خانه » تکنولوژی » اینترنت » آموزش سئو محتوا به روش سئو کاران حرفه ای

آموزش سئو محتوا به روش سئو کاران حرفه ای

آموزش تکنیک های سئو محتوا به روش سئو کاران حرفه ای : با رعایت این تکنیک ها در بهینه سازی مقاله خود بازدیدکنندگان سایت تان را ۱۰ برابر می کند

آموزش سئو محتوا

بسیاری از کسانی که به تازگی کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرده اند وقتی با معقوله سئو آشنا می شوند تصور میکنند سئو مبحثی بسیار پیچیده بوده و از آن برای خود غول میسازند و عده ای نیز با خرید و مشاهده پکیج های آموزش سئو ارزان و بی کیفیت شروع به بهینه سازی سایت خود می کنند و در نهایت در سئو سایت خود شکست میخورند و اینبار سئو را رازی میدانند که سئوکاران حاضر به اشتراک آن، نیستند.

سئو محتوا

در حالی که مباحث سئو، مبحثی شیرین، ساده و قابل درک است و مشاور وب در این بخش از مقالات آموزش سئو قصد دارد تکنیک های سئو محتوا سایت را که سئوکاران حرفه ای در بهینه سازی مقالات شان به کار میگیرند را به شما آموزش دهیم.

 

۱ – انتخاب کلمه کلیدی

کلمه کلیدی چیست؟ به کلمات یا عباراتی که کاربران برای رسیدن به مقالات مورد نیاز خود در گوگل جستجو می کنند، کلیدواژه یا کلمه کلیدی می گویند.

انتخاب کلمه کلیدی و استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سایت از اهمیت بالایی برخوردار است و دلایل اهمیت آن را در مثال زیر ذکر می کنیم.

کسانی که به دنبال فواید زیتون هستند عبارات مختلفی را جهت رسیدن به نتایج مورد نیاز خود جستجو می کنند، به طور مثال:

خواص زیتون

خاصیت زیتون

فواید زیتون

فایده زیتون

زیتون برای چه چیزی خوبه

و…

همانطور که مشاهده می کنید جستجوکنندگان این عبارات هدف مشترکی دارند اما هر کدام از آنها از عبارت متفاوتی برای رسیدن به نتایج خود استفاده کرده اند.

از میان این عبارات باید عبارتی را در عنوان و متن مقاله خود استفاده کنیم که بیشترین جستجو را دارد، تا بیشترین ورودی را از موتورهای جستجو دریافت کنیم، به عنوان مثال:

سئو محتوا

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید عبارت خواص زیتون با ۱۰۰۰ بار جستجو در ماه بیشترین جستجو را در میان این عبارات دارد و این به این معناست که اگر ما از عبارت “زیتون برای چه چیزی خوبه” در عنوان و متن مقاله مان استفاده می کردیم و اولین نتیجه گوگل در جستجو این عبارت به ما تعلق داشت هیچ ورودی ای از گوگل دریافت نمی کردیم زیرا آن عبارت را کسی جستجو نمی کند. و اگر ما از عبارت “خاصیت زیتون” در متن و عنوان مقاله استفاده می کردیم تنها ۱۴۰ بازدیدکننده بدست می آوردیم اما اگر از عبارت “خواص زیتون” استفاده کنیم ۱۰۰۰ بازدیدکننده از گوگل دریافت خواهیم کرد.

پس انتخاب کلمه کلیدی نقش مهمی در میزان بازدیدکنندگان سایتمان دارد. اکنون به اهمیت انتخاب کلمه کلیدی یا انتخاب کلیدواژه پی بردیم.

اینکه تعداد جستجو این عبارات را چگونه به دست آورده ام را به شما خواهم گفت.

بنده از ابزار کیورد پلنر (Keyword Planner) برای بررسی میزان جستجو کلمات کلیدی استفاده کرده ام. کیورد پلنر بخشی از پلت فرم تبلیغاتی گوگل ادوردز (Google AdWords) است که به تبلیغ دهندگان این امکان را می دهد که کلمات و عبارات هدف خود را بیابند تا تبلیغات هدفمند و سودآوری داشته باشند. در کل این ابزار مناسب افرادی است که به سئو و بازاریابی آنلاین می پردازند. در تصویر زیر نمونه ای از تبلیغات ادوردز را مشاهده می کنید.

