روتختی های دخترانه با طرح های زیبا و نگین دار

روتختی دخترانه با رنگ های متنوع و شاد که با هر سلیقه ای می تواند سازگار باشد شما می توانید از این روتختی ها الگو گرفته و اتاق دخترتان را زیبا نمایید بیشتر افراد دوست دارند از روتختی های مدل جدید استفاده نموده و تنوعی در اتاق خود ایجاد نمایند این روتختی ها بسیار زیبا و تکه دوزی شده هستند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر انواع مدل روتختی دخترانه با رنگ های متنوع و شاد را در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

 

مدل روتختی دخترانه
مدل روتختی دخترانه

اهمیت انتخاب روتختی در دکوراسیون اتاق خواب

از آن جایی که تخت معمولا به عنوان چشم گیرترین عنصر در فضا عمل می‌کند، انتخاب روتختی مناسب برای آن بسیار مهم است. یک انتخاب غلط می‌تواند کل فضا را تحت تاثیر قرار داده و حسی نامطلوب به آن ببخشد؛ بنابراین با توجه به رنگ بندی و سبک طراحی اتاق، نسبت به انتخاب روتختی مناسب اقدام کنید. یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید رعایت کنید، توجه به علایق دختران است. اگر روتختی انتخابی شما از رنگ مورد علاقه‌ی او یا کارتونی که دوست دارد الهام گرفته شود، رضایت او بیشتر جلب خواهد شد. نکته‌ی دیگر انتخاب بر اساس سن فرد است! مسلما علاقه و سلیقه‌ی یک کودک پنج ساله با یک دختر شانزده ساله یکی نیست.

 

1- مدل روتختی دخترانه عروسکی

مدل روتختی دخترانه
مدل روتختی دخترانه

این مدل روتختی‌ها معمولا به دلیل برجسته بودن و امکان لمس آن توسط کودکان بسیار محبوب هستند. از طرفی عروسک از آن جمله چیز‌هایی است که اکثر دختر بچه‌ها با آن ارتباط خوبی برقرار می‌کنند. اگر کودکتان به راحتی به تخت خواب نمی‌رود و نمی‌خوابد، با استفاده از چنین ترفندی و ایجاد علاقه به تختش او را بخوابانید. رنگ روشن به کار رفته در این روتختی سبب می‌شود با اکثر رنگ‌ها کنار آمده و یک فضای هماهنگ خلق کند. البته نام اصلی این مدل روتختی، مدل بالرین است، به دلیل طرح بالرین روی آن.

 

2- مدل روتختی دخترانه ساده

اگر سن دختر شما بیشتر است و پا به عرصه‌ی نوجوانی گذاشته است، به احتمال زیاد از طرح‌های عروسکی و کودکانه استقبال نمی‌کند؛ بنابراین به دنبال طرح‌های بزرگسالانه، ولی در عین حال دخترانه باشید. این نکته را در نظر بگیرید که لازم نیست همیشه به دنبال رنگ‌های صورتی و بنفش برای روتختی دخترتان باشید. می‌توانید این رنگ را در فضا پخش کرده و با به کارگیری درست از ترکیبات رنگی به یک محیط دوست داشتنی و اصولی دست پیدا کنید. به تصویر پایین دقت کنید. طراح آن با انتخاب رنگ سفید برای روتختی و رنگ بنفش برای دیوار‌ها به تعادلی مناسب دست پیدا کرده است. با الگو برداری از این تصویر اتاقتان را خودتان آماده کنید.

مدل روتختی دخترانه
مدل روتختی دخترانه

۳- مدل روتختی طرح کهکشان و فضا

تنها به علایق دختران توجه کنید! کم نیستند دخترانی که شیفته‌ی نجوم و دایناسور‌ها هستند! با توجه به گفته‌های دیگران سعی نکنید سلیقه‌ی فرزندتان را تغییر دهید. علاقه‌ی دختر‌ها به عروسک و یا رنگ صورتی یک قانون نوشته شده نیست! این طرز فکر را به کودک خود تحمیل نکرده و طبق علایق او پیش بروید. این روتختی یکی از نمونه‌هایی است که اتفاقا طراح آن برای اتاق یک دختربچه انتخاب کرده است. وقتی طبق سلیقه‌ی فرزندتان کار می‌کنید، او احساس تعلق خاطر بیشتری نسبت به اتاقش پیدا خواهد کرد.

