آیا قرص جینسینگ چاق کننده است یا باعث لاغری میشود؟

آیا قرص جینسینگ چاق کننده است؟ آیا قرص جینسینگ باعث لاغری میشود؟ برای چاق شدن چه قرص گیاهی ای موثر است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

یازده گیاه همیشه سبز از خانواده آرالیاسیه به جینسینگ معروف هستند. ویژگی مشترک تمام این یازده گیاه وجود نوعی گلوکوزید استروئیدی به ننام جینسونزاید می باشد. این ماده در ریشه جینسینگ وجود دارد. جینسینگ در کشورهای شرق اسیا به عنوان یک گیاه سلامتی شناخته می شود و باور مردم بر این است که جینسینگ برای بهبود سلامت مفید است.

جینسینگ در دو نوع جینسینگ آمریکایی و جینسینگ آسیایی وجود دارد و افراد زیادی اعتقاد دارند که جینسینگ باعث افزایش انرژی، کاهش کلسترول خون، کاهش قند خون، کاهش استرس، درمان دیابت و تقویت قوای جنسی مردان می شود. همچنین جینسینگ باعث افزایش نشاط در افراد شده و به عنوان یک گیاه دارویی آرامش بخش شناخته می شود.

آیا قرص جینسینگ چاق کننده است
آیا قرص جینسینگ چاق کننده است ، آیا قرص جینسینگ باعث لاغری میشود

 

جینسینگ فقط در فصل پاییز قابل برداشت می باشد، زیرا ریشه های این گیاه برای اینکه حالت گوشتی و ظاهر مناسب خود را پس از خشک شدن حفظ کنند باید در پاییز چیده شوند. کلمه جینسینگ از واژه چینی رینشین اقتباس شده است. رینشین به معنای ریشه مرد است و ریشه جینسینگ نیز به شکل دو شاخه یعنی شبیه به پاهای یک مرد می باشد. بومیان چینی به جینسینگ جین چن می گویند که این واژه به معنای شبیه آدم می باشد و دلیل نامگذاری جینسینگ به این نام شباهت ظاهری ریشه جینسینگ به انسان می باشد.

جینسینگ جزء گیاهان بومی شرق آسیا و شمال آمریکا به شمار می آید و دارای خواص افسانه ای می باشد. ریشه این گیاه بیش از هزار سال است که مورد مصرف مردم شرق آسیا و سرخپوستان شمال آمریکا می باشد. این گیاه در قدیم چنان ارزشمند بوده است که فقط امپراطورها و پادشاهان حق چیدن و خوردن آن را داشته اند.

جینسینگ قرمز از بخار دادن ریشه جینسینگ به دست می آیند. پروسه بخار دادن جینسینگ سبب کاراملیزه شدن قندهای ریشه این گیاه و تغییر رنگ آن می شود. تحقیقات نشان داده است جینسینگ قرمز کره ای در بهبود و سلامت عملکرد مغز و پیشگیری از نابودی سلول های مغز و افزایش قدرت یادگیری و حافظه موثر است. امروزه جینسینگ به عنوان یک داروی انرژی زا و تقویت کننده قوای جنسی در جهان شناخته شده است و افراد زیادی برای تقویت اسپرم ها و درمان ناباروری از آن استفاده می کنند. اما اینکه آیا جینسینگ خاصیت چاق کنندگی و افزایش وزن دارد یا خیر موضوعی است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

 

تاثیر قرص جینسینگ بر چاقی

جینسینگ یک گیاه نیروزا و مقوی می باشد که به گیاه جوانی یا نوش دارو نیز معروف است. جینسینگ سرشار از ویتامین های گروه B، ویتامینD، ویتامین A و روی می باشد. تحقیقات نشان داده است که این گیاه برای از بین بردن خستگی و ضعف قوای ذهنی و جسمی موثر می باشد. جالب است بدانید در ریشه جینسینگ ترکیبات شیمیایی قدرتمندی وجود دارد که باعث کاهش اشتها، افزایش متابولیسم بدن و افزایش چربی سوزی در بدن می شود.

مصرف قرص جینسینگ یا ریشه خشک شده و پودر شده این گیاه می تواند باعث سرکوب کردن هورمون گرسنگی و میل به غذا خوردن در افراد شود در نتیجه با مصرف مرتب آن اشتهای فرد کاهش می یابد و به تدریج وزن از دست می دهد. بنابراین اگرچه جینسینگ یک گیاه فوق العاده برای افزایش انرژی و تقویت بدن به شمار می رود اما دارای تاثیر مثبتی بر کاهش وزن و لاغری نیز می باشد.

البته شرکت های بزرگ دارویی جهان با تکیه بر خواص نیرو بخش بودن جینسینگ مدعی هستند مصرف قرص جینسینگ باعث چاقی بدون چربی و حتی چاق شدن صورت خواهد شد که طبق تحقیقات معتبر این شعارهای تبلیغاتی دروغ محض بوده و هیچ منبع معتبری در مورد تاثیر مثبت قرص جینسینگ بر چاقی و افزایش وزن وجود ندارد.