بهینه سازی مقاله

ابزار کیورد پلنر علاوه بر اینکه تعداد جستجو کلمات و عبارات را نمایش میدهد، امکان نمایش کلمات و عبارات مرتبط با کلمات شما را نیز دارد و باید بدانید که در حال حاضر این ابزار رایگان نیست و نیاز به تهیه اکانت فعال تبلیغاتی دارید.

ابزار دیگری را به شما معرفی می کنم که همانند ابزار بالا کلمات مرتبط و میزان جستجو کلمات شما را نمایش می دهد. نام این ابزار کیورد تول Keyword Tool است. این ابزار نیز پولی بوده و نسبت به ابزار بالا گران تر است و تهیه آن را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

اما امکان رایگانی که این ابزار در اختیار شما قرار میدهد نمایش کلمات مرتبط با کلمات شماست. در واقع این ابزار کلمات پیشنهادی گوگل را به شما نمایش میدهد. به مثال زیر توجه کنید.

پیشنهاد کلمات کلیدی

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید این ابزار کلمات پیشنهادی گوگل را به شما نمایش میدهد.

بهینه سازی محتوا

با توجه به تصویر بالا شاید برای شما جالب باشد که چرا زبان فارسی را به عنوان زبان کشور افغانستان در نظر گرفته است در حالی که زبان کشور افغانستان پشتو می باشد.

قبل از تحریم نام ایران در میان لیست کشورها وجود داشت اما زمانی که تحریم شد مدیر این سایت به دلیل رعایت قانون کشورش، ناخواسته مجبور به حذف ایران از لیست کشورها شد و از آنجایی که دوست نداشتند که کاربران ایرانی را از دست بدهند دست به چنین عملی زدند تا قانون کشورشان را دور بزند.

و آخرین ابزاری که قصد معرفی آن را دارم ابزار گوگل ترندز است این ابزار به شما کمک می کند تا کلمات خود را بر اساس میزان جستجو با استفاده از نمودار با یکدیگر مقایسه کنید. به طور مثال:

سئو مقاله

گوگل ترندز امکان نمایش تعداد جستجو یک عبارت را ندارد و فقط عددی بین ۰ تا ۱۰۰ را به عنوان میانگین به شما نمایش می دهد تا میزان برتری یکی عبارت نسبت به عبارات دیگر را به شما نمایش دهد.

این ابزار نیز مانند دو ابزاری که در بالا آنها را معرفی نمودیم دارای امکان نمایش کلمات مرتبط است اما در زمینه نمایش کلمات مرتبط ضعیف عمل کرده است و مناسب مشاهده کلمات مرتبط نیست.

تا زمان تهیه اکانت کیورد پلنر، می توانید از ابزار گوگل ترندز برای یافتن کلمه کلیدی برتر استفاده کنید.

 

۲ – نوشتن عنوان جذاب

عنوان مهمترین بخش یک مقاله است اگر عنوان جذابی برای مقاله تان ننویسید رتبه خوبی در نتایج گوگل نمی گیرید زمانی بر روی عنوان شما در نتایج گوگل کلیک می شود که عنوان جذابی داشته باشید.

علاوه بر بک لینک که باعث بهبود رتبه مقاله در نتایج جستجو می شود کلیک کاربران بر روی عنوان شما در نتایج جستجو نیز باعث بهبود رتبه مقاله شما در نتایج جستجو می شود.

این به این معناست که شما بدون بک لینک هم می توانید مقالات سایت تان را به صفحه اول گوگل برسانید.

 

۳ – نوشتن مقاله با کیفیت

پس از عنوان مقاله، متن مقاله مهمترین بخش یک مقاله است. اگر عنوان مقاله باعث افزایش رتبه مقاله در نتایج جستجو شود متن مقاله نیز می تواند باعث کاهش رتبه آن مقاله شود. شاید از خود بپرسید چگونه؟

گوگل الگوریتم خود را بر پایه رفتار کاربر بنا کرده است از طریق رفتار کاربرانی که جستجو می کنند می تواند متوجه شود که مقاله شما با کیفیت است یا بی کیفیت. شاید باز از خود بپرسید چگونه؟

مثال: زمانی که از میان ۱۰۰ نفر، ۵۰ نفر بر روی نتیجه هشتم از نتایج جستجو کلیک کنند، بدین شکل گوگل متوجه می شود که مردم به دنبال این مقاله هستند و به آن مقاله رتبه بهتری می دهد و جایگاه آن را بالاتر از نتایجی که کلیک کمتری داشته اند قرار می دهد.

