیادی داره چه برسه به مصرفشون در دوران بارداری، فست فودها با روغن های مانده و مواد غذایی غیر بهداشتی تهیه میشن، کالری خیلی بالایی دارن در حالی که اصلا مغذی نیستن، نمک و چربی بالایی دارن و در شرایط پختی که دارن تمام ویتامین هاشون رو از دست دادن، لطفا برای سلامت خود و فرزندتون کلا مصرف فست فودها رو کنار بگذارید و به چشم سم بهش نگاه کنید. در دوران بارداری هفته ای یک بار فست فود خوردن مساویه با اضافه وزن بالا که باعث میشه جنین با وزن کم متولد بشه، فشار خون بالا که باعث مسمومیت حاملگی و زایمان زودررس و حتی خدای نکرده سقط جنین میشه، چربی بالا که موجب عدم دریافت کافی ویتامین ها و مواد معدنی در جنین میشه و … اگه فرزندی سالم و زیبا می خواین مصرف انواع فست فود رو قطع کنید و به جاش از میوه ها و سبزیجات و خوراکی هایی که برای زیبایی جنین در متن گفته شده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + پنج =

همچنین بخوانید
ایمپلنت cmi یک ایمپلنت کره ای است، که به علت مقرون به صرفه بودن و کیفیت مناسب، در سطح جهان محبوبیت زیادی دارد. در این مقاله به بررسی کامل ایمپلنت کره ای cmi به همراه تاریخچه و انواع آن می پردازیم.
پیشرفت‌های برجسته هوش مصنوعی در علم پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل تشخیص بیماری‌ها، پیش‌بینی نتایج درمانی و بهبود مدیریت بیماران است. این تکنولوژی‌ها تأثیر بزرگی بر بهبود سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های درمانی دارند.
تعویض دریچه قلب با دریچه مصنوعی یا بافتی به منظور بهبود عملکرد قلب استفاده می‌شود. این روش جراحی خطراتی از جمله عفونت‌ها، خونریزی و مشکلات قلبی را می‌تواند به همراه داشته باشد.