آیا قرص جینسینگ چاق کننده است
آیا قرص جینسینگ چاق کننده است و برای چاق شدن چه قرص گیاهی موثر است؟

پودرهای جینسینگ موجود در بازار و بعضی از مکمل ها و قرص های جینسینگ در بازار حاوی ترکیبات خطرناک کورتون می باشند تا شعار دروغ افزایش وزن با جینسینگ را تحقق بخشند. مصرف این مکمل ها و قرص های غیر مجاز اگرچه در مدت کوتاهی شما را چاق خواهد کرد اما عوارض جبران ناپذیری برای شما به ارمغان خواهد آورد. ترکیبات حاوی کورتون موجود در بعضی از قرص های جینسینگ و پودرهای چاقی جینسینگ در دراز مدت بر کلیه ها و کبد شما آثار وحشتناکی باقی خواهد گذاشت و همچنین موجب ابتلای شما به پوکی استخوان خواهد شد.

بنابراین همانطور که گفتیم جینسینگ دارای خواص چاق کننده نمی باشد بلکه بر عکس دارای خواص کاهش وزن و لاغر کننده می باشد.. البته جینسینگ دارای خواص بی شماری می باشد که از آن جمله می توان به تقویت بدن، تقویت نیروی جنسی به خصوص در مردان، درمان ناباروری، تقویت حافظه، پیشگیری از آلزایمر،ضد افسردگی، ضد پیری و خواص بی شمار دیگر اشاره کرد که برای بهره بردن از خواص آن می توانید از دم نوش های طبیعی که از ریشه خشک شده گیاه جینسینگ به دست می آید یا از قرص هایی که تنها حاوی عصاره جینسینگ می باشند و ادعایی بر چاقی ندارند، استفاده کنید.

از آن جایی که افراد زیادی از لاغری رنج می برند و خواهان چاق شدن می باشند در ادامه به معرفی چند گیاه دارویی با خواص چاق کنندگی می پردازیم که شما می توانید با مصرف این گیاهان یا با مصرف قرص های گیاهی تهیه شده از آن ها چاق شوید و اضافه وزنی در حد دلخواه به دست بیاورید.

 

معرفی چند گیاه و قرص گیاهی موثر بر چاقی

از آنجایی که قرص های چاقی بسیار زیادی در بازار وجود دارد تشخیص اینکه کدام قرص تاثیر و کیفیت بیشتری دارد کار ساده ای نیست، به همین خاطر لازم دیدیم تا در این مقاله به معرفی بهترین داروهای گیاهی برای چاق شدن بدن بپردازیم. در زیر بهترین قرص های چاقی گیاهی را معرفی نموده ایم. جهت مشاهده آنها با نیک استار همراه باشید.

 

شیکوریدین

شیکوریدین یک قرص گیاهی چاق کننده می باشد که ساخت ایران است. ترکیبات اصلی شیکوریدین عصاره ریشه کاسنی، دانه شنبلیله و اسانس رازیانه می باشد. این قرص گیاهی اشتها آور و تقویت کننده بدن می باشد و با افزایش اشتها و تامین بخشی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن باعث چاقی و افزایش وزن خواهد شد. روش مصرف آن به این صورت است که روزانه سه بار نیم ساعت قبل از غذا یک یا دو قرص مصرف شود و پس از دو ماه استفاده به تدریج مصرف آن را کاهش دهید. مصرف آن در خردسالان و برای زنان باردار و شیرده مجاز نمی باشد.

چاق شدن با داروهای گیاهی
چاق شدن با داروهای گیاهی شیکوریدین

 

اپتایت کیم

شربت یا قرص اشتها آور اپتایت کیم نیز یک داروی گیاهی برای افزایش وزن و چاقی می باشد. این داروی گیاهی از عصاره افسنطین، آب به و عسل تشکیل شده است و باعث افزایش اشتها و تقویت بدن و تقویت دستگاه گوارش می شود. مصرف آن برای همه گروه های سنی مجاز می باشد و فقط افراد دیابتی باید در مصرف آن احتیاط کنند. میزان مصرف آن سه بار در روز، یک ساعت قبل از غذا به مقدار حداکثر 15 میلی لیتر می باشد.

داروی گیاهی برای چاقی
اپتایت کیم یک داروی گیاهی برای چاقی

 

کپسول قاصدک

ریشه گل قاصدک بسیار مقوی و مغذی می باشد و در افزایش اشتها و تقویت بدن نقش موثری دارد. کپسول قاصدک که با نام تجاری دندل هرب در بازار دارویی به فروش می رسد منبع غنی ویتامین ها و مواد معدنی به شمار می رود و به عنوان یک مکمل غذایی شناخته شده است. این کپسول حاوی مقادیر زیادی ویتامین A می باشد و در افزایش وزن بدن موثر است.