گوگل چگونه مقاله بی کیفیت را از مقاله با کیفیت تشخیص می دهد؟ در پاسخ باید بگویم به سادگی، کاربر در نتایج گوگل بر روی عنوان شما کلیک می کند وارد سایت شما می شود یک نگاه کلی به محتوای مقاله می اندازد از نظر ظاهری کیفیت مقاله را برانداز می کند سپس شروع می کند به خواندن مقاله، چند خط از متن مقاله شما را میخواند و اگر مقاله شما را مقاله خوبی نبیند و با آن رابطه برقرار نکند دکمه بازگشت را می زند و به صفحه نتایج جستجو باز میگردد و نتیجه دیگری را باز می کند.

گوگل با توجه به آدرس آی پی رفتار کاربر را اینگونه زیر نظر دارد: کاربر با آی پی N وارد فلان صفحه شد، کاربر با آی پی N بعد از گذشت ۲۰ ثانیه به صفحه نتایج جستجو بازگشت، کاربر در سرچ کلمه فلان با این صفحه رابطه برقرار نکرد، نمره منفی برای صفحه در نظر گرفته شد.
زمانی که تعداد نمره منفی صفحه سایت تان بیشتر از رقیبانتان شود صفحه شما در نتایج پایین تر از رقیبانتان قرار خواهد گرفت.

 

۴ – استفاده از کلمات کلیدی

در رابطه با مقاله خود یک کلمه کلیدی پر جستجو را انتخاب و از آن عیناً در عنوان مقاله خود استفاده کنید.

در تیترها و زیر تیترها از کلمات کلیدی متنوع استفاده کنید.

در پاراگراف ها از کلمات کلیدی متنوع استفاده کنید.

در تگ title و تگ alt تصاویر از کلمات کلیدی متنوع و مرتبط با تصویر استفاده کنید در وردپرس alt تگ همان متن جایگزین است.

 

۵ – رعایت چگالی کلمات کلیدی در مقاله

چگالی کلمه کلیدی چیست؟ به درصد استفاده از یک کلمه یا عبارت کلیدی نسبت به تعداد کل کلمات یک متن را چگالی کلمه کلیدی می گویند.

تکرار یک کلمه یا عبارتی در مقاله، موضوع آن مقاله را برای موتور های جستجو مشخص می کند. به طور مثال زمانی که من در مقاله خود عبارت فواید روغن زیتون را چندین بار در مقاله تکرار کنم گوگل متوجه می شود که این مقاله راجع به فواید روغن زیتون است. و این باعث می شود که مقاله ما در کلمه فواید روغن زیتون در نتایج جستجو ظاهر شود.

فرمول محاسبه میزان چگالی یک کلمه کلیدی جهت سئو محتوا
Nkr / Tkn ) * 100)
Nkr = تعداد دفعات تکرار یک کلمه کلیدی
Tkn = تعداد کل کلمات در صفحه مورد نظر

فرمول محاسبه میزان چگالی یک عبارت کلیدی جهت سئو مقاله
Nkr * Nwp / Tkn ) * 100)
Nkr = تعداد دفعات تکرار یک عبارت کلیدی
Nwp = تعداد کلمات در عبارت
Tkn = تعداد کل کلمات در صفحه مورد نظر

هر کلمه یا عبارت کلیدی حداکثر ۱٫۵ درصد چگالی و حداقل نیم درصد چگالی داشته باشد.

استفاده از کلمه کلیدی به شکل افراطی در پیشرفت رتبه سایت نتیجه معکوس دارد، پس در استفاده از کلمات یا عبارات کلیدی زیاده روی نکنید.

 

۶ – بهینه سازی تصاویر

برای هر پست خود حداقل یک یا دو تصویر درج کنید. مطالب دارای تصویر، رتبه بهتری نسبت به مطالب بدون تصویر کسب می کنند.

گوگل به مطالبی که دارای تصاویر اختصاصی هستند رتبه بهتری می دهد. پس برای مقالات خود تصاویر اختصاصی بسازید.

در متن جایگزین یا تگ alt تصویر از کلمه کلیدی مرتبط با تصویر استفاده کنید.

در عنوان عکس یا تگ title تصویر از عبارت کلیدی مرتبط با تصویر استفاده کنید.

 

ادامه دارد …

 

منبع: moshavereweb.com

به این مقاله امتیاز دهید

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره
(1 رای, میانگین امتیاز: 4٫00 از 5)
Loading...

دیدگاه ها

ایمیل شما نمایش داده نمی شود

نوشتن دیدگاه