مدل روتختی دخترانه
مدل روتختی دخترانه

۴- مدل روتختی دخترانه گل گلی‌

این مدل روتختی معمولا مورد علاقه‌ی دختران نوجوان است. به طراحی داخلی فضا به خوبی نگاه کنید. رنگ دیوار‌ها کاملا الهام گرفته از روتختی است. فضایی کاملا دخترانه، شاد و زیبا. اما ما به شما توصیه می‌کنیم اگر اتاق کوچکی دارید، آن را مملو از رنگ و وسایل نکنید. زیرا این امر سبب سنگینی فضا شده و نوعی احساس خفگی ایجاد می‌کند؛ بنابراین بسته به متراژ و سبک طراحی خود رنگ‌ها را انتخاب کرده و به کار برید.

مدل روتختی دخترانه

۵- روتختی دخترانه سبز-آبی

این رنگ از آن جمله رنگ‌هایی است که جنسیت نداشته و برای دختر و پسر استفاده و معولا برای سنین نوجوانی و جوانی انتخاب می‌شود. به تصویر بالا با دقت نگاه کنید. اتاق مورد نظر علاوه بر سادگی، شخصیت و هویت صاحب آن را به تصویر می‌کشد. یکی از نکاتی که لازم است رعایت کنید نحوه‌ی مرتب کردن تخت خواب است. بهتر است همانند تصویر با استفاده از ست روتختی و همانند هتل‌ها این کار را انجام دهید تا زیبایی آن دو چندان شود.

مدل روتختی دخترانه

۶- مدل روتختی دخترانه طرح حیوانات

اگر کودکتان علاقه‌ی خاصی به حیوانات دارد، به احتمال زیاد عاشق این روتختی خواهد شد. در حقیقت این مدل روتختی‌ها دخترانه پسرانه ندارد و برای همه استفاده می‌شود. با انتخاب چنین طرحی می‌توانید دوستی فرزندتان با طبیعت را افزایش دهید.

مدل روتختی دخترانه
مدل روتختی دخترانه

۷- روتختی مدل دخترانه راه راه

مدل روتختی دخترانه
مدل روتختی دخترانه

اگر به سراغ چنین طرح‌هایی رفته‌اید، خیالتان از بابت همیشه روی مد بودن آن راحت باشد. از طرفی این سبک طراحی چشمتان را خسته نکرده و دیرتر علاقه به تعویض مدل روتختی‌تان فکر خواهید کرد. اگر به نظرتان نیاز به کار بیشتر برای هویت بخشی به فضا دارید، همانند تصویر از تابلو‌ها و تصاویر گیرا برای دیوارتان استفاده کنید. به نمونه‌ی آورده شده به خوبی دقت کنید و از آن ایده بگیرید.

 

8-مدل روتختی دخترانه رنگارنگ

اگر به سراغ انتخاب چنین طرح‌های شاد و در عین حال شلوغ رفته‌اید، حواستان به چیدمان باقی فضا باشد. با ساده کردن بقیه فضا هم سبب نمایش بهتر روتختی در محیط می‌شوید، هم از ایجاد اغتشاش بصری جلوگیری می‌کنید. زیرا فضای اتاق خواب مکانی است که در آن به استراحت و مطالعه می‌پردازید. در نتیجه هیچ گاه آرامش موجود در فضا را فدای رنگ و وسایل شلوغ و زیاد نکنید. هر کدام از نمونه‌های آورده شده در این مطلب می‌تواند کمک بزرگی جهت انتخاب روتختی و نیز دکوراسیون اتاقتان بکند.

مدل روتختی دخترانه
مدل روتختی دخترانه

 

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هشت =

همچنین بخوانید
با پوسترهای دیواری، فضای خود را با هنر و زیبایی تزئین کنید. طراحی‌های منحصر به فرد و متنوعی که سلیقه‌های مختلف را جلب می‌کنند. به فضایی جدید از دکوراسیون داخلی دست پیدا کنید و احساسات و سلیقه خود را به اشتراک بگذارید.