قرص چاقی گیاهی
قرص چاقی گیاهی به نام قاصدک

 

جنرال تونیک 

مکمل گیاهی جنرال تونیک دینه یک مکمل گیاهی برای افزایش وزن می باشد. این مکمل گیاهی که از ترکیبات گیاهی بسیاری تشکیل شده است باعث تقویت بدن شده و به دلیل دارا بودن خاصیت اشتها آور در دراز مدت باعث افزایش وزن خواهد شد.

پودر چاق کننده گیاهی
جنرال تونیک دینه یک پودر چاق کننده گیاهی

 

نکته

اگرچه قرص های گیاهی چاقی مختلفی در بازار موجود است اما سلامت اکثر آن ها از نظر وزارت بهداشت و کارشناسان تغذیه با ابهام مواجه است. بنابراین تا حد امکان از مصرف قرص های گیاهی چه برای چاقی و چه برای لاغری و کاهش وزن خودداری کنید. شما می توانید برای چاق شدن انواع دم نوش های طبیعی و گیاهی را خودتان در منزل تهیه کرده و با مصرف مرتب آن ها چاق شوید.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

11 پاسخ

  1. سلام من کرای جینسینگ گرفتم برای افزایش وزن.و اشتها
    واقعان عالیه .نمیدونم چرا توی متن گفتید باعث لاغری میشه. در عرض نیم ساعت .خدا شاهده اشتهام وحشتناک باز شد .از یه عطا ی هم خریدم

  2. سلام. من قرص کرای جینسینگ را مصرف کردم واقعا در چاقی موثر و واقعا تاثیرش قابل مشاهده است. اشتها بشدت زیاد میشه‌ ولی باید مطمئن شوید تقلبی نخرید
    Crea jensing

    1. سلام خب از کجا بدونیم ک قرص جینسینگ اصل هست؟همه ما از داروخانه تهیه میکنیم دیگه

  3. سلام. چه مطلب خوب و پر کاربردی. ممنون. دقیقا درست گفتین اگر چه این قرص ها هم منشا گیاهی دارن اما نباید توی مصرف اون ها زیاده روی بشه یا اینکه سر خود مصرف بشه چون می توننن خطرناک باشن. در مورد این قرص های گیاهی هم من یه مدت برای کاهش وزن کپسول گیاهی اسلیم کوییک مصرف می کردم اما متاسفانه چون دوره مصرفم طولانی بود هم معده ام ریخت به هم و هم ریزش موی شدید گرفتم. با اینکه اسلیم کوییک یه داروی گیاهی هست که از ساقه ی کرفس تهیه میشه اما خب ضررهای خاص خودش رو هم داره پس باید زیر نظر پزشک مصرف شه.

  4. این قرص های گیاهی که برای چاقی معرفی کردید خیلی خوبه. چند تا از دوستام با همینا چاق شدن. حتی این شربتی که معرفی کردین هم پزشک برای اشتهای دختر خواهرم بهش داده بود و خیلی خوب شد اشتهاش. به نظرم تا این داروهای گیاهی هستن آدم نباید بره سراغ شیمیایی ها

    1. سلام و درود
      البته که مصرف داروهای گیاهی کم خطر تره و عوارض خاصی هم نداره، البته ما توصیه می کنیم مصرف داروهای گیاهی هم زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی باشه و این داروها هم سرخود مصرف نشه

  5. واقعا جینسینگ باعث چاقی میشه؟ الان تو سایت ها و شبکه های اجتماعی پر شده از تبلیغ برای این قرص و اکثر تبلیغ هاشم اینه که باعث افزایش میل جنسی میشه، یعنی انقدر خواص داره که هم باعث میل جنسی میشه هم چاقی و ..؟

    1. سلام و درود دوست عزیز، جینسینگ یک گیاه دارویی خیلی قدیمیه که در زمان های گذشته در کشورهای شرق آسیا مصرف میشده. از نظر مردم اون کشورها جینسینگ یک گیاه جادوییه زیرا خواص خیلی بالایی داره، مهم ترین خاصیت جینسینگ تقویت بدنه. این تقویت بدن انقدر جامع و کامله که مثلا با مصرف جینسینگ هم میل جنسی تقویت میشه هم قوای بدن. یعنی جینسینگ بیشتر از اینگه چاق کننده باشه باعث تقویت بدن و از بین رفتن ضعف و خستگی و لاغری و .. میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 10 =

همچنین بخوانید
تأثیر مشاوره روان‌شناسی در تناسب اندام افراد متمرکز است و نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مشاوره روان‌شناسی می‌تواند بهبود چشمگیری در وضعیت تناسب اندام افراد داشته باشد و به عنوان یکی از راهکارهای مؤثر در بهبود سلامت جسمانی و روانی فردی مطرح می‌شود.